1.271 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Moment- og hk-kurve på ZX9 Moment- og hk-kurve på ZX9
Har du en udskrift af, hvordan kurven på en standard ZX9´ers HK og momentkurve ser ud op gennem omdrejningerne?
Jeg vil gerne prøve at regne ud, hvor mine gearskift er mest fornuftige.
Mvh. Henrik
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Kan ikke hjælpe med ovennævnte, men fortælle om en måling jeg så i efteråret hos Lydmuen med en ZX9R, og den havde 145 heste på hjulet, dog med en anden potte på,,,, se det kunne de første R1'ere slet ikke levere.
jun 2006
Følger: 75 Følgere: 71 Emner: 48 Svar: 804
tjek min profil, der ligger udskrift fra dyno test
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
TL´ere med slipons og teka remap smider mere på den bænk end min voldsomt moddede TL´er gør på Mr. Dynos. Meget mere endda
Matthias
Ale kan sq få en god måling på den "forkerte" bænk
mar 2004
Mht forskel på bænke. En makker og mig regner med at tage en hel dag den kommende sæson hvor vi kører rundt i landet og prøver en 5-7 forskellige bænke. Bare for sjov og for at se hvor stor forskellen er
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
På et tidspunkt havde min 165 på hjulet og så var jeg oppe hos dem og få omprogrammeret min busa til mindre hk/flere km,, og derefter havde den knap 155 på hjulet,
Lyder det urealistisk ??
Da jeg fik lavet min busa med udstødning osv, så den lagde de 165 hk, der var jeg inde i kbh hos en anden forhandler der havde åbenthus arrangement, og der fik jeg mål den til 165,5 på hjulet..
Foreskel på Lydmuren og Kbh-målingen ??
Konklusion: Jeg siger dermed ikke at målingerne ikke er lidt for posetive/optimistiske,, MEN jeg kan ikke være med til det du skriver om Lydmuren.
Bo
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
(link fjernet)
mar 2004
Du modsiger dig selv, og i sidste ende er du enig med mig. Nu skal jeg forklare siden du ikke gider læse selv.
Men jeg forlanger at du læser hele det her indlæg igennem grundigt!
"Konklusion: Jeg siger dermed ikke at målingerne ikke er lidt for posetive/optimistiske,, MEN jeg kan ikke være med til det du skriver om Lydmuren."
Jeg skriver om Lydmuren at deres målinger er for optimistiske! Ellers har jeg skam ingen kritik af dem
Vi er enige!
Mht mit postulat
Mindes det også fra tråde herinde samt fra andre forum
Se bare på min EX amann mille! Den smider samme antal hk på baghjul som motor er opgivet med ved Mr. Dyno! Det kostede 30+k at opnå! Men igen, den smider jo også 136hk i en anden bænk
Men synes nu min sidste tråd understreger det godt nok med et par praktiske eksempler
Hvis du hentyder med det jeg siger om bondefangeri, skal det forståes således at jeg ikke synes det er fair at en mand får jsuteret sin mc med den tror at hans mc smider 10% flere heste end den egentlig gør!
Og mht dit eksempel. Fordi du finder 2 bænke der måler ens er det jo ikke ensbetydende med at det er det korrekte tal!
Se fx her, her er lavet en test ala den Josper og mig vil lave til sommer. Stor forskel på de enkelte bænke! Det er bilbænke
(link fjernet)
Lige for at skære det helt ud i pap
Hayabosa. Min gamle TL´er (Den røde) var målt til til 121hk på hjulet ved lydmuren. Da jeg fik den over til Mr. Dyno smed den 111HK.
Min Mille er målt til 136HK på hjulet på en bænk i Tyskland, ved Mr. Dyno havde den 124hk. Der er forskel på bænke. Og de tal jeg har set fra lydmuren er generelt for urealistiske.
Lydmuren bænk er ikke den eneste der er optimistisk, der er sq mange der giver nogle flotte høje tal her i DK!
Men igen, læs i min profil. Det er jo ligemeget hvad de enkelte bænke måler, man kan alligevel ikke sammenligne resultater fra 2 forskellige bænke. Og mc´en kører jo ikek anderledes fordi man får et stykke papir med mange eller få heste på toppen. Det eneste det gør, det er de folk der læser papir de bliver kede af det når de får en dårlig måling. Det er set så tit herinde. Fx en r6 på Mr. Dynos bænk der kun smed 105hk. Jeg husker tydeligt ejeren der var sikker på der var noget galt med hans mc
Man skal tage sin måling på den bænk man hår fået målt på og så sætte op mod samme mc der er m ålt i samme bænk. LIgesom der er gjort på min TL profil Der kan man først se hvordan ens kurve er i forhold til de andre.
Igen vent til foråret. Vi tager lydmuren med i vores måling. Så må vi se hvad den måler sammelignet med en 5-7 andre bænke
mar 2004
Der står intet skidt om lydmuren. De kan deres kram og er en anerkendt og god forhandler. Det eneste der siges er at deres bænk er alt for optimistisk. Længere er den ikke
Mht Oves bænk, så tror jeg også den er en af de laveste i landet. Mc hspitalets måler i samme område som Oves.
Det er også derfor det er så skidesvært med bænkmålinger for man kan bare ikke sammenligne før man kommer på samme bænk (fx som i powermeet)
Men ihvertfald, så er Lydmurens en af de bænke der giver de højeste målinger. Jeg synes det er synd, netop da det giver et frkert indtryk af mc´ens ydelse.
Der er mange der hvert r bliver skuffet ti powermeet!
mar 2004
I gider bare ikke læse noget der er over 3 linjer i banditter!
mar 2004
Morten er ikke med på avd du mener med det paste fra mig?
Og kwak
Som jeg skrev. Papir er så ligegyldigt. Det der tæller i sidste ende er sq om ejeren er tilfreds. Så ja optimistisk eller pessimistisk. Det er ligemeget. Der er bare så mange herinde hvor HK antallet tæller. De tænker ikk over hvad mc´en egentlig er bygget il, hvad motor karakteristik det er, hvad moment har at sige, hvad ccm har at sige osv
Men vil man sammenligne eller se hvad ens mc kan, ja så er det kun 1 vej og det er at sammenligne med cykler fra sammen bænk.
mar 2004
mar 2004
Igen, sørme vi er sq enige alle sammen
mar 2004
jeps og ville jeg have topheste havde jeg ikek en TL´er
mar 2004
mar 2004
http://images.google.dk/images?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-47,GGLG:da&q=zx9r%20dyno&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 204
At vi så i løbet af tråden kom ind på testbænke og deres forskellige resultater - det er så noget helt andet.
Giver kwak ret - skal alene bruges til justering af motoren, så den præsterer mest effektiv og få den rigtige benzin/luft blanding under i hele omdrejningsområdet. Om den giver 130 eller 140 hk på baghjulet er mig lige meget - bare motoren spinner og præsterer efter de givne evner.
M.h.t. ram-air - så er det vist også meget opreklameret - selvfølgelig giver det da nogle flere heste - men først når du kommer over de 200 km/t og der kommer tryk på næbet - og de 10 ekstra heste kan vel skubbe cyklen 5-10 km højere op - men hvor tit er det lige du ligger og svæver oppe på de 280-290? - spørgsmålet er ikke stillet til dig Sebastian - men til forummet.
Mvh. Henrik - og godt nyt mc-år.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 204
Glæder mig nu endnu mere til at komme på landevejen igen. Mvh. Henrik
Moment- og hk-kurve på ZX9