1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Motoscope mini hjælp Motoscope mini hjælp

Hej forum, jeg har monteret motogadget mini speedometer på min dragstar 1100. Men speedometeret viser meget forkert, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg indtaster hjulstørrelsen i menuen? Er der evt en her på Fyn der kan lave det for mig? Skal selvfølgelig nok betale for det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motoscope mini hjælp
  • #1   22. maj 2019 https://motogadget.com/shop/media/downloads/manual/msm_manual_en_2.3_k.pdf

A push button is required to operate the instrument. Connect one of the push button terminals to the green
    motoscope mini wire and the other one to vehicle earth. Polarity of the push button is not relevant (see
    diagram in Chapter 16.1).

• #2   22. maj 2019 Har du lavet knappen til at køre igennem menuen?

Kører du med original speedosensor, eller motogadgets?

• #3   22. maj 2019 Jeg har brugsanvisning og diagram osv. Alt er også sat til og koblet op. Jeg kan bare ikke finde ud af at indtaste det så det virker smiley

• #4   22. maj 2019 Ja knappen sidder på også. Og alt er fra motogadget. Så det er nyt osv også speedsensor og magnet osv

• #5   22. maj 2019 Okay. Jamen det ser jo ud som om at den både har en autofunktion, og mulighed for at du kan indtaste dækkets omkreds.

• #6   22. maj 2019 Ja det er korrekt. Men ved auto funktion så er det miles pr. Hour jeg kan sku ikke helt finde ud af det der smiley

• #7   22. maj 2019 Har du prøvet at gå på youtube?
    Synes selv ofte det er nemmere at lure sammenhængen når det bliver vist kontra en instruktion.

• #8   22. maj 2019 Ja har kigget YouTube tyndt, men desværre uden held til lige mit problem

• #9   22. maj 2019 Hvis du kan taste hvor mange cm en hjul omgang er skal du bare måle dette og taste det ind.
    På en racercykel taster man cm ind på en hjul omgang og trækker 2mm fra.
    Hjul omgangen bliver lidt mindre når du køre på den pga din vægt som trykker dækket lidt.

• #10   22. maj 2019 Det forstår jeg vist ikke helt.. Jeg må visr prøve YouTube igen smiley

• #11   22. maj 2019 Virker din trykknap? Dvs reagerer speedometret når du trykker?

Hvis nej, start med at sikre den går fra grøn wire til stel.

Når den virker står der et fint diagram på side 14 over hvordan du indstiller speedometeret.

Tricket er at trykknappen har forskellige funktioner afhængig af om du trykker på den kort (under et sekund), mellem (1-2 sek) eller langt (over 3 sekunder) . Det er vist på diagrammet med hhv een, to eller tre pile.

Tryk langt, så kommer du til setup
    Tryk halvlangt, så kommer du til opsætning af hjulomkreds (øverste højre hjørne)
    Tryk kort, så kommer du til omkreds (circ)
    Indstil omkredsen med korte tryk. Når tallet er ok, trykker du mellem langt og springer til næste tal.
    Langt tryk får dig tilbage i menuen, 2 gange langt så er du helt tilbage

Angående hjulomkredsen står der en tabel på side 15, der finder du det dæk du kører med (f eks 100/90-15) og aflæser det tal der står udfor circumference, (i eksemplet 1770). Det tal du finder her taster du ind ovenfor, så kører det.

Står den til miles skifter du ved
    Langt tryk til opsætning
    Kort tryk til displ
    mellem langt til Unit
    Mellem langt for at skifte ml km/t og miles/hr
    2 gange langt tryk for at komme tilbage

• #12   23. maj 2019 Tak, det giver ret god mening. Dog kan jeg ikke finde det med circ, altså hjulomkreds. Det er det jeg har lidt udfordringer med. Kontakten fungere Super. Mit forhjul hedder 130/90 16 hvilken kode skal så indtastes for det?

• #13   23. maj 2019 130/90-16 siger 1933 ifgl tabellen, så kan du komme ind til den rigtige menu med trykknappen burde det lykkes.

• #14   23. maj 2019 Sådan Per! Det er fandme godt arbejde det det!
    Håber det lukkedes.

• #15   24. maj 2019 Per det virkede. Så nu spiller det bare. Tusind tak for hjælpen venner smiley

• #16   24. maj 2019 Godt at høre.... så er det bare med at holde sig indenfor fartgrænsen!!!!

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #17   25. maj 2019 Godt at høre.... så er det bare med at holde sig indenfor fartgrænsen!!!!

De steder hvor de står: https://saphe.dk/produkter/saphe-mc/

Kommentér på:
Motoscope mini hjælp

Annonce