613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sv 1000S Sv 1000S

Hej.. Vedr. SV 1000s

Kølersystem?

Den har en beholder med min.og max. på beholderen. Et af spørgsmål er når den er kold er den ved min. og når den er varm ved max. Er det som det skal være?

Jeg har prøvet at løsne udluftningen skruen ved vandpumpen.. Der kom en dråbe ud med slukket motor og ved startet motor løb det ud. Så er den vil korrekt udluftet?

Hvis man skal efter fylde kølervæske er det så i beholderen eller er det ved kølerdækslet?

Håber der er en sv ekspert, der har et svar på mine 3 spørgsmål??

Mvh Brian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sv 1000S
  • #1   3. maj 2019 lyder rigtigt hvad ang min og max mærket på din beholder , hvis der er væske i beholderen men under min ville jeg efterfylde der ellers ville jeg tjekke på køleren , i mine øre lyder det som om alt er ok smiley

• #2   3. maj 2019 Normalt ved vandkølede motorer skal du efterfylde hvis niveauet er under min, og ikke mere end til maks. Koldt motor, ellers får du damp i fjæset

• #3   3. maj 2019 Når kølervæsken bliver varm udvider den sig, derfor stiger niveauet i ekspansionsbeholder.

Men det lyder ikke rigtigt at udluftningskrue sidder på vandpumbe. Nu kender jeg ikke opbygningen på en sv motor, men en udluftningsskrue plejer at sidde øverst i et kølesystem (der kan være mere end 1) og somregl sidder en vandpumbe ikke øverst, tvært imod. på min egen sidder der en aftapningsskrue ved vandpumben, og udluftning sker ved kølerdæksel på køleren.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #4   4. maj 2019 Der sidder faktisk en udluftning på vandpumpen, men man bruger den ikke da den sagtens selv kan skubbe luften op gennem termostaten.

Aftap sidder på fronten af motoren. smiley

• #5   4. maj 2019 Hvorfor kan man fylde på i køler og i ekspansion beholderen.. ? Hvor efter fylder man?

• Sajmon ™

#6   4. maj 2019 Først køleren - dernæst på ekspansionsbeholderen til max.

Så finder den selv ligevægt når den har været varmet op og kølet ned nogle gange.

• #7   4. maj 2019 Hvis man har lukket lidt kølervæske ud ved udluftningen skruen i vandpumpen og bare lige vil efter fylde lidt med vand. Det er ikke meget den mangler.. Vil du så hælde på begge steder?

• Sajmon ™

#8   4. maj 2019 Bare hæld i køleren. Som sagt skal den nok selv finde ligevægt...

Det er ikke noget man skal stresse så meget over. smiley

Kommentér på:
Sv 1000S

Annonce