3.059 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

brændt hul i stempel mc scooter brændt hul i stempel mc scooter

hej jeg har en peugeot speedfight 100cc mc scooter den kom kørene og gik så bare i stå så fandt jeg ud af hvad der var galt den har brændt hul i stempel den har kun kørt 13000 km fra ny af mon det er olie pumpe der skal blande olie i benzin der er skyld i det eller hvorfor sker det nogen der ved det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brændt hul i stempel mc scooter
  • #1   23. sep 2018 Er der hul i toppen? Forkert tændrør?

• #2   23. sep 2018 det må jeg lige ha fundet ud af det tændrør der er i den nu sad i den da jeg købte den brugt så om det er det org tændrør skal jeg ha fundet ud af der er bestilt et nyt stempel hjem til den.

profilbillede
  • #3   23. sep 2018

profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   23. sep 2018 Den får for mager blanding = for varm forbrænding = hul i stempel.

Havde det være olietilførslen som var problemet, havde plejlstangslejet sat sig først - som oftest gør at plejlstangen knækker og river hul i motoren.

Benzintilførsel er hvor du skal starte din fejlfinding - eller også kan det tænkes at den suger falsk luft et sted.

• #5   24. sep 2018 En to-takter som ikke får smøring nok, uanset om den smøres via separat smøring eller iblandet benzinen, så sætter den typisk stemplet fast i cylinderen før den brænder plejlstangslejet fast.

• #6   24. sep 2018 ok tak for svar det må jeg ha kigget på før den kommer ud og køre med det nye stempel den har elles altid kørt super godt 100 kmt og hurtig i optræk er den også til kun at være på 100cc. den bliver kun brugt til de korte ture så er den dejlig nem i byen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #7   24. sep 2018 #5 - Det kan vi godt sige, men for lidt smøring giver ikke hul i stemplet.

• #8   24. sep 2018 Forkert tændrør eller falsk luft?

Er der lavet noget ved den eller er den helt som den forlod fabrikken?

• #9   24. sep 2018 Falsk luft.
    Sandsynligvis en rådden gummiindsugning

• #10   24. sep 2018 Tjek op på at alt er som det skal være - ellers vil du få en gentagelse med det næste stempel. Har du skiftet/ændret på udstødningen?

• #11   24. sep 2018 nej den er helt original det var en ældre mand der har haft den fra ny af jeg er 2 ejer af den men nu er den sat op på liften så nu bliver den set efter over alt. tak for jeres gode råd. i kan se på billede den er helt original og meget velholdt til den er fra 2001. smiley

profilbillede
  • #12   26. sep 2018 Tjek lige op på dit tændrørs kulør, om det er hvidt, sort eller brun, det skal gerne være brun. Jeg vil tage og rense karburator.

• Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 5 Emner: 2 Svar: 32
    #13   27. sep 2018 Jeg havde en vespa scooter engang der gjorde det sammen. Mc meknikeren sagde det vat benzinen der var for dårlig og at jeg skulle skifte mærke. Jeg gik fra shell til Ok og så stoppede problemet. Han sagde det havde han været udsat for mange gange.

Kommentér på:
brændt hul i stempel mc scooter

Annonce