2.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

F4i vil ikke starte i N med støttefod nede?? F4i vil ikke starte i N med støttefod nede??

Hej!! Nogen som har oplevet samme scenarie?

Her drejer det sig om en cbr 600 f4i 01-06

F4i vil ikke starte når den er i frigear og stående på støttefoden.

Tager jeg derimod støttefoden op, starter den ganske fint.
Starter ikke når den er i gear, indikator lampen virker som den skal.

Der er kommet andet støtteben og N sensor på, løste ikke problemet.

Har haft måler på og de viste samme foreskrifter som bogen.

hmmm, træls træls håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  F4i vil ikke starte i N med støttefod nede??
  • #1   16. dec 2015 Er der føler på koblingen eller bremsen? Hvis der er, så tjek den efter smiley

• #2   16. dec 2015 Der er føler. De har dog alle dage været frakoblet og luset af.

• #3   16. dec 2015 Hvis ikke jeg husker helt forket, så havde jeg samme problem på min K1 da jeg bygget den om.. Og der mener jeg at der var fordi jeg havde fjernet den ledning/stik som sidder under mit bremse greb, eller var det koblings grebet .. Kan jeg sku ike huske ..

Kan være det slet ikke er samme problem, men husker det bare tydeligt ..

• #4   16. dec 2015 Mike j.. Så tjek lige dem. Det højst sandsynligt der.

• #5   16. dec 2015 Jeg checker op på alle foreslag, drøn træls problem at have smiley

• #6   16. dec 2015 Det kan jeg kun give dig ret i smiley håber du får styr på det. Går den ud hvis du tager støtteben ned og slår den i gear?

• #7   16. dec 2015 Tak smiley . Ja, hvis støttefoden tages ned går den ud uanset om den er i gear eller ej

• #8   16. dec 2015 Laver den samme nummer, hvis du frakobler koblingskontakten?

• #9   16. dec 2015 Den er frakoblet.

• #10   16. dec 2015 Så det gør altså ingen forskel om koblingskontakten er frakoblet eller luset (tilkoblet)?

profilbillede
  • #11   16. dec 2015 kan du ikke bare frakoble støttefods kontakten?

• #12   16. dec 2015 Afmonter lg og smid den direkte på stel. Så se hvad der sker. Så skulle din neutral lampe gerne stoppe med at virke, men det vil gøre fejlsøgning lidt lettere smiley

• #13   16. dec 2015 Michael s jeg kan godt se pointen, men den har alle dage bare været frakoblet så det kan næsten ikke passe det er problemet.. Altså kablerne hænger hver isoleret hver for sig.

• #14   16. dec 2015 Ifølge diagram burde støttefod ikke at noget at sige når kobling er taget helt fra. Altså du bør nok montere din koblingskontakt eller sætte ledningerne sammen smiley

• #16   16. dec 2015 Jeg havde nøjaktig samme problem på min gsxr 600 srad.. det var mit relæ som var brændt af.. ?

• #17   18. dec 2015 Jamen det kan jeg jo så prøve, men de har jo aldrig været sat sammen??

• #18   18. dec 2015 Har du et diagram over det. ? Eller passer det diagram som er blevet lagt op her. ?

• #19   18. dec 2015 Det er heller ikke nødvendigvis det, men det kunne hjælpe med at indsnævre fejlsøgningen. Hvis du har det komplette ledningsdiagram, og ikke kun starterkredsløbet som jeg postede, så har støttebenskontakten 3 forbindelser i alt, nemlig den gennem koblingskontakten, en til kontrollampen i instrumentpanelet (G/W-indgang), samt en til pin 21 i det lysegrå stik på ECM'en (G/W-indgang). G/W får kontinuitet med stel ved støtteben oppe, og diskontinuitet med støtteben nede, Så man kunne lige tjekke korrekt funktion, samt forbindelserne (alle 3) for kontinuitet. Det er jo en del af det Honda kalder Starter interlock circuit (sikkerhedssystem), der i øvrigt består af koblingskontakten, neutralkontakten, dioder samt forbindelser. Umiddelbart skulle den jo kunne starte i frigear med støttefoden nede, (uanset koblingskontaktens status, så neutralkontaktens funktion samt dens forbindelser (inkl koblingsdioden) burde være hovedmistænkt, men det har du jo tjekket?

• #20   22. dec 2015 Hej igen. Beklager at jeg har været lidt fraværende på tråden.
    Michael S. Jeg kan godt se hvad du mener og det er nok også en fejl jeg ikke har sagt det, men cyklen kører med amerikansk ledningsnet, så dvs ingen hiss

• #21   22. dec 2015 Det er ikke HISS jeg taler om, men starter interlock circuit, der er det integrerede sikkerhedssystem af de nævnte dele (det skal bla stoppe motoren hvis støttebenet falder ned under kørsel for at forhindre en ulykke), HISS er noget ganske andet. Det opfører sig tydeligvis ikke som det skal, og man må derfor gå lidt systematisk frem og teste de enkelte dele, startende med det mest sandsynlige som beskrevet - Har du f.eks en Haynes er det som regel beskrevet der, hvordan det skal fungere samt test af enkeltdelene.

Du er ikke den første, der har det problem, desværre er løsningen ikke universel, i det folk beskriver forskellige løsninger fra løse forbindelse til defekte kontakter mv

• #22   23. dec 2015 Her er en, der havde samme problem, og for ham var det forbindelsen mellem koblingsdioden og ECM'en -

http://www.fireblades.org/forums/honda-fireblade/111522-cbr929-wont-start-side-stand-down-neutral.html

Det skulle være (i følge ledningsdiagrammet for din cykel) G/R fra koblingsdioden til pin 10 på det lysegrå stik på ECM'en (G/R-indgang) - tjek for kontinuitet, og at pin 10 ikke er bøjet eller på anden måde beskadiget.

• #23   13. jan 2016 Hej. Beklager at jeg har været inaktiv på denne tråd. Problemet er nu løst og spøjst nok så var det samme problem som Michael S ovenover linker til. Ledningen var brækket af ved ECMen, skiftede stikket og det kørte igen.

Kommentér på:
F4i vil ikke starte i N med støttefod nede??

Annonce