Går ud og kan ikke starte Går ud og kan ikke starte
Hej med jer.
Søger lidt input til hvor man skal starte med at lede. Alle råd tages med kyshånd og vil blive undersøgt i weekenden.
Jeg har en Honda der pludselig efter en længere køretur går ud, og så kan den ikke starte. Den har simpelthen ikke strøm nok til at trække starteren rundt.... Jeg løb den i gang, og kørte den sidste km hjem. Da jeg kommer hjem og maskinen har stået i et par timer, springer den lige i gang uden problemer?
Jeg har efterfølgende oplevet problemet flere gange, og nu langt hyppigere end tidligere. Det er altså som om at den patter strømmen fra maskinen selvom man kører, for når den går ud, er strømmen praktisk talt væk. Der er forsøgt følgende:
Skiftet batteri (billig lort fra biltema, samme resultat)
Målte ensretteren som var defekt. Den blev udskiftet = samme resultat.
Hvad tænker i?
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.297
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 16 Svar: 378
Hvis det ikke hjælper skal du muligvis til at lede efter en ledning, der er gnavet i stykker ved kontakt med stel eller andre dele - sådan en vil jo give en kortslutning
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
På min egen cykel skete det samme pga fucked up svinghjul, sådan virkelig kneppet indeni, men der var simpelthen ingen strøm at tage af når den var varm, overhovedet.
Det kan ske, som de andre påpeger, at det er en forbindelse til relæet der går i koks. Tag og tjek alle forbindelser fra batteri, starter, relæ, generator osv igennem. Ellers prøv at få den varm, og mål igennem på samme forbindelser, se om der kommer de tal der skal, hvis du da har dem til rådighed
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 127
lav de målinger Jacob Ask spørger om og skriv målene her inde.
Går ud og kan ikke starte