{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.961 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Tilmeldt:
2. okt 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Lav kompression {{forumTopicSubject}}

Min CBX 750F, har haft meget svært ved og starte på det sidste, men når den først blev varm, kørte den godt.
Nu kan den ikke starte, batteriet er fuldt opladt, der kommer benzin og der er gnist. Men så har jeg lige tjekket kompression på de to yderste cylindre, og de viser 30-40 psi.

Hvad kan dette skyldes, og hvordan fikser jeg det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lav kompression
  • #1   26. okt 2017 I 70erne lærte vi at give de dårlige cylindre en skefuld olie og måle igen. Er trykket nu kortvarigt på linje med de andre, er cylinder og/eller cylinderringene slidte. Stiger trykket ikke, er der utæthed i ventil/-sæder. Snarere, sagde jeg smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   26. okt 2017 Prøvede også at hælde en teskefuld olie i, men kompressionen steg marginalt (ca. 5-10psi).
    Kan ventilerne godt give så lav en kompression alene? Og er det ikke underligt at det kan ske så hurtigt? Trods den var svær at starte, kørte den godt i fredags.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #3   26. okt 2017 Sæt trykluft på tændrørshullet når motoren står på ØD i kompressionsslaget - dvs der hvor tændrøret ville tænde.

    Fiser det ud af karburatoren, er indsugningsventilerne utætte.
    Fiser det ud af udstødningen, så er udstødningsventilerne utætte.
    Fiser det ud af oliepåfyldningen, er stempelringene utætte af den ene eller anden årsag.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #4   26. okt 2017 Tjek om ventilerne står for stramme, de kryber op i sæderne, og så kan de ikke lukke tæt


  • #5   26. okt 2017 Jeg har haft samme problem på min Suzuki GSX-R250... Det var 2 ventiler der skulle skiftes, og nu spinder den som en mis.
    Jeg fik det lavet på MC værksted, og det var ikke ret dyrt.


  • #6   27. okt 2017 En CBX 750 har hydrauliske ventiler og er ventilløfterne utætte vil det give større spillerum, altså ventiler der lukker, men ikke åbner nok.
    Kan det måske være toppakningen der er utæt mellem de to cylindre? Det oplevede jeg engang på en bil motor. Husker den lød meget mystisk og det var så fordi noget af forbrændingstrykket røg ind i den anden cylinder og forbi indsugningsventilen og videre op i luftfilterkassen, som lød som en stor-tromme smiley
    Knæk porcelænet af et gammelt tændrør og svejs en trykluftstuds derpå - så kan du i ro og mag sætte cylindrene under tryk og undersøge - uden at skulle fumle med en trykluftpistol etc


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #7   28. okt 2017 Jeg kan høre på jer, at det er noget som kræver en rigtig mekaniker!
    Heldigvis har jeg lige købt den inklusiv garanti, så vil få forhandler til at fikse det. Tak for svarene!



  • Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 11
    #8   29. okt 2017 i de fleste tilfælde er det en utæt ventil / ventiler eller toppakningen der er utæt et sted .. specielt udstødnigs ventilerne har det hårdt pga varme .. sod.. koks ..o.s.v samtidig med at de også skal lukke tæt .. når ventiler blive slidte mister de den lukkeflade på 1-1.5mm og så kniber det med at holde tæt .. hvis jeg var dig så ville jeg få lavet hele rækken når den nu er skildt af -- forhandler vil sikkert kun lave den der er utæt da det jo er på garnti .. du kan risikere at køre 100km mere så er det den næste der bliver utæt .. og så er det om igen smiley


Kommentér på:
Lav kompression

Annonce