Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moment- og hk-kurve på ZX9
  • #1   7. jan 2007 Hej Henrik

    Kan ikke hjælpe med ovennævnte, men fortælle om en måling jeg så i efteråret hos Lydmuen med en ZX9R, og den havde 145 heste på hjulet, dog med en anden potte på,,,, se det kunne de første R1'ere slet ikke levere.

    smiley


  • #2   7. jan 2007 Hej Henrik...

    tjek min profil, der ligger udskrift fra dyno test


  • #3   7. jan 2007 Hayabosa. Lydmurens bænk er meget kendt for at være MEGET optimistisk smiley Kan ikke tage målinger fra dem seriøse mere smiley Forstår ikke at de ikke korrigerer det! Det er blasfemi og et eller andet sted bondefangeri

    TL´ere med slipons og teka remap smider mere på den bænk end min voldsomt moddede TL´er gør på Mr. Dynos. Meget mere endda smiley :) smiley

    Matthias smiley ja mine kurver er også fra Mr. Dyno, tror de er mest præcise smiley

    Ale kan sq få en god måling på den "forkerte" bænk smiley Også derfor mange bliver skuffede til powerweet smiley smiley


  • #4   7. jan 2007 Thomas din 1995´er burde smide i nærheden af 120 heste også! smiley

    Mht forskel på bænke. En makker og mig regner med at tage en hel dag den kommende sæson hvor vi kører rundt i landet og prøver en 5-7 forskellige bænke. Bare for sjov og for at se hvor stor forskellen er smiley Vi skriver selvføælgeligt lige noget om det når det er gjort smiley


  • #5   7. jan 2007 (link fjernet)

  • #6   7. jan 2007 POSTULAT,,,, Sebastian,,, "meget kendt" ?? fortæl.


    På et tidspunkt havde min 165 på hjulet og så var jeg oppe hos dem og få omprogrammeret min busa til mindre hk/flere km,, og derefter havde den knap 155 på hjulet,

    Lyder det urealistisk ??

    Da jeg fik lavet min busa med udstødning osv, så den lagde de 165 hk, der var jeg inde i kbh hos en anden forhandler der havde åbenthus arrangement, og der fik jeg mål den til 165,5 på hjulet..

    Foreskel på Lydmuren og Kbh-målingen ??

    Konklusion: Jeg siger dermed ikke at målingerne ikke er lidt for posetive/optimistiske,, MEN jeg kan ikke være med til det du skriver om Lydmuren.

    Bo


  • #7   7. jan 2007 Der ligger også et par stykker ved Rydberg..
    (link fjernet)


  • #8   7. jan 2007 Haya du læser aldrig en skid af hvad det er jeg skriver. smiley (og det har du indrømmet flere gange)
    Du modsiger dig selv, og i sidste ende er du enig med mig. Nu skal jeg forklare siden du ikke gider læse selv. smiley
    Men jeg forlanger at du læser hele det her indlæg igennem grundigt!

    "Konklusion: Jeg siger dermed ikke at målingerne ikke er lidt for posetive/optimistiske,, MEN jeg kan ikke være med til det du skriver om Lydmuren."

    Jeg skriver om Lydmuren at deres målinger er for optimistiske! Ellers har jeg skam ingen kritik af dem
    Vi er enige! smiley

    Mht mit postulat smiley Jeg har sq hørt mange sige "nååå det er ved lydmuren det er målt"
    Mindes det også fra tråde herinde samt fra andre forum smiley De folk der har målinger ved lydmuren har stort set altid samme heste antal på baghjul, som cyklen er opgivet med på motor. Og det bare ved at par potter og et KN filter smiley Der skal noget mere til smiley
    Se bare på min EX amann mille! Den smider samme antal hk på baghjul som motor er opgivet med ved Mr. Dyno! Det kostede 30+k at opnå! Men igen, den smider jo også 136hk i en anden bænk smiley Så den måling er jo at foretrække at "prale" med når der snakkes, men det er bare ikke holdbart

    Men synes nu min sidste tråd understreger det godt nok med et par praktiske eksempler

    Hvis du hentyder med det jeg siger om bondefangeri, skal det forståes således at jeg ikke synes det er fair at en mand får jsuteret sin mc med den tror at hans mc smider 10% flere heste end den egentlig gør! smiley Også fordi det er med til at give "inflation" i hestekræft opgivelser!

    Og mht dit eksempel. Fordi du finder 2 bænke der måler ens er det jo ikke ensbetydende med at det er det korrekte tal!
    Se fx her, her er lavet en test ala den Josper og mig vil lave til sommer. Stor forskel på de enkelte bænke! Det er bilbænke
    (link fjernet)


