448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fuld justerbar affjedring Fuld justerbar affjedring

Hej

Jeg har en Yamaha FZ8 fra 2012, den har i denne årgang ikke justerbar affjedring i forgaflen, jeg har søgt lidt på nettet omkring emnet og stødte på et par producenter (begge italienske....). De laver en "indmad" til de eksisterende forgafler hvor at der alle justerings mulighederne. Dog for at skifte olien skal benet selvfølgelig skilles ad.
Mit spørgsmål er så om der er nogle herinde der har erfaring med produktet fra: ANDREANI MISANO ADJUSTABLE HYDRAULIC CARTRIDGE
https://www.omniaracing.net/en/andreani-misano-adjustable-hydraulic-cartridge-for-yamaha-fz8-2010-p-19817.html

På forhånd tak
Thomas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuld justerbar affjedring
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #1   28. mar 2019 Ikke personlig erfaring, men Andreani ved hvad de laver. Det er velkendt i roadracing...

• #2   28. mar 2019 @Sajmon, tak. Er der noget jeg bør være opmærksom på ved denne modifikation? (hvis den bliver aktuel).

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #4   28. mar 2019 Ja du skal have et datablad med fyldningshøjde, olie viskositet, basis justeringerne og fjederforspændingen så det hele er afstemt til dig og din kørestil.

Og så skal du nok regne med at din bagdæmper viser sin svage side, når først der kommer styr på forenden. Det kan man måske justere sig ud af.

• #5   28. mar 2019 Bagdæmperen kan kun indstilles i fjederforspænding (vægtafhængig), Det må jeg se efterfølgende om jeg skal gøre noget ved.
    Jeg har på en youtube video læst en kommentar hvor en bruger skriver om der stadig er problemer med at compression piston orifices er under-sized!
    Men det kan vel løses ved at jeg angiver min vægt anderledes ved et køb?

• #6   29. mar 2019 Følger med her smiley

Kommentér på:
Fuld justerbar affjedring

Annonce