1.315 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Frigear Frigear

Hej jeg har en suzuki gs 500
Den er svær, nærmest umulig at få i fri gear når den er blevet varm. Men slukker man motoren går den fint i frigear. Og heller ingen problem når den ikke er helt varm.
Jeg ved at den lige har fået olie skift. Og mekanikeren sagde den havde fået en lidt "federe" olie. Kan det måske være derfor?
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frigear
  • #1   19. maj 2016 Lytter lige med. Havde samme problem med min gamle duc

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #2   19. maj 2016 ja jeg håber også der kommer nogen med lidt guldkorn....samme problem med yzf ...hjælper dog lidt hvis jeg køre i alm tennissko ( mine mc støvler er lidt stive)

• #3   19. maj 2016 Jeg kunne ikke få min i fri gear. Kun når motorcyklen var slukket

• #4   19. maj 2016 Start med at tjek kædejusteringen smiley

Evt så gør jer den tjeneste at sæt den i frigear under nedbremsning.. Garanteret det vil hjælpe jer smiley

• #5   19. maj 2016 En mc ska ha den tykkelse olie som er foreskrevet!!

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    maj 2016

#6   19. maj 2016 det er helt sikkert lettere og komme i fri fra 2. end fra 1. synes bare ikke det er som det bør være

• #7   19. maj 2016 Det lyder lidt som en kombination af flere ting, måske lidt teknik med foden, det skal kunne gøres rimelig problemfrit uanset fodtøj. Gør som der foreslåes, find frigear imens cyklen ruller den sidste meter eller to. Når der så er styr på teknikken, så kan det sikkert også gøre i stilstand.

Prøv evt at få en anden til at forsøge.

• #8   19. maj 2016 Tjek kædebespænding. Ikke for løs. Og ikke for stram . samt juster dit koblingskabel. Du skal kun ha ganske lidt frigang i dit greb. Få den rette olie på. Derefter skriv igen.

• #9   19. maj 2016 Min har altid været kræsen med olie og det mærkes med det samme på geardkiftet

• #10   19. maj 2016 Jeg havde præcis samme problem med min gamle GS´er...

Købte noget fin motul 10/40 olie ved forhandleren, men efter 10 km kunne jeg stort set ikke få den i frigear...

Jeg købte så noget Castrol 10/40 ved T.Hansen, skiftede olie og filter igen og wupti, så gik den som ny i gearkassen...

• #11   19. maj 2016 Tjek evt. oliestand hvis den er fyldt til max og lidt over, påvirker det kobling/gearskift negativt.

• #12   20. maj 2016 YEP .. Der er stor chance for at det er olien . Ved siden af det, er det muligt at din kobling kan justeres bedre ind, så den kobler mere ud .. Nogle cykler har dårligt flow i koblingen, som giver dette problem .. Det kan ændres ved at modificere inner og yder koblingsskål. smiley

• #14   20. maj 2016 jeg kan eller ikke få min Duc i frigear når jeg holder stille, tricket for mig er at gøre det mens man køre de sidste par meter inden man stopper smiley

• #15   20. maj 2016 Den bruger ikke olie, mere end "en normal gs"
    Har forsøgt det med at trille, men nej det dutter ikke. Tror jeg vil forsøge med en 10w 40 olie

• #16   20. maj 2016 For lav tomgang kan give samme symptomer. Min sukizuki går mega nemt i frigear hvis jeg lige giver den lidt gas, cirka 3-500 omdr over tomgang. Står den i tomgang eller lidt for lavt er det noget sværere smiley

• #17   7. jun 2016 Det var simpelthen olien som var skyld i det. Har nu kommet en 10w40 på fra thansen og den går meget bedre nu.

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    maj 2016

#18   15. jun 2016 jeg skiftede også til castrol 10-40 og nu er der et helt hæderligt skift med frigear på min thunderace

Kommentér på:
Frigear

Annonce