{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Skift og service {{forumTopicSubject}}

Ja da jeg købte min CB500 for ikke så længe siden blev jeg anbefalet at komme ind hver 5000km og få lavet service. Og jeg selv burde smørre kæden for hver 500km.

Men nu er jeg ikke helt tabt bag en vogn og ting som olieskift osv kan jeg godt selv klare.
Men nu er mit spørgsmål så. Hvor tit laver i selv "service" på jeres mc? Hvad plejer i at gøre?
Hvor tit skifter i div dele og væsker?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift og service
  • #1   5. jun 2007 min olie kører aldrig mere end 5500-6000 km. og min kæde bliver smurt og renset for hver 400 km ca(hver tankfuld ca) skifter dæk to gange om året og skifter kædekit for hver 8000km.

    skifter dæk, olie, luft og oliefilter lige inden sæson start, uanset hvor mange km der ligger bag

    ventilerne bliver også stillet ved sæsonstart


  • #2   5. jun 2007 Køb et originalt filter og en rigtig god mc olie, så kan du sagtens køre til du stiller den ind til vinter, uanset hvormange km du kører.
    Til foråret, ny filter og olie.


  • #3   5. jun 2007 Lars.

    jeg ville nødig overtage nogle af dine gamle mc'er så.

    efterhånden som man får kørt nogle km, formindskes oliens smøreevne... når du nu(den ene gang om året) skifter din olie, så prøv at tage en dråbe af den gamle olie mellem fingrene, på den ene hånd- gør det samme med en ny olie i den anden hånd, og mærk forskellen, og tænk på det er metal der skal arbejde sammen.


  • #4   5. jun 2007 Nicolaj Wiberg W... hvor meget må du smide for justering af ventiler?? skal muligvis ha mine egne justeret nemlig, meget rart med en pris idé..... smiley

  • #5   5. jun 2007 jeg har en kammi, som er ved at være færdig som mc-mek. han gør det for 150 og en 6-pack ;)....

  • #6   5. jun 2007 Nicolej den olie man laver i dag er af meget høj kvalitet, du må da skifte olie lige så tit du vil men det er ikke nødvendig og jeg regner ikke med at Patrick G kører 20000 km på en sæson.
    De fleste når ikke op på 10000 km på en sæson og det er en cb 500 vi snakker om ikke hayabussa eller fireblade der snakker vi selvfølgelig om noget helt andet.


  • #7   5. jun 2007 Nicolaj....weeee det var billigt..... sådan en kammi skulle man sku ha..... smiley

  • #8   5. jun 2007 Lars grunden til jeg spøger er at jeg gerne vil ha et km interval på det meste. Feks på en bil siger man 7-10000km så er det olieskift. Det er mere det jeg er ude efter.
    Og da det er min første mc er jeg ikke ligefrem kendt med de ting.


  • #9   5. jun 2007 jeg kører da min. 25.000 om året... fra marts til dec.... desuden er olie en vital ting på en motorcykel, og bør derfor også skiftes jævnligt.

    Tror det du har fået galt fat i, er div. mærker kontra hinanden. på det punkt, er det i princippet ligegyldigt hvad det hedder, for på det punkt er der ikke meget forskel, på moderne olie.

    og lige netop det, at det er en cb500, gør at den skal have en del flere prygl, for at følge med, og derfor arbejde højere oppe, i sit register. endnu en grund til, at være omhyggelig, og en smule hysterist med det


  • #10   5. jun 2007 På min GS500 der kørte jeg ca. 8000km før den fik olieskift - Men den kørte jeg også pænt..

    Min R6 regner jeg med skal ha ny olie når den runder 6000km på den nuværende olie. Har pt. kørt 5500 på cyklen i år, og skiftede olie for 2500km siden.

    Skifter altid filter samtidig.


  • #11   5. jun 2007 Hvis du har masser af penge så skift olie og filter så tit som nicolaj anbefaler, men jeg vil til en hver tid anbefale at købe et orginalt filter og en rigtig god mc olie. Den mc du har købt kan sku næsten køre på ketchup den motor er umulig at øddelægge og der er ingen grund til at skifte olie oftere end en gang om året medmindre den er ny og skal til de obligatoriske eftersyn.

  • #12   5. jun 2007 hvis man ikke har råd til de efter min mening, obligatoriske olieskift, de par gange om året... skal man finde sig en anden hobby ;)....

  • #13   5. jun 2007 Jeg er ikke sikker på at Patrick har købt en CB 500 for at køre stærkt, så er det sku nok et dårlig valg af mc, det er alletiders stabile mc, men en racer bliver det aldrig ligemeget hvor meget gas han giver.
    Men som sagt man kan skifte olie så ofte man vil, jeg mener, at feks. 8-10 tusind på en CB 500 er helt ok inden dråberne skal skiftes, 25000 km på en sæson er sku meget det er mere end jeg kører på 5 år så den havde jeg ikke regnet med :-))


  • #14   5. jun 2007 Hmm synes det er obligatorisk at få fat i en værkstedshåndbog til sin cykel, for dér står sgu alt man får brug for smiley


  • #16   5. jun 2007 Hej i min håndbog står der at olie og filter skal skiftes hver 12000 km
    at gøre det oftere er at smide penge ud af vinduet brug dem istedet til en kvalitets olie


  • #17   5. jun 2007 Nicolaj Wiberg W > Skifter du kædekit for hver 8.000 km?
    Det er da godt nok ikke ret længe dine kæde holder!?

    Den kæde jeg har på har på, sad på da jeg fik cyklen, på det tidspunkt havde cyklen kørt ca 18.000 km og jeg ved ærligt talt ikke om den har fået skiftet kæde. Men kæden/kædehjulene var stort set som nye(lige som resten af cyklen). Jeg har nu kørt ca. 5.000 km på den efterfølgende, og den ser stadig ud som ny... Godt nok kører jeg med Loobman monteret, men alligevel...

    I øvrigt så "påstår" folkene bag Loobman at med en sådan monteret så taler vi om +64.000 km mellem kædeskift.... (Synes måske det lyder lige optimistisk nok, men uanset hvad er det i hvertfald temmelig langt fra dine 8.000 km)

    smiley


Kommentér på:
Skift og service

Annonce