1.161 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bremse udluftning og påfyldning Bremse udluftning og påfyldning

Godaften

Jeg fandt endelig en forbremse til min CB400F og nu er jeg så igang med at fylde væske på igen, men burde man ikke kunne se bremsevæsken i beholderen forsvinde mere og mere og så hælde nyt på? For jeg pumper og pumper og skruer og skruer men modstanden i håndtaget er det samme og der løber ikke væske ud af slangen på udluftningsskruen, det puster bare lidt.
Er der nogen der ved hvor lang tid det bør tage før den første væske kommer ud, og om fremgangsmåden er korrekt?

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse udluftning og påfyldning
  • #1   20. jul 2007 Ja, men der kommer ikke væske ud efter lang tids pumpen :S

• #2   20. jul 2007 Nej der kommer ikke noget ud andre steder, men kan bare ikke tro at man skal sidde i så lang tid og pumpe og skrue smiley Og savner at køre! Nu har den holdt stille i et par uger

• #3   20. jul 2007 husker du at påføre en slange på udluftningsniplen og føre den i en bøtte med bremsevædske så slangen er under vædskestand hele tiden . det letter arbejdet en del .
    og husk dine "pump" på bremsen ikke skal være alt for hurtige .

• #4   20. jul 2007 Du skriver ikke hvilken enhed du har skiftet, er det master cylinder som er en brugt enhed skal den skilles ad og renses for evt korrosion og snavs og gummi dele skiftes. Er det en ny enhed burde der ikke være problemer med luft. Pump tryk og hold grebet inde mens du løsner luftskruen og spænd inden du slipper grebet. Efter få gange skal luften være ude af systemet.

• #5   20. jul 2007 Du kan bare åbne luftskruen og stilel og roligt hælde væske i (sæt en slange på luftskruen) da din bremsevæske beholder er højere end bremsen vil der jo komme væske igennem.
    Mvh Rune

• #6   21. jul 2007 Når din vædskebeholder har været tom, kan det være svært at "lede" bremsevædsken igennem, først igennem et knappenålshul hvor overfladespændingen på vædsken, sammen med luft på den anden side af hullet, stopper den i at løbe igennem. derefter gennem et stempel,igen med luft der holder igen.
    Derfor kan du også presse vædsken igennnem luftskruen med en plastkanyle, så du fysisk presser vædsken igennem caliper/slanger/rør/mastercylinder op i beholderen. Derefter kan du udlufte på normal vis.

Kommentér på:
Bremse udluftning og påfyldning

Annonce