{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Raslen i motor {{forumTopicSubject}}

Jeg oplever at når jeg tager gassen af, begynder den at rasle i motoren, men det forsvinder med det samme jeg giver gas igen!

Jeg har selv mistænkt det for at være knastkæden (har en RF overhovedet sådan en??)

Den fik stillet ventiler og justeret lige før den blev stillet ind i efteråret og har kun kørt 500km efter det!

Hilsen
Claus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raslen i motor
  • #1   3. maj 2007 Claus.
    Køb en ny knastkædestrammer. De bliver slappe med tiden. Hvis det ikke hjælper, så er næste trin knastkæde slæder m.v. Og så skal top og cylinder af = DYRT
    Lars

• #2   3. maj 2007 kan man skifte knastkæde strammere uden at tage top af?

• #3   3. maj 2007 ja det kan man godt, skal bare være ekstrem opmærksom på at knasterne står 100% korrekt sammen med tændingsmærket

• #4   3. maj 2007 Jeps. Den sidder på bagsiden af cylinderen. Men kig i din instruktionsbog ;o) Mindre operation..

• #5   3. maj 2007 Du skal for gudsskyld bare ikke sætte den i gear og skubbe mc´en mens den er afmonteret! Ellers ingen fare! Har gjort det på flere maskiner.. Og du skal ikke bekymre dig om knasttider mv. Den gl. ud. Den nye ind. Færdigt arbejde..

• #6   4. maj 2007 Spørger neutralt..

Kan der ikke hænde det at man uden at skubbe MCen i gear eller noget risikerer at man når man tager spændingen af kæden opnår at knastakselen (erne) "smutter" et hak?
    Eller er der vitterligt ingen fare fordi kæden ikke kan hoppe ud af tænderne så den rykker sig ud af takt?!?
    Jeg tror jeg skal have mig en ny til min i første omgang.
    Den rasler også i tomgang. Går fint med belastning men når man tager gassen fra er det ikke i orden.
    Checkede min strammer. Den er nået ca midt i sin vandring men tjah hvis spændingen ikke er god nok så duer det vel ikke. Men ville da så tro den rykkede en tand mere ud....

• #7   4. maj 2007 Er lige med på en lytter her... Min har samme tendens... Hvad med knastkæden? Er det noget man skal skifte i samme ombæring eller er det kun strammeren man skal rette sin fokus mod i første omgang?

• #8   4. maj 2007 det er derfor det skal stå nøjagtig når man skiller det ad ellers hopper den en tand på kæden

• #9   4. maj 2007 Nu er jeg ikke den store mekaniker! for at være erlig kan jeg knap nok skifte olie på den,

Hvor lang tid tager såden en operation?

hvis der er en der har lyst til at hjælpe må du gerne give lyd!

Hilsen
    Claus

• #10   4. maj 2007 Hvis du boede lidt tættere på KBH kunne jeg da godt lige ordne det for dig... For at være ærlig har jeg altså ikke lyst til at køre helt til jylland for at skifte en knastkædestrammer heheh....

Det er ikke så svært... Bare vær forsigtig og lad være med at ryk til cyklen når den er afmonteret... Den sidder typisk på bagsiden af cylinderen og lige i midten. Sidder fast med 2 bolte, og så er det ca en 4-6cm lang "pind" der går ud. På spidsen sidder der en lidt større bolt. På min bliver man lige nødt til at løsne de 2 små bolte først. Så skruer du den lange bolt ud og forsigtig hiver den ud af "pinden"... Der følger så en lang fjeder med ud... Det er knastkædestrammere... Den skifter du bare ud med den nye... Husk nye pakninger... smiley Det er en smal sag... Hvis du er i tvivl så kig i en Haynes Manual...
    De kan også downloades lovligt på nettet for et mindre gebyr...

Kommentér på:
Raslen i motor

Annonce