{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbevaring af MC vinteren over
  • #1   25. sep 2017 Jeg fylder min helt op og bruger det næste år til plæneklipper

• #2   25. sep 2017 Jeg parkere den med den mængde der nu er tilbage efter sidste køretur... om den er fyldt eller på reserve tank er mig fuldstændig ligegodt...

Alle de cykler jeg har haft har startet fint når foråret kom igen..:-)

• #3   25. sep 2017 fylder den op og starter næste forår , den er vild med det smiley

• #4   25. sep 2017 Fuld tank med en sjat kaburatoralkohol ... " ingen luft, ingen kondens = ingen rust. Ved ikk om det er det rigtige sådan har jeg bare fået det lært smiley

• #5   26. sep 2017 Jeg har aldrig gjort noget specielt,andet end bare stille den ind,og færdig. Trukket dyret frem til foråret igen,den har ALTID startet. smiley

• #6   26. sep 2017 Har plastiktank, så den er ligeglad.
    Har kørt på en kawa med 5 år gammel benzin. Den kørte fint på det

• #7   26. sep 2017 Fuld tank til vinter. Fuld gas til foråret. Simpelt og virksomt.

• #8   26. sep 2017 Jeg gør intet særligt, de står i tør uopvarnet garage med den mængde benzin der nu tilfældigvis var på dem da de blev sat. De står med baghjulet løftet på enten løfter eller centralstøtteben, men det gør de hele året rundt.

• #10   26. sep 2017 #9
    Ja det er sgu ikke løgn,med 1575 Kvadratmeter græs grund skal der bruges tid smiley

• #11   26. sep 2017 Jeg havde en tank,som faktisk hang ude i brænde skuret,havde hængt der endda noget tid. Og den var tom. Så fandt jeg ud af den skulle lakeres,og det blev den. Ny pakning i benz hane,monterede skidtet. Benz på,og wupti den sprang i gang. Og har ingen bøvl med rust i tank eller lignende.

• #12   27. sep 2017 #4 Jeg er blevet lært det samme. Fuld tank og additiver inden vinterhi smiley

• #13   27. sep 2017 Det er lidt sjovt, at brugtbilsforhandlere kan have biler ståede udenfor om vinteren, og jeg har aldrig oplevet at tanken var fuld på de biler!!!

• #14   27. sep 2017 #13 Fordi der er forskel på, om køretøjet bliver brugt nogle gange i løbet opbevaringsperioden (prøveture ved brugtvognsforhandlere mv.) og så det, at stille sit køretøj fra sig fuldstændig 6-7 måneder uden at starte det.

• #15   27. sep 2017 Jeg synes det er fint folk har små ritualer, og de er for min skyld velkomne til at gøre som de selv har lyst til. Om det så er at starte motoren hen over vinteren, fordi de tror den har godt af det (det har den ikke) men når de begynder at prædike det de gør som gospel... Så må jeg råbe på fornuft :-|

• #16   27. sep 2017 #15 Det kommer jo an på hvem man er, og hvilken type cykel man har. Jeg lader heller ikke min mc stå udenfor i skiftende vejr i 14 dage uden cover, selvom motorcyklen ikke starter ringere af den grund. Men derfor vil jeg gerne have en så lækker og vedligeholdt cykel som muligt. Nogle er også ligeglad med polering og så videre, men for andre er det en væsentlig/vigtig grund da en del af det at eje/køre mc er, at den står knivskarpt. Og hvis der er 100% tank, samt WD40 smurt rundt ved tanken, så er der ikke overfladerust dér, når jeg hiver den ud til foråret.

Do whatever you like smiley

• #17   29. sep 2017 #14
    Uha uha.... jeg håber ikke de "6-7 måneder uden at starte" er længden på vinteropbevaringen smiley
    Så længe kan jeg ikke undvære min cykel smiley

Den bliver sat til vinteropbevaring i slutning af november, lige før forsikringen stopper med at dække.
    Og så hentet hjem hurtigst muligt fra marts måned, når forsikringen igen dækker og vejret tillader det.
    OG den relevant info til Patrick, den står bare med benzinen i tanken smiley

(pokkers osse.... vi nærmer os vinter smiley håber på mange dage endnu med MC-vejr smiley )

• #18   29. sep 2017 #17 Jo for mit vedkommende - min står i vinterhi fra midt oktober til midt april. Jeg har ingen interesse i at køre mc i 6 grader (kold asfalt, blade, fedtet føre) eller med salt fra nattefrost. Så vil jeg hellere køre i min bil, det er cirka samme køreglæde, som at sidde oprejst på sin mc uden at kunne presse den i sving.

Vi er alle forskellige smiley

Kommentér på:
Opbevaring af MC vinteren over

Annonce