{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

LC4 640 problem {{forumTopicSubject}}

Min KTM har en irriterende fejl når den er kold og jeg kan ikke rigtigt komme på hvad jeg skal tjekke.
Problemet er at når den er kold, går den i stå under hård nedbremsning med koblingen trukket. Lader jeg den bare løbe farten af, eller bremser blødt, er der ingen problemer.
Når jeg så holder stille, starter den uden problemer og holder fint i tomgang.
Når den er varm, er der ingen problemer.
Det virker som om at det er når forenden dykker at problemet kommer, men hvorfor er det kun når den er kold?
Nogen der har et kvalificeret forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LC4 640 problem
  • #1   20. nov 2015 lyder til at du har en blandningsskrue der skal justeres

• #2   20. nov 2015 Blandingsskrue eller tomgangsdyse kan det nok godt være.

Men lyder underligt det kun er under hård opbremsning.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #3   20. nov 2015 Stil tomgangen lidt op. Og det siger jeg uden at vide hvor den står nu - det ville være mit første indfald....

• #5   21. nov 2015 Sajmon: Der er som skrevet ingen problemer med tomgangen. Den står helt fint.
    Morten C: Det må jeg lige forske lidt i.

• #6   21. nov 2015 Min første indskydelse er også at den står en lille smule for mager i pilot jet.
    Starter den fint når den er kold? Med eller uden choker?

• #7   21. nov 2015 Den lille justeringsfætter dér . Først tjek hvad den skal så standard. derefter, start motoren, sæt tomgang til omkring 1000-1200 ( lige øver hvor den går ud ), så justerer du MEGET stille på blandningsskruen. 1/8 af gangen max .. til dér hvor den stiger i omdrj. Så justere du tomgangsskruen så den falder i tomgang tilbage til de omdrj hvor du startede, så justerer du blandningss. for at få den til st stige i tomgang. osv osv .. Når blandningss ikke kan få den til at stige i tomgang mere, er du done !! . ændrer det intet fra starten, eller ikke løser problemet, skal du tage Cab´en af og få den renset godt igennem..

profilbillede
  • #9   25. nov 2015 Prøv evt. Karburator sprit inden alt anden, ku være vand i benzinen der samler sig.

• #10   25. nov 2015 Den starter perfekt både kold og varm, og kan ret kort tid efter koldstart fint holde tomgang uden choker. Mit bedste gæt er at blandingen er helt fin.
    Har igennem tiderne rodet en del med karburatorer, så har nogenlunde styr på det med blandingsforhold, choker, dyser osv.
    Jeg takker for alle forslag, men syntes ikke rigtigt at jeg er blevet klogere på hvorfor det er når jeg bremser hårdt op med kold motor at den går i stå. Det må simpelthen være noget mekanisk der driller, eftersom at den starter fint igen og kører perfekt i tomgang. Tror bare jeg må have karbonaden af og have den skilt ad, og så se om et eller andet er løst eller slidt.
    Har også haft tanken om noget skidt i tanken som flyder rundt, men så burde det også drille ved varm motor, og da kører den perfekt.

• #11   28. nov 2015 Peter, du skriver at den holder fint tomgang når den er varm. Så kunne det jo tyde på at pilot jet står nogenlunde ok.
    Hvor lang er din opvarmningsfase sådan ca i km? Min erfaring er, at de er ret lang tid om at varme op, mine har været 10-12km om at nå de 80 grader olietemp. Men efter et par km, så byrde den kunne holde tomgangen også når du bremser. Hvor mange omdrejninger står din pilot jet ude, når den går bedst i tomgang varm?

• #12   28. nov 2015 ..... og de forskellige dyser og specielt nålen og nåledysen kan jo også være slidt. KTM Team West betragter i hvert tilfælde nål og nåledyse som sliddele og anbefaler udskiftning for hve 10000km, som jeg lige husker det. Det var måske værd at skifte dem på et tidspunkt, hvis drilleriet fortsætter.

Kommentér på:
LC4 640 problem

Annonce