1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Carl P
Carl P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Svær / Meget svær at starte Svær / Meget svær at starte

Jeg er den glade indehaver af en yamaha r1 fra 2000.
Den er meget svær at starte, når den køre, kører den tilgengæld rigtig godt. Men jeg kunne godt tænke mig at lidt hjælp til diagnosticering.

Hvis man bruger choker, og drejer gashåndtaget helt i bund, er den lidt mere villig til at starte, derudover vil den helst også gerne havde strøm via start kabel fra en bil.

Jeg har skiftet batteri, luftfilter og tændrør men det har ikke hjulpet.
Derudover har jeg drejet på luft/benzin skruen på kaburatoren, og sat drejet dem 3.1250 omgang ud jf. manualen uden effekt.

Er der nogen der har en ide om hvor man skal starte, jeg ville tro at det må være et kaburator issue, men jeg har haft åbnede dem og der er hul igennem i de jets der er.

Nogen forslag til hvad man skal kigge på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svær / Meget svær at starte
  • #1   1. apr 2017 Når tændingen og kompresion er perfekt kan man stille kaburatoren.

• #3   1. apr 2017 jeg tror du skal finde ud af om den er standart først .så kan du bruge bogen som du siger...er den med anden udstødning og jetkit i kaburatorene så er det en hel anden snak...

der er mange kloge mennesker men ikke så mange der kan lave tingene når de rigtigt skal laves...

så er du fra sjælland så tror jeg du skal google ps.motorservice i rødovre og få ham til at kikke på den.

• #4   1. apr 2017 Det går over d.2 april

• #5   1. apr 2017 Problemet er tydeligt, det står på tanken...........

YAMAHA
    smiley

• #6   1. apr 2017 undlad at slukke og hold fuld hane derudaf

lyder som for lidt strøm og deraf en svag gnist , et halvdødt batteri og benzin der ikke antændes ... giver vel sig selv

er det ved drifttemperatur , bør du måske få kigget ventilspillerum efter inden du står med en eller flere brændte ventiler

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#7   1. apr 2017 Jeg for tjekket kompression i morgen, og tænding men så vidt jeg ved kan tændingen ikke umiddelbart justeres.
    Den har fået nyt batteri, tændrør og luftfilter. Der sidder en anden udstødning på. Når den køre køre den fint, så det er umiddelbart kun et start problem

• #8   2. apr 2017 ja ja men ventilerne bliver strammere ved drifttemperatur

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#9   2. apr 2017 Når motoren er varm er den endnu sværerer og starte og det kan stort set kun lade sig gøre med start kabel fra en bil.
    Når du siger stramme ventiler, betyder det at ventil spillerummet er lavere end spec. Eller betyder det at ventilen har fysisk svært ved at bevæge sig frem og tilbage?

• #10   2. apr 2017 ventilerne er strammere end specificeret , dvs. de lukker ikke tæt eller lukker måske slet ikke og kompressionen forringes , dog ! ved forhøjet startomdrejninger når kompressionen og benzin/luftblandingen ikke at forsvinde helt .. tolerancen formindskes yderligere ved driftvarm motor da materialer udvider sig ved varme ...
    kan ventilerne ikke overføre varme til ventilsædet er følgende en
    risiko , er udover den nuværende irritationen - en brændt ventil eller flere , genkendes på "tikken" fra den eller de ventiler det er gået udover

så afsted til værksted inden det sker smiley altid billigere at vedligeholde end at helbrede

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#11   8. apr 2017 Så har jeg fået fingre i en kompressions tester, og.....
    Cyl 1: 90 psi, Cyl 2: 85 psi, Cyl 3: 95 psi og Cyl 4: 105
    Motoren er kold da jeg testede, men jeg synes alligevel der er langt til de 210 psi som manualen siger.
    Det næste må vel være at teste ventiler og se om de står rigtig. Hvis de står rigtigt kan det vel kun være cylinderen/stempel ringe der er noget galt med?
    Nogen gode råd?

• #12   8. apr 2017 Nu huskede du at give fuld gas på når du tester................

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#13   9. apr 2017 Fuld gas? Ikke rigtig den skulle gerne havde de 210 psi ved 400 omdr, ihvertfald i følge manualen smiley

• #14   9. apr 2017 13#
    Kompression måles med åbne gasspjæld.. smiley

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#15   9. apr 2017 gotcha, jeg har prøvet med gasspjældet åben, samt hvor jeg har pillet kaburatorene af, kun med minimale ændringer på kompressionen. Så nu ryger topdækslet af, så jeg kan måle om ventilerne står rigtigt.

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#16   9. apr 2017 Alle ventilerne er inden for spec, godt nok i den lave del af tolerance spectra'et men, ikke desto mindre inden for spec. det betyder vel at det må være cylinder/stempel ringe som ikke passer.
    Jeg synes bare det lyder utroligt at det er på alle cylindre, der tilsyneladende er noget i vejen med stempel ringene. Måske det kunne være en toppakning, dog ser det ikke ud til at at vand og olie er blandet.

Er der nogen der har nogle forslag?

• #17   14. apr 2017 ville stadig stille ventilerne til højeste værdi ... er der lavet andet på den ?

luftfileter , filterkasse ændringer eller andet ?

• Carl P
    Carl P Tilmeldt:
    apr 2017

#18   15. maj 2017 Jeg har sat en ny/brugt motor på maskinen, så den kan komme ud og køre her til sommer, så er planen at skille den gamle ad henover vinteren smiley Tak for hjælpen indtil videre.

Kommentér på:
Svær / Meget svær at starte

Annonce