Aprilia V2, RSV, Falco ,RST

Aprilia V2, RSV, Falco ,RST

Medlemmer: 72
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
2.500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Frigear Frigear

Hej med jer
Min RSV er utrolig svær at få i frigear så ville lige hører jer om der er nogle triks eller om der evt. kunne gøres et eller andet for at bedre det. det er nemt nok når motoren er slukket men når den er igang så springer den bare mellem 1. og 2.gear nogle forslag olie, kobling eller bare tilvending

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frigear
  • #1   16. apr 2012 Hej Michael
    Min gør det samme også efter service med nyt olie
    Det er tilvenning når du er i 2 gear trykker du bare blødt det er den nemmeste måde for mig ihvertfald.
    Prøv dette held og lykke ;0)

• #2   16. apr 2012 Det samme her den kan drille lidt, gear skift er et af de bedre på motorcykel men har desvære det minus med fri gear, syntes det var en lille smule nemmer på min falco med v990 motoren, men det er nok bare til vending

• #3   17. apr 2012 hej det kan også være at kobling skal luftes ud eller det bare er koblingen der trænger til en uds. har også lidt problemmer med min, så skal til at finde en kobling.

• #4   17. apr 2012 Min har gået 12000 km og lige fået skiftet væske det blev det ikke bedre af så nok bare til venning og det går da også fremad ;0)

• #5   17. apr 2012 Jeg har nu indkøbt til en gang udluftning så må vi se.
    Er også ved at undersøge hvilket olie tidligere ejer har brugt da han havde skiftet lige inden jeg købte den.

• #6   18. apr 2012 Ja så er det ihvertfald på plads ;0)

• #7   18. apr 2012 Jeg ved ikke om det passer men det skulle hjælpe at ændre Olie trykket til koblingen. Det er da noget jeg vil prøve når jeg en gang kommer hjem og får tid.

• #8   19. apr 2012 Så blev koblingen udluftet og olien var det helt rigtige smiley det blev en lille smule bedre efter udluftning men intet hurra hurra.
    Søren har også læst det med dysen 40 istedet 60 lad os hører hvordan det går hvis du får den skiftet, og hvis du bliver god til det kan du få lov og skifte min smiley selvfølgelig for et mindre kontant honorar smiley

• #9   20. apr 2012 har lige udluftet min igen og det gav pote. løsnede også kæden lidt kan også have indvirkning.

• #10   23. apr 2012 Så er dysen skiftet, det var sku nemt har også lige prøve om det har hjulpen på fri gear, og det har det nok ikke så meget som man skulle håbe på. Men den er noget nemmer at få i frigear fra 2. men 1. er stadigvæk svære.

Det er dog ikke køre vejr at har ikke prøvet at køre på den endnu

• #11   21. maj 2012 Så må jeg heller vende tilbage med svar om det har hjulpen smiley
    Det har det men ikke så meget som jeg håbet på.

Jeg har udluftet koblingen på ny men denne gang med sådan en vacuum udlufter og det gav en ret stor forskel, fri gang i grebet er nu ca kun 10 - 8 mm hvor før var frigang over det dobbelte.

• #12   21. maj 2012 Men det kunne være sjovt at have noget at sammenligne med så hvis der er nogen der er friske, må det sige til

• #13   12. sep 2012 Så fik jeg mulighed forleden at prøve en RSV hvor der ikke er skiftet dyse og der var mere forskel end jeg regnet med, min kan jeg få frigear fra første gear det var helt umulig på den jeg prøve.

Kommentér på:
Frigear

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce