946 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Honda XL500S 12V Honda XL500S 12V
Hej.
Jeg har erhveret mig en Honda XL500S fra 79, jeg vil bygge om til Tracker hen over vinteren.
I den forbindelse vil jeg gerne bygge den om til 12V, da det vil gøre det en hel del nemmere på den lange bane, med at finde stumper osv. Og samtidig vil jeg gerne have et M-Unit Blue system på.
Er der nogen der kender noget til at bygge dem om til 12V?
Har læst en masse forumemner om folk der har ideer til det, men ingen konkrete løsninger.
På forhånd tak!
0 synes godt om
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 43 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 274
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
Det er mere bare hvordan man finder ud hvad hvilken lysspole, man evt skal bruge.
mar 2010
jan 2017
Følger: 1 Svar: 2
Jeg har evt dele billigt til salg på Dba.
jan 2007
Jeg har før læst det forumindlæg, synes der er en masse ideer, men der står ikke om den ekstra stel fra statoren virker. Der er også ham der skriver at nogle allerede laver 12V, men når jeg måler på min laver den 8, før ensretteren.
Allan
Jeg er med på at der skal skiftes noget ensretter og andre stumper. Lige nu er spørgsmålet bare, hvordan jeg får statoren til at producere de 12v, så skal jeg nok finde ud af resten.
mar 2010
jan 2007
nov 2009
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 499
Jeg har lavet el nettet om fra 6V til 12V på GN400.
Der var el nettet delt op i flere el net
Et til tændingen
Et til noget at lyset med batteri på
Et el net til til resten
Det jeg gjorde bevare el nettet til tændings kreds løbet og skrotte resten, lige på nær spole i generotoren, den bygget jeg om og så blev der lavet et el net fra bunden af med 12V regulator og batteri.
Hvis du har et separat el net til tændingen så er det forhold nemt, men hvis du skal til at finde andre tændings bokse så bliver det en smule mere langhåret.
jan 2007
Hvad mener du med at spolen blev bygget om? har læst flere skrive om det, men hvordan fungere det i praksis?
nov 2009
Jeg har droppet den ene del af spole og bruger den del hvor jeg har det højeste udgangs spænding over, og i den forbindelse har jeg fjernet stel forbindelsen fra spole, det var lidt noget fnidder værk at havde med da stel forbindelsen var noget kort.
nov 2009
Du må da meget undskylde at jeg ikke kikker forbi siden flere gange om ugen.
Honda XL500S 12V