{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Front Dæmpere, service spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG, jeg er igang med at give min 2004 R6 den helt store tur! Deriblandt alm. service, med ny olie + pakninger på front dæmperne!

Jeg har fået skilt dæmperne ad(se foto!), fjernet de gamle pakninger, tømt olie af og renset alting.

Mit spørgsmål er så: Grunden til at at selve det forkromede rør skal adskilles og fjeder, bøs mv. udtages, er det alene for at den korrekte mængde olie kan påfyldes, for på denne mc er det en vis volumen der skal på og ej op til en given højde i dæmperen!

Så kan jeg på nogen måde slippe for at skille den øverste dæmper del ad!?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Front Dæmpere, service spørgsmål!
  • #1   7. apr 2019 Nu ved jeg ikke med din med jeg har lige lavet mine på en gsf1200 og der skal oliehøjden måles uden fjeder i så jeg skilte mine totalt ad. Det var nu ikke en katastrofe at skille dem ad. Jeg har også en værkstedsmanual som jeg arbejder efter.

  • #2   7. apr 2019 På min er det bare som jeg skrev, bare en vis mængde, helt præcist 490ml, så det skal ikke være derfor de skal adskilles, men spørgsmålet er om der er andre steder at fylde på, en i det forkromede rør når det er adskilt og delene taget ud?

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 13 Svar: 12
    #3   7. apr 2019 Den skal skilles ad. Og du skal måle luftkammeret selvom du har mængden af olie opgivet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   7. apr 2019 Oliehøjden i benet er afgørende - mængden får du kun at vide så du kan købe nok olie hjem til det. smiley

  • #5   8. apr 2019 Super, har godt fundet angivelsen af højde! Som jeg forstår det, så skal dæmperen samles igen, hvorefter alle indvendige dele, med undtagelse af "damper rod`en"(altså den solide stang der sidder inde i den forkromede cylinder og som sidder fast i i bunden med en blot) tages ud - Herefter hældes olie i, damper rod`en køres op og ned for at frigive luftbobler - Men kort sagt, den oliefri højde måles med damper rod`en i!?

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 13 Svar: 12
    #6   8. apr 2019 Ja det er sådan det skal gøres. Piller du damper rod ud, løber olie ud i bunden ;). Ja i med damper rod, olie, udluft og mål højden. Husk inderbendet skal være i bund når du måler højden.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #7   8. apr 2019 Det han siger (#6). Jeg er enig.

  • #8   8. apr 2019 Super, tak for hjælp og info gutter! Fik så ordnet begge to, uden de store problemer....kun for at finde ud af at til trods for polering of den inderste krom belagte dæmper, så havde jeg overset et lille stenslags der havde trykket belægningen op i en lille spids forhøjning på den ene dæmper - Nok til at rive den helt nye pakning en lille smule op! ARRHHHHH!

    Så jeg bestiller da lige en ekstra olie pakning og laver den ene om haha smiley Men så er der da mere træning - Er dog glad for jeg købte en fork seal driver, det gør bare jobbet så meget nemmere!


Kommentér på:
Front Dæmpere, service spørgsmål!

Annonce