{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

rensning og synkronisering af kaburate {{forumTopicSubject}}

Min gsx - r 600 er begyndt at gå ujævnt, og lyder mere eller mindre som en fiskekutter når jeg starter den op, og kører under 4000 - 5000 omdrejninger.... kunne det være en ide at skifte tændrør, synkronisere den og måske nyt luftfilter, for indstilling af ventilerne er økonomien ikke til pt... evt nogen som kender en dygtig mekaniker som kan lave det efter arbejdstid? VH Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rensning og synkronisering af kaburate
  • #1   9. aug 2007 Det ville hjælpe lidt, hvis du fortalte hvilken årgang vi snakker?? Karburator eller indsprøjtning, og også hvor i landet du befinder dig, hvis du søger mekaniker??

Men hvis vi snakker en karburatormodel, så kunne de symptomer godt tyde på en dårlig synkronisering.
    Ventilerne burde ikke kunne mærkes, med mindre de er meget slidte/ude af justering, ofte kan man blot høre en tikken fra topstykket, hvis de er løse! - det er straks sværere at høre hvis de er for stramme.

• #2   9. aug 2007 det er en gsx - r 600 fra 1998 der har kørt lige knap 20000 km... jeg er fra aalborg-området, men vil da håbe en synkronisering vil kunne gøre det!

• #3   9. aug 2007 Jeg ville osse gerne have renset min carbs, men er lidt i tvivl om jeg selv tør at gå i gang eller om jeg bare skal betale mig fra det

• #4   9. aug 2007 vil gerne betale mig fra det, bare helst ikke til 450 kr/timen....

• #5   9. aug 2007 Peter: Det var sgu ærgeligt smiley Jeg er næsten lige flyttet fra Aalborg, og havde ellers værktøj til synkronisering og ville godt have givet en hånd.

Hygge

• #6   9. aug 2007 Ville også gerne give en hånd - meeen der er jo lige et stykke vej fra Aalborg til Kolding!

Mht. rensning er det nu ikke så slemt at gå i krig med, bare gå systematisk til værks og tag dig god tid - Du risikierer endda at lære lidt ved det! smiley

• #7   9. aug 2007 Punkt 1:
    Køb en Clymer manual, og følg den slavisk
    Punkt 2:
    Køb dig en carbtune!

Det koster dig i alt under en tusse (to timers arbejdsløn) og fremover kan du lave næste al vedligehold selv, og ydermere kan du have en cykel dr bliver synkroniseret regelmæsssig. Det er ikke bare en fornæjelse men men du sparer også en del petroleum smiley

• #8   28. dec 2013 Hvis du ikke har pillet ved noget er der ingen mening i at synkronisere karbsene. De skruer jo ikke bare sig selv ud af sync. Få dine karbonader ultralydsrenset istedet og køb et sæt nye tændrør.

Kommentér på:
rensning og synkronisering af kaburate

Annonce