549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Går ud og kan ikke starte Går ud og kan ikke starte

Hej med jer.

Søger lidt input til hvor man skal starte med at lede. Alle råd tages med kyshånd og vil blive undersøgt i weekenden.

Jeg har en Honda der pludselig efter en længere køretur går ud, og så kan den ikke starte. Den har simpelthen ikke strøm nok til at trække starteren rundt.... Jeg løb den i gang, og kørte den sidste km hjem. Da jeg kommer hjem og maskinen har stået i et par timer, springer den lige i gang uden problemer?

Jeg har efterfølgende oplevet problemet flere gange, og nu langt hyppigere end tidligere. Det er altså som om at den patter strømmen fra maskinen selvom man kører, for når den går ud, er strømmen praktisk talt væk. Der er forsøgt følgende:

Skiftet batteri (billig lort fra biltema, samme resultat)
Målte ensretteren som var defekt. Den blev udskiftet = samme resultat.

Hvad tænker i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bugsering af motorcykel 1.660 kr.
  • Rodfræsning og tilpasning af træ 2.500 kr.
  • Montering af 3 personer sofa 700 kr.
  • Vende dørlås eller indsætte ny 899 kr.
  • Put a lamp 300 kr.
  • Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går ud og kan ikke starte
  • #1   19. maj 2016 Jeg havde noget lignende på min gamle CB750, der var det startrelæet der var defekt. Hvad er det for en cykel der er tale om her?

• #2   19. maj 2016 Hvordan lader maskinen i dag? Hvilken spænding har du over batteriet med 1. slukket motor, 2. tomgang og 3. 2-3000 rpm?

• #3   19. maj 2016 Du må starte fra en ende af, og tjekke alle dine relevante stelforbindelser.
    Hvis det ikke hjælper skal du muligvis til at lede efter en ledning, der er gnavet i stykker ved kontakt med stel eller andre dele - sådan en vil jo give en kortslutning

• #4   19. maj 2016 Måske fordi varmen får nogle forbindelser til ikke at fungere?
    På min egen cykel skete det samme pga fucked up svinghjul, sådan virkelig kneppet indeni, men der var simpelthen ingen strøm at tage af når den var varm, overhovedet.
    Det kan ske, som de andre påpeger, at det er en forbindelse til relæet der går i koks. Tag og tjek alle forbindelser fra batteri, starter, relæ, generator osv igennem. Ellers prøv at få den varm, og mål igennem på samme forbindelser, se om der kommer de tal der skal, hvis du da har dem til rådighed

• #5   19. maj 2016 havde det samme problem på min kawasaki, jeg skiftede stator, så var problemet væk.
    lav de målinger Jacob Ask spørger om og skriv målene her inde.

Kommentér på:
Går ud og kan ikke starte

Annonce