{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.997 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Kobling virker ikke.... HJÆÆÆÆÆÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej Venner smiley
Jeg købte en Suzuki GSXR600 Srad Fra 98, og er nu igang med at tage kortet.
Jeg har skiftet gaskabler, og koblingskabel. Da jeg så skulle samle den igen, virker koblingen ikke! Hvis jeg sætter den i 1.gear, og trækker koblingen, har koblingen ingen effek, forstået på den måde at hvis den står på jorden er den umulig at flytte da cyklen er i gear. Jeg har en ide om at koblingspladerne klistrer sammen, men er helt grøn på banen. Jeg har justeret kablet, og sneglen som presser på den stang der skulle tvinge pladerne fra hinanden, men der er intet der virker.

Jeg har også haft gearskifteren taget af, så jeg kunne komme ind til kablet. Kan jeg have sat den forkert på, og bustet et eller andet i gearkassen? smiley

Jeg har set en del videoer på nettet men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at løse problemet.

Jeg håber i derude sidder inde med et cowboytrik som kan gøre at jeg kan få min nattesøvn tilbage smiley

God Påske smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling virker ikke.... HJÆÆÆÆÆÆLP
  • #1   31. mar 2018 Hvis den har stået længe og olien er kold, kan den godt have svært ved at koble ud.
    Prøv at sæt i 5´gear træk så kobling skub, lidt frem og tilbage (evt med en kammi til hjælp)
    Kan først justeres 100% ved varm motor (olie)
    Bare min mening

• #2   31. mar 2018 Jeg oplever det ca efter hver vinter at pladerne klister sammen, lad den stå og få lidt varme i olien, og så bare ud og kør lidt i første gear hvor du bremser den ned så den næsten går ud mens du motionere koblingen. så skal de nok løsne sig :).

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    okt 2017

#3   31. mar 2018 AAAaaaaaah you guys rock!!! Sidder lige nu med et kæmpe smil på!!!! Tak for jeres svar gutter, det giver god mening!!!! Klasse!!! Tak

• #4   31. mar 2018 Hvis du ikke ved hvad du laver, og helt ukritisk har stillet på sneglen, kunne jeg godt tro at det var et problem! For at skifte kablet, burde du kun skulle stille på det ved klingen (grebet)!

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    okt 2017

#5   31. mar 2018 Hej Tom
    Tak for dit svar smiley Jeg har haft renset sneglen, og samlet den igen. Derved var jeg nød til at justere på den. Har skruet på skruen til der var modstand, og herefter løsnet 1/4 omgang.

Vh Michael

• #6   31. mar 2018 Hvert forår inden første start af motor sætter jeg en strips på koblingsgrebet så får den lov at stå en dags tid så sidder koblingen ikke fast

• #7   31. mar 2018 Der er sikkert mange der meget klogere på det end jeg er, men generelt justerer man kablet på den/de skruer der er i enden af det, og selve justeringen af koblingen foregår på sneglen. Så hvis du har haft det skilt ad, ville jeg kigge nærmere det sidste sted smiley

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #8   31. mar 2018 Det kan være koblingslameller,maskiner der står for længe stille ,så svamper lamellerne.Nye koblingslameller,det hjalp hos mig.

• #9   31. mar 2018 Min gsxr havde samme problem eller lang stil stand, jeg pillede alle plader ud og rensede dem hver for sig, og lagde dem ind i nyt olie, det virkede smiley

• #10   1. apr 2018 Det skader jo ikke at skille tingene ad og se det hele efter, men ikke nødvendigt. Vi sku starte en gammel GT750 efter mange års stilstand... min. 10år. Vi kunne ikke få koblingen til at slippe, prøvede i 10 minutter med lidt trille og skubbe frem og tilbage. Så satte vi en stor strips på koblingen og fik en kop kaffe, da vi kom ud var den fri.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    okt 2017

#11   1. apr 2018 Tusind tak for alle jeres indlæg, det er jeg virkelig glad for!!!! God dag til jer alle smiley

Mvh Michael

• #12   2. apr 2018 Det lyder rigtigt nok det du har gjort (justeret), man starter altid ved sneglen også tager det sidste på kablet.
    Det er lidt ligesom når folk selv har været ved at lave håndbremsen på deres bil, så får den max gas på justeringen ved håndbremsearmen, det virker også fint i ½måned så skal det justeres igen, fordi håndbremsen ikke selvjustere mere pga kablet er for stramt.

Kommentér på:
Kobling virker ikke.... HJÆÆÆÆÆÆLP

Annonce