Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afladning
  • #2   26. okt 2017 Som skrevet er batteriet nyt!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.912
    #3   26. okt 2017 Pil alle sikringerne ud og find ud af hvilken en af dem der er forbrug på.

• #4   26. okt 2017 Skal jeg forstå det sådan, at jeg måler på hver sikrings gruppe uden tænding på?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.912
    #5   26. okt 2017 Sorry det var lidt dårligt forklaret.

Først flår du alle sikringer ud. Så sætter du et amperemeter (f.eks tang-amperemeter) på pluspolen på batteriet.
    Så sætter du en sikring i af gangen, og ser hvilken der får amperemeteret til at vise et forbrug. Der sidder en eller flere forbrugere på hver sikring, og så må du tage de ting der hører til den pågældende sikring og undersøge hvilken af dem der er i stykker.

Har du tilfældigvis et USB stik siddende til en telefonlader under sædet - de fleste af dem tapper batteriet hvis ikke man sørger for at sætte dem til et relæ.

• #6   26. okt 2017 Har ikke monteret noget ekstra.
    Super idé med sikringerne, det må prøves i morgen ;o)

• #7   27. okt 2017 Et lille hint... En bil må eksempelvis aflade op til 0.05 A når den er i dvale.
    Afhængig af om din mc har noget originalt udstyr der forbruger, som ur eller andet der bruger backup spænding, så må den bruge 0.001a til 0 når den er slukket.

• Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 11
    #8   28. okt 2017 sajmon .. er inde på noget af det rigtige .. men et tang ampæremeter måler strømmen gemmen en ledning ,, hvis du bruger et tang ampæremeter ..så skal du sætte tangen omkring den ledning der går på +polen på dit batteri og den anden ledning på tangampæremetret på minus polen .. så måler du forbruget fra + til - .. når alle sikringer er ude så skal der ikke være forbrug .. sæt så en sikring i af gangen .. når der så er udslag så ved du at der er noget forbrug ... på et mulitmeter måler man gennem multimeteret -- det er så stadig strøm gemmen en ledning man måler --- her sender man bare strømmen gennem måleren .. har du sådan et skal du bare sætte multimeteret så det måler 10 ampære .(du skal nok flytte den røde på multimeter for at måle 10 amp). tage + polen af batteriet ,, multimeter den røde på + (batteri) og den sorte til den pluds ledning du lige har taget af .. også ellers samme fremgangs måde med sikringer ..

• #9   28. okt 2017 Hej Gert.
    Har prøvet at måle mine sikringer igennem.
    Og har ikke noget målbart strømforbrug syntes jeg.
    Så lige pt er jeg lidt på glat is :o/
    Kunne det måske være en ensretter eller lignende???

• Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

#10   28. okt 2017 hvis det er ensretteren så kan du ikke lade strøm når du kører .. jeg forstår det sådan at den taber strømmen når den er slukket .. eks natten over og så kan du ikke starte .. er det korekt forstået

• #11   28. okt 2017 Ja, det er helt korrekt.
    Det sker over 2-3 dage.
    Men den lader fint når den er startet!

• Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

#12   28. okt 2017 alså hvis der ikke er nogen afladning på den ud over det et ur kan bruge ,,og det er lig med ingenting ,, selv om batteriet er nyt kan det stadigt godt være dårlig .. du kan prøve at køre en tur på mindst 15-20 km ,, når du så kommer hjem igen .. slår du dødsmands knappen til og kører på starter til den mister pusten .. den skal kunne trække start motor i mindst 3 min så ved du at
    battriet ikke er dårligt

• #13   28. okt 2017 I biler sidder der en diodebro/ensretter/laderelæ i generatoren der kan brænde af og så render strømmen af. Den kan godt lade men taber strømmen, kunne det være en mulighed?
    El er ikke min stærke side, jeg er mere til mekanik og ældre køretøjer smiley
    Er det ikke lige nøjagtig VFR der døjer med dårlige ensrettere?

• #14   28. okt 2017 VD, jo det har jeg desværre hørt noget om!

• #15   28. okt 2017 Der er/var en med et tysk navn der lavede nogen der holdt bedre end dem fra fabrikken mener jeg.

• #16   28. okt 2017 http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&aft=127115

• #17   28. okt 2017 Schnabel smiley

Om det er den der er problemer med vil jeg ikke hænges op på, er som sagt ikke en haj til EL og den smule viden jeg har om El er om El i biler og mest de ældre smiley

• Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

#18   28. okt 2017 hvis man måler de rigtige steder vil man altid kunne måle hvis der er noget der bruger strøm .. hvad enten det er stort eller lille .. fik et nyt batteri på en bil en gang -- det kunne ikke lade når det sad i bilen .. men kunne sagtens lades med en lader .. fik det byttet og det samme skete 3 dage efter var det fad igen .. ud i bilka og købe et til 250 kr .. så var der ikke noget galt .. hade selvfølge tekket at ladestrøm på bilen .. det var batterierne der var fejl i .. så man ved aldrig helt smiley

• #19   28. okt 2017 jeg havde en bil der blev ladet da den var flad og den kørte igen og ladede fint. dagen efter var den flad. Så smed jeg et batteri på jeg vidste var fint, igen kørte og ladede den fint men var flad dagen efter. Skiftede så generatoren med en brugt og dermed laderelæ/ensretter/diodebro og så virkede det.
    Men ja, el er noget "mystisk" noget (specielt når man/jeg ikke er inde i det) og det kunne måske også være batteriet. smiley
    Jeg har prøvet at stå og rode med en bil med en el fejl i lang tid hvor det tog en autoelektromand 30 min at løse problemet smiley

• #20   28. okt 2017 https://www.youtube.com/watch?v=UJw58nUY9fk&t=351s

• Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

#21   29. okt 2017 lige en rettelse til svar nr 4 .. fik rodet lidt rundt i det .. fordi der findes tang ampæremetre med voltmeter og ohm og gemmengang indbygget .. og de har to test ledninger på .. det eneste man skal gøre er at sætte tangen omkring den ledning man vil måle på .. glem det med en ledning på minus polen .. men videoen her i tråden viser hvordan man gør det rigtig
    ..

• #22   29. okt 2017 Jeg har målt mig frem til, at det er starter relæet der bruger strøm.
    Den bruger 0.28 amp i slukket tilstand.
    Så en ny er bestilt i dag ;o)
    Spændende om det virker når den er skiftet.

• #23   29. okt 2017 Fedt du har fundet fejlen

Kommentér på:
Afladning

Annonce