Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  YamahaTDR125 Motorproblem
  • #1   31. dec 2006 Blander den 2T olien med i benzinen? Ved godt at I sikkert har styr på det der, men det var det eneste jeg kunne komme i tanke om på dette tidspunkt af dagen smiley

• #2   31. dec 2006 Olien er i en sep tank og blandes automatisk i det rigtige forhold, så det skulle værre iorden. Nej problemet er mere mystisk end det.....

• #3   31. dec 2006 Ja det med at den blander selv ved jeg godt. Har lige ejet en DT125 i kortere tid. Men hvis den nu ikke bruger af olien. Det var mere det jeg tænkte på...

• #4   31. dec 2006 Hvis en to-takter brænder stemplet så er der kun 2 muligheder,
    Forkert blandingsforhold olie/benzin benzin/luft (prøv evt. at selv blande olie i tanken, hvis selvblanderen nu er defekt) den sidste ting er tændingen, forkert tændingstidspunkt, forkert tændrør/elektrode afstand.
    Er det ikke en CDI tænding der sidder på sådan en fætter ?

håber at det evt. kan kaste lidt lys over dit problem.

• #5   31. dec 2006 har du prøvet at blande olie i benzin i tanken så den får noget federe olieblanding?

Det tyder på blandingsforholdet med louft, benzin eller olie!

• #6   31. dec 2006 Tak for indlægene. Det er et mc-værksted der nu har haft min mc i snart 2 år (ja i læste rigtigt 2 år) , jeg tror han har opgivet den så nu har han endeligt sat endnu et stempel i og så henter jeg den uden at han har haft den startet og kører der 8på en trailer) til et større autoriceret værksted som så skal måle tændingen ud , for jo det er en elektronisk tænding hvor der vist er et lavt og et højt område og teorien går nu ud på at der er en fejl i højområdet og den derfor brænder stemplet når den får "lidt" gas.
    Det er jo en højtydende motor med 37hp på kun 125ccm.
    Mvh PeterS

• #7   31. dec 2006 Hej Peter
    Hvis det er med CDI tænding mener jeg at kunne huske at man kan dreje ankerpladen hvorpå tøndingen sider ganske få grader for at stille tændingen højere eller lavere, Der plejer som regel at være et mærke med std. indstillingen.

• #8   31. dec 2006 tøndingen= tændingen ;O)

• #9   5. jan 2007 Et andet og ofte set årsag blandt scooterne når de unge mennesker selv skruer. Så er det foruden tænding og forkert dyse bl.a:
    For lidt olie i motoren i opstarts fasen.
    En klemt olie slange mellem tank og karburator/studs
    Luft i olie pumpen. (Med motoren i tomgang, pil olie slangen af og se om den drypper lidt olie løbende. Motoren kan godt tåle det)
    Utæt forbindelse mellem tank og karburator/studs

Derudover.
    Får den for meget olie, f.eks. i benzinen, så får den tilsvarende for lidt benzin, og det sætter den sig af pga. varmen.
    Derudover kan den også lave en oliesætter, hvor stempelringen/Ringene kokser fast til stemplet og derved ikke slutter tæt længere. (Potte og udstødningskanaler kokser også til med effekt tab til følge.)

Den kan være utæt i motoren og suge falsk luft = for lidt benzin = for varm = sætning.

• #10   6. jan 2007 Tak for alle svarene . Har igår taget konsekvensen og hentet motorcyklen ved reparatøren og kørt den direkte ind til en af Ålborgs største og mest seriøse motorcykelfirmaer som iøvrigt er aut. Yamaha forhandler, så må vi se hvad han finder ud af da det næsten kun kan værre tændingen der er problemer med da den anden reparatør siger at han har lavet og kontrolleret alle de andre muligheder som i også har nævnt her.
    Husk det sidste stempel nåede kun at kører ca 5-10km inden der blev et hul i stempeltoppen på størelse med en 1krone...:-)
    Sjov maskine , men den er ved at blive lidt dyr efterhånden har haft den i to år nu og har vel kun kørt ca 20km på den i alt .....

Kommentér på:
YamahaTDR125 Motorproblem

Annonce