{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

Henrik U
Henrik U
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 2

Afbalancering {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en costum bygget mc med egerfælge.
Der er kommet nye dæk på og den skal i den forbindelse afbalanceres
Jeg syntes bare ikke at de lodder man klemmer på egerne er pæne.
Lidt pænere er det med lodder der klæbes på, men helt tilfreds er jeg ikke.
Men hvordan med at ligge dem under fælgbåndet, kan slangen holde, og hvordan med centrifugal kraften.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afbalancering
  • #1   4. feb 2018 Hej Henrik.
    Hvad med sådan nogle her ?
    Blanke kugler i forskellige størrelser som spændes fast på egerne.
    Kan desværre ikke huske hvor jeg har købt dem..
    Hilsen Steen

profilbillede
  • #2   4. feb 2018 Sku noget besværligt at montere dækket og så lave en Afbalancering og så afmontere dækket og putte vægtklodser under fælgbåndet...for så at montere dækket igen

• Henrik U
    Henrik U Tilmeldt:
    feb 2018

#3   4. feb 2018 Også muligt, jeg har googlet solen sort uden at finde noget

• #4   5. feb 2018 hvis du ikke bryder dig om vægtklodserne ... så lad være med at afbalancere dem

• #5   5. feb 2018 Mellem egerne og mal dem bagefter.

• #6   6. feb 2018 Enig med Alexander
    Sørg for fælgen er justeret lige uden dæk og køb så nogle ordentlige dæk, så behøver du ikke afbalancere.

• Henrik U
    Henrik U Tilmeldt:
    feb 2018

#7   6. feb 2018 Tak for indlæggene. Siden var vist nede i går, derfor det lidt sene svar.
    Inspireret af det første indlæg søgte jeg på ebay og fandt noget tilsvarende i messing.
    Det satte jo gang i tænkeren, umiddelbart ville jeg lave en opslidset cylinder der kunne skrues fast på en eger. Men jeg går nok lidt videre og laver nogle klodser (aflange) der fæstnes med 2 skruer på hver side af egerne, der skal så laves 2 stk. I højglans, rustfri forstås.
    Jeg tror ikke løsningen uden vil fungere, vi taler om 70 gram, og dækmanden, han har god tid lige nu, hævder at de har vendt dækket til forskellige positioner, men at en fælg kan være så meget ude af balance, det fatter jeg ikke.

• #8   7. feb 2018 Fordelen med eger er vel netop at du kan justere fælgen ret uden dæk på så det eneste der kan være i ubalance er selve dækket. Dækket slides derefter til så det passer og har aldrig oplevet nogen gener ved at køre uden at afbalancere mine dæk.

• #9   11. feb 2018 jeg har oplevet et dæk der ikke var afbalanceret, ved enkelte hastigheder kunne man mærke det hoppede lidt.

evt søg på dynabeads eller tire balancing beads. jeg har ikke selv erfaring med det. men det skulle eftersigende være små metalkugler inde i dækket, der selv finder det rigtige sted at ligge vægten via centrifugalkraften kraften.

• #11   11. feb 2018 https://youtu.be/eq263AYgyYg
    dette er konceptet.

Kommentér på:
Afbalancering

Annonce