518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Grosen
Grosen
Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128

Dims faldet af! Dims faldet af!

Hej

Var i fuld sving med at gøre cyklen ren, da jeg opdager at der ligger noget løst inde ved motoren. Det skal siges at jeg ikke aner en hujende fis om teknikken! Jeg aner ikke om jeg har kørt rundt med den liggende løst, men det kunne jeg da forestille mig. Har prøvet at sætte den fast, men kan ikke komme ordentligt til. Jeg har lagt billeder på min profil.

Hvad er det? Hvad gør den? Hvordan får jeg den på!? Kan det passe jeg har kørt uden den har været monteret?

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dims faldet af!
  • #2   27. apr 2007 Ha ha.. Ved sgu ikke lige hva det er!! Køb en HONDA.. smiley

• #3   27. apr 2007 Tag billeder og opret et fotoalbum smiley Så har folk en større chance for at hjælpe

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#4   27. apr 2007 Som skrevet har jeg lagt 2 billeder under min profil. Tænkte at nogle der har forstand på det, kunne se det ud fra disse billeder.

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#5   27. apr 2007 Men kan egentlig godt se det sjove i min tekst, hvis i har overset det med at jeg har lagt billeder. Så er det rimelig sort!

• #6   27. apr 2007 Min fejl smiley Skimmede lige teksten over, og overså det med billederne ^^

• #8   27. apr 2007 umiddelbart ville jeg gætte på noget udluftning fra krumtapshus til luftfilter. selvsamme sidder på de fleste cykler i ventildækslet

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#10   27. apr 2007 Strada: På billede nr. 2 er der to røde pile som viser hvor den skal sidde. Den ser ikke ud til at være knækket eller noget, hvilket virker lidt mærkeligt. Hmm, må vel bare se om jeg kan få den bakset på - tror bare det bliver svært uden at skille den af.

• #11   27. apr 2007 Bare rolig Lasse.. Det er helt normalt for en Kwak. smiley

Det er som Jens C har skrevet en gang, bare din udluftning fra krumtapshuset.. Min egen går også løs med jævne mellemrum. Den er hverken skruet eller på anden måde fastsat, blot presset over studsen.

• #12   27. apr 2007 lad den IKKE ligge. i tilfælde af at du ryger ind i en serøs gang regn (eller du vasker den) ryger der vand ned i krumtapsolien. vand smører ikke godt. og da en kawa ikke skal lyde som om der ligger løse skruer i motoren (undskyld hekto, måtte bare ud smiley bør du få sat den på

• #13   27. apr 2007 Smid dutten væk, og fyld hullet ud med silicone... så kører det i mange år igen.

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#14   27. apr 2007 René: Det vil sige jeg kan godt køre uden?! Kan du nå din og sætte den på? Syntes godt nok ikke det er nemt at komme til!

Tak for svar...

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#15   27. apr 2007 Hvad gør forresten at den bare kan "hoppe af"? Ikke flere sjove svar om Kawa'er!!

• #16   27. apr 2007 du kan godt køre uden. den munder bare frit ud i luftfilterkassen. der ryger dampene bare tilbage i motoren. tilgengæld undgår du førnævnte problem med vand inde i motoren. årsagen til at den hopper af er formodentligt bare vibrationer. pild karburatorene af og spænd slangen fast med spændebånd. så sker det ikke igen.
    anden årsag kan være at den er stoppet i filterkassen. og hvis den ikke kan komme af med luften skyder den pakningerne i motoren. er testet.

• #17   27. apr 2007 Hvis du kører med det kan der komme vand i motoren, og du vil få en del oliedampe op omkring mototren, det sviner meget og lugter grimt. Men kør bare til mekker hvis du er i tvivl om monteringen af "dimsen"

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#18   27. apr 2007 Tak for svarene - super med nogle ordentlige svar. Jeg vil prøve at montere den i morgen...

Da jeg var i gang lagde jeg mærke til noget andet. Har lagt endnu et billede på min profil. Det ser ikke ud til den slutter helt tæt til - bør den ikke det!?

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#19   27. apr 2007 Og nu jeg har fat i jer... Lukningen på min tank siger nogle gange en mindre hyletone, som forsvinder når jeg åbner til tanken. Kan jeg fjerne det?

• #20   27. apr 2007 korrekt. den slutter ikke til. skal formodentligt sidde med spændebånd. kan táge fejl da jeg ikke er inde i kawa. men den trækker falsk luft hvilket medfører at den går for magert (for meget luft i forhold til benz) hvilket kan medføre smeltet stempel.
    hyletonen kommer af at der bliver vacum i tanken når du kører. det sker ved at den ikke kan suge frisk luft til tanken. ventilen sidder sandsynligvis i tankdækslet. inkl i låsen. så du skiller det du kan ad og blæser i alle huller med trykluft. samler dækslet og problemet burde være løst

• #21   27. apr 2007 Tænk at miste en dims! Det må da bare være det værste der findes? Eller hvad? Er det være at miste en dingenot? Har ikke selv prøvet det. Håber nogen har erfaringer med disse fænomener, så vi ikke skaber landsdækkende panik!

c",) Lars

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

#22   27. apr 2007 Bare rolig Lars, jeg har ikke mistet den. Den er kun faldet af...

Kommentér på:
Dims faldet af!

Annonce