{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

batteri+afladning {{forumTopicSubject}}

Hej. min gamle CB 400 N (1983) står og aflader sig selv. i løbet af kun 14 dage er batteriet fuldstændig dødt. er der andre der har erfaring med dette problem, evt en god løsning. har overvejet at sætte en hovedafbryder på. kan man det og findes de til MC? en anden ting er at jeg skal have nyt batteri, hvor køber i? mvh Bjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri+afladning
  • #1   2. jun 2017 har fundet dette gel batteri v Thansen er det er OK valg og er der nogen der kender forskellen på de 3 12v 12ah batterier de har?


    profilbillede
  • #4   3. jun 2017 batteriet som sidder på nu er faldet sammen. har ladet en hel nat uden at der er kommet strøm nok på til at starte maskinen. så skal have er nyt på.

  • #6   3. jun 2017 Jens. skal helt sikkert ha fundet fejlen, men tænker at jeg må afbryde det nye batteri helt, når den står stille i garagen, vil jo gerne ud og trille lidt i det gode vejr;) er det ikke nok bare at pille + Polen af, så bruger den vel ikke noget strøm ved stille stand?

  • #7   3. jun 2017 Hvorfor dog begynde at lede efter en fejl der med 99,99% sikkerhed ikke eksisterer? Hvis batteriet er klappet sammen, er det da indlysende at det ikke kan holde strøm! Sæt et nyt på, så virker alt sikkert fint igen smiley

  • #8   3. jun 2017 Tom. det kan sagtens være at der ingen fejl er, men har ombygget min MC og rodet lidt med ledningerne, så chancen for at jeg har lavet lidt rod, er tilstede smiley

  • #9   3. jun 2017 Pil en af polerne af ved stilstand, og få kigget på afladningen, når der ikke er kørevejr. smiley

    Der er lavet en glimrende dansk video til lige netop fejlfinding ved afladning. Der er sikkkert en der gider smide linket.


  • #10   3. jun 2017 den video vil jeg rigtig gerne se Ole. kan ikke rigtig finde noget på nettet. er der nogen af jer der har erfaringer med gel batteriet som vist på billedet ovenfor?

  • #11   4. jun 2017 Den eneste fordel som der er ved et gel batteri, er at det kan monteres "ikke lodret". Skal dit batteri monteres på alm vis, kan du fuldstændig lige så godt vælge et alm.

  • #12   25. sep 2017 Hvis du har et lille forbrug gennem dynamoen kan du med en ekstra tændingslås fra biltema afbryde stelforbindelsen til batteriet.
    Jeg har et gelbatteri på min mc da jeg ville starte kørte starteren 2omgange og så var alt strøm væk der var ikke engang nok til kontrol lamper så spørger jeg er det sådan et gelbatteri klapper sammen?Altså enten eller ligesom en batteri boremaskine der løber tør for strøm
    Leif


Kommentér på:
batteri+afladning

Annonce