{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Ændring af lyd - CBR 500 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ny i mc verdenen og går med tankerne om at anskaffe mig en Honda CBR 500. Jeg synes i bund og grund at den lyder fint med std udstødning, men det skal nok skiftes før eller senere.
Mange af de slip-ons jeg ser på CBR500 lyder dybere (og højere) end std udstødningen, men jeg er mere til et "højt skrig" end "dyb torden" på sportsbikes. Synes personligt de dybe toner hører mere til cruisere. Er det muligt at få lyden til at "skrige" mere, eller forhindrer motorens størrelse og konstruktion dette uanset udstødning?

Går ud fra I alle har mere erfaring end jeg, så al feedback er velkommen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af lyd - CBR 500
  • #1   8. maj 2016 Mig bekendt er din cykel en 2 cyl.. Den skriger Bar ikk som en 4 cyl..

Og det må
    Du bare affinde dig med.. Det nærmeste du kommer er nok at køre med en meget kort udstødning med en alu potte.. Det er min erfaring.. Men den vil aldrig rigtigt skrige som du ønsker smiley

Og racere har altså os masser af dyb lyd smiley det jo os fedt på dem smiley og skriber når de får lidt gaaaaas smiley

• #2   9. maj 2016 Du vil ikke kunne opnå den skrigende lyd fra en R4 eller den buldrende torden fra en V2 i en CBR 500. Det har intet med udstødningskonstruktionen at gøre, men derimod motorkonstruktionen.
    Det har heller intet med motorens størrelse at gøre. Hvis du eksempelvis søger på "CBR 250 " på YouTube så vil du høre en bette cykel skrige som en F1'er.
    Så hvis du endelig vil have et skrig frem for ( i mine øjne ) tamme lyd fra en R2, så skal du kigge andre veje end CBR 500. Har du også budgettet til en ny CBR500, så er jeg overbevist om, at du også ville kunne finde sjovere cykel til den salgs penge, men det er en helt anden sag.

• #3   9. maj 2016 Er det den nye 2016 årgang du kigger efter? Synes den er blevet rigtig flot at se til i forhold til 2015 og tidligere.

• #4   9. maj 2016 køb en R4 der kan tage en masse rpm, så får du den lyd du higer efter.

• #5   9. maj 2016 du må være lidt kreativ .

mvh

https://www.youtube.com/watch?v=5W5mUVyh4l0

• #6   15. maj 2016 Tak for alle svarene, det gjorde det klart nemmere at forholde sig til. Det var også min opfattelse at det bare er parallel-twin motoren der har en dyb rumlen af natur. Jeg er i princippet åben overfor alle årgange af CBR500, priserne på de nye er dog lige en anelse for høj for min smag.
    Jeg synes klart at '16 modellens lygteparti har gjort den langt mere aggressiv at se på, men overordnet set kan jeg faktisk bedre lide det slankere design på de foregående modeller! Har kig på en 2013 I sverige til en fornuftig pris, skal bare lige finde ud af afgiften og se om det kan svare sig!

Igen, tak for alle svarene! smiley

Kommentér på:
Ændring af lyd - CBR 500

Annonce