    Lige for at skære det helt ud i pap
    Hayabosa. Min gamle TL´er (Den røde) var målt til til 121hk på hjulet ved lydmuren. Da jeg fik den over til Mr. Dyno smed den 111HK.
    Min Mille er målt til 136HK på hjulet på en bænk i Tyskland, ved Mr. Dyno havde den 124hk. Der er forskel på bænke. Og de tal jeg har set fra lydmuren er generelt for urealistiske.
    Lydmuren bænk er ikke den eneste der er optimistisk, der er sq mange der giver nogle flotte høje tal her i DK!
    Men igen, læs i min profil. Det er jo ligemeget hvad de enkelte bænke måler, man kan alligevel ikke sammenligne resultater fra 2 forskellige bænke. Og mc´en kører jo ikek anderledes fordi man får et stykke papir med mange eller få heste på toppen. Det eneste det gør, det er de folk der læser papir de bliver kede af det når de får en dårlig måling. Det er set så tit herinde. Fx en r6 på Mr. Dynos bænk der kun smed 105hk. Jeg husker tydeligt ejeren der var sikker på der var noget galt med hans mc smiley
    Man skal tage sin måling på den bænk man hår fået målt på og så sætte op mod samme mc der er m ålt i samme bænk. LIgesom der er gjort på min TL profil Der kan man først se hvordan ens kurve er i forhold til de andre.

    Igen vent til foråret. Vi tager lydmuren med i vores måling. Så må vi se hvad den måler sammelignet med en 5-7 andre bænke smiley Vi smider Min TL´er op og en SV1000.




  • #10   7. jan 2007 Morten. Læs hvad der står! smiley
    Der står intet skidt om lydmuren. De kan deres kram og er en anerkendt og god forhandler. Det eneste der siges er at deres bænk er alt for optimistisk. Længere er den ikke
    Mht Oves bænk, så tror jeg også den er en af de laveste i landet. Mc hspitalets måler i samme område som Oves.
    Det er også derfor det er så skidesvært med bænkmålinger for man kan bare ikke sammenligne før man kommer på samme bænk (fx som i powermeet)
    Men ihvertfald, så er Lydmurens en af de bænke der giver de højeste målinger. Jeg synes det er synd, netop da det giver et frkert indtryk af mc´ens ydelse.
    Der er mange der hvert r bliver skuffet ti powermeet!


  • #11   7. jan 2007 Kwak og Strada i skulle skamme jer smiley :)
    I gider bare ikke læse noget der er over 3 linjer i banditter!

    smiley


  • #13   7. jan 2007 Der kommer 139 mere smiley Dine behov er ej dækket smiley

    Morten er ikke med på avd du mener med det paste fra mig? smiley Men jeg mener i det du paster at det er ligemget hvad der står på papiret smiley
    Og kwak smiley ja
    Som jeg skrev. Papir er så ligegyldigt. Det der tæller i sidste ende er sq om ejeren er tilfreds. Så ja optimistisk eller pessimistisk. Det er ligemeget. Der er bare så mange herinde hvor HK antallet tæller. De tænker ikk over hvad mc´en egentlig er bygget il, hvad motor karakteristik det er, hvad moment har at sige, hvad ccm har at sige osv smiley
    Men vil man sammenligne eller se hvad ens mc kan, ja så er det kun 1 vej og det er at sammenligne med cykler fra sammen bænk.


  • #14   7. jan 2007 Strada det er netop min pointe smiley Tror jeg gør lidt ekstra ud af det, netop fordi der er mange herinde hvor det kun er papir der tæller!


  • #16   7. jan 2007 hehe ja det kræver jo sine udredninger og argumenter du ved smiley :)

    Igen, sørme vi er sq enige alle sammen smiley :)




  • #17   7. jan 2007 smiley
    jeps og ville jeg have topheste havde jeg ikek en TL´er smiley Den viser jo nada på et papir smiley


  • #18   7. jan 2007 Han skal reelt bare bruge kurven fra en zx9 fra samme årgang. Men den skal være rulelt på en bænk med RPM måler. Så kan han se hvorhenne han skifter gear mest optimalt.

  • #19   7. jan 2007 Der er kurver her, men vist ikke fra samme årgang smiley
    http://images.google.dk/images?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-47,GGLG:da&q=zx9r%20dyno&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi


  • #20   7. jan 2007 Sebastian - TAK, dit link henviser til det jeg efterspørger.

    At vi så i løbet af tråden kom ind på testbænke og deres forskellige resultater - det er så noget helt andet.

    Giver kwak ret - skal alene bruges til justering af motoren, så den præsterer mest effektiv og få den rigtige benzin/luft blanding under i hele omdrejningsområdet. Om den giver 130 eller 140 hk på baghjulet er mig lige meget - bare motoren spinner og præsterer efter de givne evner.

    M.h.t. ram-air - så er det vist også meget opreklameret - selvfølgelig giver det da nogle flere heste - men først når du kommer over de 200 km/t og der kommer tryk på næbet - og de 10 ekstra heste kan vel skubbe cyklen 5-10 km højere op - men hvor tit er det lige du ligger og svæver oppe på de 280-290? - spørgsmålet er ikke stillet til dig Sebastian - men til forummet.

    Mvh. Henrik - og godt nyt mc-år.


  • #21   9. jan 2007 Kwak: TAK for ordene - lyder dejligt, at du har haft positive erfaringer med dine ZX9´ere - og tak for rådet om KN filter - havde nu heller ikke lige tænkt mig at ofre nyt filter og en ny rulletest/justering af karburatorerne.
    Glæder mig nu endnu mere til at komme på landevejen igen. Mvh. Henrik


Kommentér på:
Moment- og hk-kurve på ZX9

Annonce