577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Ombygning til rearset Ombygning til rearset

Hej Derude

Jeg skal snart igang med at samle min cafe racer.
Jeg skal have monteret et tilbageflyttersæt, i stedet for den originale bremsepedal, og gearpedal.

Hvad går man ved montering på strålerne på gear, og bremseaksel?
Jeg har købt tilbageflyttersæt, og rundstål til at forbinde, men mangler den del med strålerne?
Hvad gør man normalt? Plejer man at skære sin gearpedal op, og tilpasser den, eller kan man finde nogle universal dele?
Jeg har prøvet at lave nogle google søgninger, men er ikke sikker på at jeg søger på det rigtige.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning til rearset
  • #1   3. apr 2017 Hej Rasmus
    Det kommer nok an på hvad for en cykel du har, er det kawa'en på din profil?

På min Guzzi har jeg skåret den originale gearpedal af og svejset en arm på der kan forbindes med gearpedalen på mit tarozzi rearset. Bremsesiden er lavet ved et beslag der flytter master cylinderen bagud til rearsettet

• #2   3. apr 2017 Nå ja, selvfølgelig. Det er en Virago xv750 fra 83

I forhold til bagbremsen, så er det en tromle bremse, med bremsestang. Og den vil ikke kunne forbindes med bremsepedal dirkete, pga. fodhvilerkonsel, og vinkel til baghjulet.
    Så det bedste er nok at montere via den originale til aksel til bremsepedalen.

Men ja, det nemmeste er jo nok at skære de originale pedaler op. smiley

• #3   3. apr 2017 Hvis du googler Virago XV rearsets kommer der da en del hits. Bla fra dotheton som jeg synes er en ret seriøs caferacer side:
    http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=65613.0

Eller denne her http://www.bikeexif.com/xv750

Du skal dog passe på med mekaniske bremser og ekstra links, kraft x arm skal gerne være den samme, ellers bliver din pedalvandring enten alt for stor eller du får for lidt bremsekraft.

Kommentér på:
Ombygning til rearset

Annonce