{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Aprilia sr 125 {{forumTopicSubject}}

Har lige købt denne model til hverdagsbrug og den kører såmen fint. Men kan en variator godt blive slidt? synes den næsten skal have fuld hane når man holder stille og skal sætte igang eller er det bare sådan på en lille totakter?
Overvejer lidt at købe en 175cc cylinder men hvad skal der til af karburator, udstødning, luftfilter og variator for at det spiller ordenlgit sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sr 125
  • #1   25. mar 2007 mm er gammel scooterkøre... og variatoren er sårn set gearkassen... så det kan evt være koblingsfjederne i koblingen som er så stramme at der skal mange omdrejninger til før den slår til...
    det mit bud på dit problem...


  • #2   25. mar 2007 Skriv til Velo
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=2183

    Han ved ting og sager om den.


  • #3   25. mar 2007 Hej Thomas.
    Varioen bliver slidt med tiden, og endnu værre, hvis det ikke er en scooter kendt der har pillet ved det kan men med letsindighed forurene hele drivsystemet således at det kommer til at virke pisse elendigt.

    172 ccm cylinderkittet vækker den noget mere uden at det er nødvendigt med større karburator, luftfilter eller andet. Men den vil self. pumpe nogle flere heste ud med en 28 mm karburator og en godt resonansudstødning, men så går det ud over anvendeligheden jo. Motorblokken er som luftkølet set med over 30 heste i england og vandkølet med over 42 heste
    Men det er en større omgang end som så og jo heller ikke synderligt anvendeligt. Hvilket jeg går ud fra den skal være.

    Reservedele kan fåes hos www.speedline.dk og hos www.sip-scootershop.de

    Hvis du ikke selv ønsker at forsøge dig ud i at foretage justeringer, så kom omkring Horsens, jeg har mange års erfaring i scootere.


  • #4   25. mar 2007 mange tak for de hurtige svar. Tror jeg køber en ny variator, drivrem og 172cc kit så må vi se om det hjælper. Udstødningen er ved at være godt rusten så kunne godt tænke mig at få noget rustfri på. Er det til at fidne uden det er en decideret tun udstødning der lamer?

  • #5   25. mar 2007 Hvis du beskrev lidt bedre, hvordan det var at den var sløv med at sætte i gang, ville det være lidt lettere at sige hvad det er.

    Hvis du ikke har skiftet rullerne i vario'en eller at den er gået hen og blevet slidt, kan du sagtens opleve at den "hænger" lidt i det og starter i for tungt et gear. Du burde kunne høre det på at den ikke går ordentligt op i omdrejninger. Er det omvendte tilfældet kan det være at helge har ret, eller at rullerne er for lette.


  • #6   25. mar 2007 Du vil få svært ved at finde andet en Scorpion udstødninger i rustfri tror jeg, og fælles for stortset alle tun udstødninger er at man må påberegne et vist lydniveau. Omvendt kan man få forcromet et nyt rør til den. Polini, Jolly eller lign. Det gør holdbarheden længere ihvertfald. Men self. også synligheden i forhold til evt. kriminelle som ser det potentielle i en 20 hestes scooter på størrelse med en 30'er

Kommentér på:
Aprilia sr 125

Annonce