Honda CB1100F Super Bol'Dor Kobling {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål her til aften, venligst svar kun hvis du kender svaret, og ikke bare gætter :).
Min kobling trængte til service og jeg kunne se at den ikke var samlet på samme måde som der er anvist på snittegningen.
http://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-cb1100f-super-sport-1983-d-usa-clutch_bighu0200e5d08_bcd6.gif
På min var der byttet om på nummer 13 og 14.
Skiven nummer 13 har stråler som passer til akslen, men sidder den længst inde som anvist på tegningen, så kommer skiven så langt ind at strålerne ikke har kontakt med den del af akslen som har stråler.
Jeg syntes det virkede lidt mærkeligt at der skulle være stråler i skiven, hvis den ikke skal sidde over strålerne på akslen.
Så mit spørgsmål lyder, eftersom tegningen vel er korrekt, hvorfor pokker skal en skive med stråler så ikke sidde over strålerne på akslen :)?
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Det er min teori
Dem der så har samlet den før kunne så heller ikke forstå at den skulle sidde der hvor der ingen tænder er og har derfor monteret det forkert?
igen bare min teori
maj 2006
Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 170
Akslen er 25mm hvor klokken sidder, og 23mm ved strålerne, og der imellem har jeg ikke målt den, men den er lidt mindre.
Jeg var bare lidt i tvivl om jeg samlede den rigtigt, hvis jeg fulgte tegningen, så jeg håbede der ville dukke en bol'dor ekspert op, lige og sige at sådan her er rigtigt.
jul 2006
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 444
Bagved de omtalte skiver ligger iflg. tegningen en låsering, men jeg kan ikke få øje på den på dit billede. Måske trænger jeg bare til briller, eller billedet er taget så den ikke kan ses, men kunne det tænkes at den mangler, så skiven med stråler kommer for langt ind??
maj 2006
jul 2006
maj 2006
Honda CB1100F Super Bol'Dor Kobling