652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Det betyder vel ny Thermostat? Det betyder vel ny Thermostat?

Hej alle Mc'Godtfolk ! smiley

Jeg har som så mange andre hevet min motorcykel ud af hi her for en lille måneds tid siden, og fik idag kørt min 4 tur.
De sidste par ture har jeg kunne se at temperaturmåleren ikke kommer meget over hvor den egentlig starter, den rykker sig nok ½cm i alt.
Om jeg presser den eller køre roligt gør ingen forskel.

Jeg har vedhæftet et billed, hvor jeg har ligget og kørt i forholdsvis høje omdrejninger 1 times tid - jeg selv ville mene nålen skulle stå lidt under midtfeltet ?

så er jeg helt forkert på den, når jeg gætter på jeg skal ud og have fat i en ny thermostat ? smiley

PS - ikke læg mærke til spejlbilledet i glasset, jeg står IKKE med tungen ud af munden og er meget koncentreret smiley smiley smiley smiley

Forsat god dag/Aften. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det betyder vel ny Thermostat?
  • #1   31. mar 2016 det ville mit bud være. det er dejligt billigt og nemt at starte med:)

• #2   31. mar 2016 ja sådan kan jeg i det mindste altid tryste mig selv... smiley nu var den ellers lige bygget færdig - så giiiider man ikke til og rode med den igen...

Men ja ville lige forhøre mig, da jeg læste et andet sted at der var en med samme problem - og der skrev folk at det kunne være modelbestemt at den bare skulle køre så lavt....

Men mit topstykke er kun håndvarmt efter 1times kørsel.... den gir jeg ikke meget for. smiley

• #3   31. mar 2016 de 6'er jeg har kigget på/arbejdet med. der lå den lige under midten ca...

har du haft skilt den ad totalt???

• #4   31. mar 2016 ja okay tak skal du ha Peter - det "burde" de også i mit hoved.. smiley Ny thermostat it is !

Og naarh, slet ikke - det var nok en overdrivelse og skrive "bygget færdig" det har bare været et stort projekt for sådan en Hobbymekaniker som mig.. smiley

da jeg købte den sensommer sidste år, var den 110% std mht blink, farver osv.

og så her hen over vinteren har jeg taget alle skjolde af, og fået dem lakeret sorte, samt lavet nogle Alu beslag til blinkene foran, så jeg kunne sætte nye små LED blink i.
    derudover har jeg fjernet blinkene bagved, og baglygte, og købt en LED baglygte med integrerede blink..
    Og så har jeg fjernet den kæmpe store grimme bagskærm som nummerpladen sat på, og lavet en ny lille nummerpladeholder, med indbygget nummerpladeblink i...
    Og så har den ellers fået service med filter, olie og væsker... smiley

så for sådan en uerfaren ung karl som mig, har det været lidt af en opgave syntes jeg. smiley
    Men 112% det hele værd !

• #5   31. mar 2016 Jeg vil sige det er helt normalt. Du skal i alt fald lige se på placeringen af temp.sensoren.
    Jeg har aldrig haft en mc - hverken nyere eller ældre og flere hvor jeg skiftede termostaten af samme grund der er kommet over det der på kolde dage som nu.

• #6   31. mar 2016 Vil også mene det er normalt smiley

• #7   31. mar 2016 se så kom jeg sgu i tvivl alligevel... smiley Det kan være jeg måske skal have fat i Kawasaki Svendborg og høre deres mening ? smiley

Carsten P og jesper J - jeres cykler står måske sådan ? smiley jeg syntes bare det er meget lavt, og mit topstykke er ikke mere end håndvarmt... vi er selvfølgelig i en kold tid endnu... meeeen... syntes sgu ærlig det virker til og være, lidt lidt ? smiley

• #8   31. mar 2016 hvad årg er det?

• #9   31. mar 2016 måleren skal være i midten når motoren er driftsvarm.
    Det er jo derfor der er en streg...
    Sådan som du beskriver det, er jeg helt sikker på, at du skal finde en ny termostat til den smiley

• #10   31. mar 2016 Har du også skiftet kølervæske?
    Og er du sikker på, at der ikke er luft i systemet?

• #12   31. mar 2016 det er en 1996.
    Nej jeg har ikke skiftet kølevæske, så jeg kan ikke svare på om der er luft i systemet - desværre.
    Min bror og jeg har planlagt en tur til Svendborg MC på lørdag - så prøver jeg sgu at høre hvad de siger til sagerne. smiley

• #13   31. mar 2016 Som #11 siger, vi er først på sæsonen, og fartvinden køler meget med de lave temp vi har pt kontra sommer temp,
    Bliver den derimod varm , så er fanden løs og skal chekkes smiley
    PS. På min bil ( Octavia tdi ) er temp måleren ikke over 70-80 grader , selv med pap for køleren med temp som vi har i øjeblikket .

• #14   1. apr 2016 På min Kawa rokker målerviseren sig sjældent ud af stedet - kun på varme sommerdage med køkørsel i midtbyen, begynder den at flytte på sig. Når viseren krydser stregen i midten, går blæseren igang..

• #16   1. apr 2016 Prøv at lade den stå i tomgang et stykke tid, så er der ingen fartvind og nålen bør kunne komme højere op, hvis der altså er kølervæske på.

• #17   2. apr 2016 hvis du er i tvivl så tag termostaten ud se hvad der står på den , sikkert omkring 80 grader smid den i en gryde vand sammen med en termometer og hvis den åbner ved ca 80 grader er den ok , hvis den åbner ved feks 40 grader er den defekt

• #18   3. apr 2016 Kik lige på hans ur igen...c er et kort felt og deling fra "C" og frem til "H" er rimeligt uafbrudt hvidt felt, så i min verden må hele feltet der være "N"ormal feltet smiley

Kommentér på:
Det betyder vel ny Thermostat?

Annonce