Det betyder vel ny Thermostat? Det betyder vel ny Thermostat?
Hej alle Mc'Godtfolk !
Jeg har som så mange andre hevet min motorcykel ud af hi her for en lille måneds tid siden, og fik idag kørt min 4 tur.
De sidste par ture har jeg kunne se at temperaturmåleren ikke kommer meget over hvor den egentlig starter, den rykker sig nok ½cm i alt.
Om jeg presser den eller køre roligt gør ingen forskel.
Jeg har vedhæftet et billed, hvor jeg har ligget og kørt i forholdsvis høje omdrejninger 1 times tid - jeg selv ville mene nålen skulle stå lidt under midtfeltet ?
så er jeg helt forkert på den, når jeg gætter på jeg skal ud og have fat i en ny thermostat ?
PS - ikke læg mærke til spejlbilledet i glasset, jeg står IKKE med tungen ud af munden og er meget koncentreret
Forsat god dag/Aften.
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 96
Men ja ville lige forhøre mig, da jeg læste et andet sted at der var en med samme problem - og der skrev folk at det kunne være modelbestemt at den bare skulle køre så lavt....
Men mit topstykke er kun håndvarmt efter 1times kørsel.... den gir jeg ikke meget for.
sep 2013
har du haft skilt den ad totalt???
mar 2013
Og naarh, slet ikke - det var nok en overdrivelse og skrive "bygget færdig" det har bare været et stort projekt for sådan en Hobbymekaniker som mig..
da jeg købte den sensommer sidste år, var den 110% std mht blink, farver osv.
og så her hen over vinteren har jeg taget alle skjolde af, og fået dem lakeret sorte, samt lavet nogle Alu beslag til blinkene foran, så jeg kunne sætte nye små LED blink i.
derudover har jeg fjernet blinkene bagved, og baglygte, og købt en LED baglygte med integrerede blink..
Og så har jeg fjernet den kæmpe store grimme bagskærm som nummerpladen sat på, og lavet en ny lille nummerpladeholder, med indbygget nummerpladeblink i...
Og så har den ellers fået service med filter, olie og væsker...
så for sådan en uerfaren ung karl som mig, har det været lidt af en opgave syntes jeg.
Men 112% det hele værd !
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Jeg har aldrig haft en mc - hverken nyere eller ældre og flere hvor jeg skiftede termostaten af samme grund der er kommet over det der på kolde dage som nu.
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 686
mar 2013
Carsten P og jesper J - jeres cykler står måske sådan ?
sep 2013
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 35
Det er jo derfor der er en streg...
Sådan som du beskriver det, er jeg helt sikker på, at du skal finde en ny termostat til den
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
Og er du sikker på, at der ikke er luft i systemet?
mar 2013
Nej jeg har ikke skiftet kølevæske, så jeg kan ikke svare på om der er luft i systemet - desværre.
Min bror og jeg har planlagt en tur til Svendborg MC på lørdag - så prøver jeg sgu at høre hvad de siger til sagerne.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
Bliver den derimod varm , så er fanden løs og skal chekkes
PS. På min bil ( Octavia tdi ) er temp måleren ikke over 70-80 grader , selv med pap for køleren med temp som vi har i øjeblikket .
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 173
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 529
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
Det betyder vel ny Thermostat?