3.703 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Hård kobling Hård kobling
Hey MG,
Jeg har monteret ny kobling og koblingskabel på min cb750 dohc fra 81. Men den er blevet sindsygt hård at koble ud og der er stadig en lille smule friktion når grebet koblingen er helt udkoblet. Jeg har justeret kabel og kobling (bag skruen) men uden held. Koblingen jeg har monteret er en EBC. Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Det med at den slæber selvom grebet er trukket i bund, er helt normalt. Det vil den altid gøre, da oliefilmen griber lidt fat.
Hvis det er så slemt at du hverken kan få den i eller ud af gear, og heller ikke kan holde den tilbage uden at bruge bremsen, eller motoren falder i omdrejninger - så skal du adskille det og kigge efter hakker i koblingsskålen, eller om stålpladerne i koblingen er tallerkenformede. Det gøres ved at lægge dem på noget helt plant - f.eks en glasplade.
De skal være HELT lige og der må ikke være blå mærker på dem.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
1. du skal ha lavet mere oile flow i inner og yder koblingsskål, så hånger koblingen ikke så meget, den bliver lettere at skifte gear på, og man hærger ikke gearkassen så meget ..
2. du skal sørge for at din kabelføring er god .. Hvis du har et skarpt buk på kablet fra styret og har møvet det med på venstre side at stellet, så bliver koblingen hård. hvis kablet er for kort til at gå over højre side; få et der er lidt længere ! ..
3. du skal bruge en kabel-smører og få blæst grafit-olie gennem dit kabel, også selvom det er nyt. IKKE WD-40 eller den slags .. Det bedste er "Silkolene´s Silkopen" ,, det bliver på kablet, og nedsætter friktionen.
4. du ved godt hvad rækkefølgen er !? : først justere du centerbolten på skjoldet; den skal ind til den rører, og lidt tilbage igen, så der er frigang på armen, derefter justere du kablet.
5. De originale fjedre, og de fleste uoriginale fjedre er godt stramme, men hvis du sætter blødere fjedre i, fedter den bare.
6. Den rigtige løsning er at få lavet dit skjold om, så du får hydraulisk kobling på. Det gjorde jeg på min, efter jeg blev træt af at ha´en nederen kobling på . Det er lidt mere omfattene, med resultatet er kanon
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 33
Problemet er at den kan være svært at få i gear. Især under kørsel. Kablet er trukket med så bløde buk som der var muligt. og Koblingen er justeret i korrekt rækkefølge. men lige lidt hjalp det. Det virker bare mærkeligt at EBC har lavet et koblings kit, der ikke fungere på cyklen. Kan i anbefale en kobling - som ikke er hydraulisk
dec 2015
dec 2015
dec 2015
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
dec 2015
dec 2015