Har du holdning til dæk? Har du samme holdning til bremseklodser? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige skiftet bremse klodser på min nyindkøbte Ducati (Mh900e replica)
Sælgeren beskrev den som kørende fantastisk
Ifm. Mit nye arbejde har jeg så den fede mulighed at kunne teste diverse klodser.
Egentligt har jeg aldrig tidligere tænkt meget over bremseklodser.
Well hvis cyklen kunne bremse, ja så var det godt nok.
Men det er sgu slut nu.
Jeg satte et par SP klodser i (sinter) og hold nu K.. for en forskel.
Det er præcis den samme følelse som når man går fra et par slidte dæk, til helt nye dæk. Hvilket gør jeg altid har haft en holdning til hvilke dæk jeg ville køre på.
Men de nye klodser var virkeligt noget af en aha oplevelse.
Det fik mig til at tænke - er jeg den eneste uden holdning til bremseklodser?
Mit råd er bare - tænk over hvad du sætter på. De er halv vigtige i nødstilfælde og så gir' det køreglæde.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Modsat dæk, synes jeg slet ikke jeg kan mærke forskel på hvor gamle bremseklodserne er (fabrikationsdato)
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 83
Vi har haft en gut der satte de ypperste race bremser på sin cykel. Han købte selvfølgelig de vildeste klodser (for det skulke jo være det bedste, af det bedste) Problemet i dette tilfælde var at han jo slet ikke fik varme nok i klodserne. Det betød kold slid. Og væk var både skiver og klodser efter meget kort tid.
Men der er overraskende meget køreglæde og effekt at hente med de rigtige klodser.
Slid og støj spiller naturligvis også ind.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Sinter er fint til bane, men spiser alm. skiver ualmindeligt hurtigt. Hvilke skiver vil du parre med dine nye sinter-klodser?
mar 2004
Jeg skal lige en tur til IOM på cyklen og når jeg kommer hjem skal jeg prøve en helt ny sinter belægning (bare for at kunne sammenligne)
Den nye tager endnu hårdere fat, men den bliver nok overkill til min cykel.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Var på kørekursus hvor en af deltagerne aldrig brugte forbremsen, da det var alt for farligt. Man risikerede at blokere forhjulet og styrte.
Selv kører jeg med de klodser som forhandleren monterer, og de bremser rigtig godt.
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
mar 2004
Mht valg af klodser. Forhandlerne ved som regel hvad de har med at gøre. Men du kan få lidt glæde af at sætte dig ind i det. Præcis som med dine dæk.
Mht bremseklodser - så er udgangspunktet at sætte klodser på som har effekt / kariktastik som en OE klods (den cyklen er født med)
Du skal bare være OBS på at nogle fabriks cykler ikke fødes med de bedste klodser. Men derimod med noget hvor pris er vigtigt eller i nogle tilfælde støj.
Så du kan let up-grade sådan en cykel.
Lidt som jeg har gjort med SP klodser.
mar 2004
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
mar 2004
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Mange tror de har lært at køre bare fordi de lige har fået kørekort. Det er bestemt ikke tilfældet. Nu skal de først til at lære det på egen cykel.
Ang. bremseklodser, så kan det bare være svært at vide hvilke der er de rigtige. På min egen cykel kan jeg med én finger trække til abs-en slå til og jeg har også god føling med bremsekraften ind til den slå til, så jeg skønner jeg kører med det rigtige. Jeg føler bestemt ikke jeg har behov for noget bedre.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
mar 2004
mar 2004
Det er ikke det du ser på hylderne solgt som Carbon klodser.
Carbon er lidt brugt som salgsnavn.
dec 2007
Og tak for svaret
mar 2004
mar 2004
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
På min gamle BMW kører jeg med EBC, og nuværende dæk er Michelin pilot. De bliver dog udskiftet med Pirelli Angel GT til vinter når jeg skal montere mine nye fælge
dec 2007
Med nye EBC skiver, bruger jeg EBC HH klodser. Det "makkerskab" fungerer helt fantastisk! Specielt på laaaange "stoppies" og på vej nedad bjergsiden ind i et hårnålesving
MEN:
De er luskede, hvis man kører ind i en gang regn efter at have kørt godt med støv i hullerne forinden. Dét er et kæmpe minus
mar 2004
dec 2007
mar 2004
Har du holdning til dæk? Har du samme holdning til bremseklodser?