1.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

CBR opfører sig mystisk CBR opfører sig mystisk

Hej MCG!

Min ellers så pålidelige Honda CBR 600 F4 er begyndt at give mig grå hår.

Den har fået en ide med at sætte ud, når den bliver presset lidt. Den har gjort det to gange i år med 120km mellemrum.
Begge gange var den lige kommet op på omkring 130km/t, hvor efter den begynder at sætte ud. Til sidst går den i stå, så jeg er nød til at trille ind i nødsporet. Efterfølgende kan den kun tørne få omgange i starteren, fordi den simpelthen er død for strøm. Efter første gang faldt min mistanke på benzinpumpen, så den blev udskiftet. Men problemet kom, som sagt igen.
Nu tænker jeg så om det kunne være ladesystemet der svigter. Når cyklen er kold lader den som den skal. Stator og ladeeffekt er målt ud.
Jeg har så prøvekørt maskinen en del i dag, og der kører den som den skal. Jeg undrer mig dog over at batterispændingen er helt nede på 11.5v når den står med 5-6000 rpm mens der er lys på og kølerblæser kører. Det gjorde den ikke da den var kold.
Sætter man den i tomgang med driftstemperatur lader den med 15-16 amp, men går ned på 0 AMP når den får noget gas.

Er det stator, eller har i andre ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR opfører sig mystisk
  • #2   30. maj 2017 Hvad med ensretteren?

• #3   30. maj 2017 Video:

profilbillede
  • #4   30. maj 2017 Ensretteren er fra sidste år, men derfor er det selvfølgelig stadig en mulighed. Ved ikke om den kan gøre sådan?

• #6   31. maj 2017 Hvis du ikke har ca. 14v på batteriet ved 2-3000omd og opad, så levere din stator ikke nok strøm eller ensretteren er defekt.

Jeg har opleveret, at på min CBR 600 F2, var det stator, som ødelagde min ensretter. Først da jeg skiftede begge dele, slap jeg for defekte ensretter og kogte batterier.

• #8   31. maj 2017 #6 Ja okay, det var en mulighed.

#7 Ja, det skulle jeg mene? På statoren har jeg målt overgang til stel på alle 3 terminaler og modstand mellem de forskellige kredse. Og til sidst målte jeg ladespændingen direkte i stikket på statoren mens den var afmonteret. Der lå den på 45-55 AC volt ved 5-6000 rpm.
    Udover det har jeg haft en amperetang på + ledningen oppe ved batteriet.

Ville du gøre det anderledes?

• #10   31. maj 2017 Har måske skrevet det lidt dumt. Jeg har målt om der var overgang til stel, hvilket der ikke var.

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jun 2009

Emner: 2 Svar: 60
    #11   31. maj 2017 Har oplevet det samme. der var heller intet når jeg målte på statoren. men den var flækket i lakken og stoppede med at lade når maskinen blev varm.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Svar: 8
    #12   31. maj 2017 Du skal have en Schnabel regulator på. Det er det eneste der duer.

http://www.discteknik.dk/Schnabel/schnabel.htm

• #13   31. maj 2017 Okay, er de specielle i forhold til andre?

• #14   31. maj 2017 Forskel på de fleste originale/uoriginale til samme cykel og så DiscSchnabel’er er, at originale kortslutter mod stator, når batteri er ”fyldt op” og DiscSchnabel afbryder forbindelse til stator ved samme. Det betyder, at med original regulator, så bliver både stator, ledninger, stik og regulator/ensrette belastet meget mere end med en DiscSchnabel og derfor holder denne og stator normalt meget bedre.
    Mvh Disc
    www.discteknik.dk

• #15   31. maj 2017 Okay, tak for den gode forklaring. Hvilken en passer til en CBR 600 F4 PC35A fra 1999?

• #16   31. maj 2017 En max 460 W til 1325 kr, skulle kunne klare det, mit første opslag siger, at generator er på ca. 405W.
    Mvh Disc

• #17   1. jun 2017 Okay, super. Passer stikket på, eller skal man lave det om?

• #18   1. jun 2017 Hvis stik ikke passer, så følger der stikhus og ben med, så det kan laves.
    Mvh Disc
    www.discteknik.dk

Kommentér på:
CBR opfører sig mystisk

Annonce