{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.943 visninger | Oprettet:

Jakob M
Jakob M
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4

Min MC bliver oppe i omdrejninger når jeg kobler ud!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg har købt mig en GS1000G fra 1981 ombygget til caferacer. Den kører sådan set fint, men når jeg giver den gas for at komme fra 1 til 2 gear og kobler ud, så bliver motoren oppe i omdrejninger. Den går ikke ned i omdrejninger når jeg kobler ud, så i stedet for at holde stille i et kryds i alm tomgang så holder jeg stille med en larm som kørte jeg 40-50 km i timen smiley

Jeg har dog fundet ud af at hvis jeg lige giver den et rap på gassen når jeg har koblet ud, så kan jeg nogen gange få den til at falde ned i omdrejninger og bare gå i tomgang. Men vil jo helst det bare spiller.

Min viden og tekniske evner er begrænsede men jeg vil gerne kaste mig ud i det, medmindre folk mener det måske vil være for stor en mundfuld? Hvad fejler den? Hvad har I af gode råd? Er det nogle flod i karburatoren??

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min MC bliver oppe i omdrejninger når jeg kobler ud!!
  • #1   19. mar 2017 Prøv lige at sprøjte lidt bremserens, wd40 eller startgas omkring indsugningsgummierne mellem karburator og motor, mens den kører... Tænker på at den måske suger falsk luft

• #2   19. mar 2017 Måske et gaskabel som går stramt/i stykker/mangler smørring

• Ronni p
    Ronni p Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 4 Svar: 26
    #3   19. mar 2017 er det kun når du kører. eller gør den det også når den bare står stille i frigear, og du så lige giver den gas og slipper igen.

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    mar 2017

#4   19. mar 2017 Jabbekot: Tak for svar! Det har vi allerede givet et skud smiley

Casper H: Gaskablet har jeg skiftet med hjælp fra en ven, og det hjalp heller ikke smiley

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    mar 2017

#5   19. mar 2017 Ronni P: Det er faktisk et godt spørgsmål. Når jeg starter den og den står i frigear i tomgang så kan jeg godt give den en smule gas når jeg slipper chokeren, for at holde den i gang og der falder den ned igen når jeg slipper gassen. Så det er vel kun når jeg kører!

• Ronni p
    Ronni p Tilmeldt:
    apr 2009

#6   19. mar 2017 prøv lige når den er varm. at giv den noget gas og slip igen. det kan være dine tomgangs dyser der er stoppet.

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    mar 2017

#7   19. mar 2017 Så jeg skal køre motoren varm, stille den i frigear og give den gas og se om den bliver oppe i omdrejninger? Hvis den gør det, hvordan renser jeg så tomgangsdyserne?

• Ronni p
    Ronni p Tilmeldt:
    apr 2009

#8   19. mar 2017 Jeps.
    du tager dine karburator af. og skiller dem ad. ud af med bunden og ud med alle dyser og rens dem godt igennem. lidt benzin og evt en kompressor til at puste alle dyser igennem med.

• #9   19. mar 2017 nu skriver du i har skiftet GASKABLET i ental , der skal være et returkabel især på den type kaburatorer hvor spjældene kan suge sig fast

• #10   20. mar 2017 Som mange har navnet gaskablet er oftest skyldig. Hvis dette ikke er gaskabel (chek mellum karburatorer 2 og 3, så du kan se at den returnere), prove at chek din choke kabel ikke er i klem. Pas på at din tank ikke klemmer dem. De kan god vær fint uden tanken på men i klem når den er på.

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    mar 2017

#11   20. mar 2017 TIM E: DVs jeg skal sætte den i tomgang og kigge mellem karburator 2 og 3 om kablet returnerer når jeg slipper gassen??

• #12   20. mar 2017 @ Jakob, ja, men på den lille messing skrue på cam (knasten?) på enden af kablet

Kommentér på:
Min MC bliver oppe i omdrejninger når jeg kobler ud!!

Annonce