hvad er galt? (ujævnheder i motorgang) {{forumTopicSubject}}
Well... Nu bliver jeg sq nødt til at høre hvad i har at sige til mit problem
Min KTM 640 lc4 går periodisk ujævnt lige for tiden
Det startede sidste dag. Havde tanket fuld tank, slået tilbage på "on"
da der kun var 1 liter tilbage på reserven, og så afsted. Det skal siges jeg har kørt på den nogle uger hvor den altid har opført sig som den skulle, dvs samme aggressivitet osv.
Anyway, kører cirka 400meter fra tankstationen og rammer så begrænser i 2. gear cirka 1 sekundstid, skifter op i 3. og så skal der ellers bremses ned til næste lyskryds.
Det første jeg ligger mærke til er at tomgangslyden er blevet mere hul, dvs ikke så dyb og buldrende. Det samme når man gasser den lidt op i tomgang. Det virker som om den er lidt sløvere med at tage gassen.
Det næste er at den ej er så aggressiv på gassen når man kører. Som om den kun periodisk bidder fra sig en gang imellem som den plejer. Dvs nogle gange føles den som den plejer, andre gange føles den lidt tam i det.
Det virker også som om den går lidt ujævn i tomgang til tider. Dvs stopper jeg ved det ene lyskryds går den ved 1400rpm, og stopper jeg ved næste så går den ved 1200rpm.
Jeg har som det første haft kaburatoren ude (det er en keihin FCR41 fladspjælds), skruet luftskruen ud og samtlige dyser. Renset med trykluft gennem dyser og op i de huller dyserne sad. Har haft nålen ude og tjekke også.
Det har ikke afhjulpet problemet!
Har så skiftet tændrøret til et andet. Det er samme problem.
Har tjekket for at den ikke suger falsk luft.. Det gør den heller ikke
nogle steder!
Så er faktisk blank.
Mit eneste bud er at der sidder noget skidt et sted inden i
kaburatoren hvor jeg ikke kan komme til eller hvor jeg ikke har været (men hvor er det så lige, har pustet i alt jeg kunne komme til)
har kørt med sådannoget tilsætningsnoget til benzinen der skulle rense, også uden resultat!
Mit næste bud er en gang ultralydsrens, for så er kaburatoren da ren!
Men ved sq ikke om det virkelig skal til.
Hvad mener panelet? Andre muligheder?
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
men kan sq være jeg skulle tage og pille luftskrue ud igen og blæse fra den anden vej. En makker snakkede om at man skulle blæse fra der hvor benzinen kom ind og ikke der hvor luftskruen sad, da det så kunne være svært at få evt skidt med ud
Men andre bud?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Stå et velventileret sted, og lad være med at ryge i nærheden - tror du benzin er brandfalig, så skal du bare se æter brænde. Brig en tang til at holde delene med - det bliver koldt som bare f.....
Æter kan opløse og udvaske næsten alt. Hvis du bare bruger trykluft risikerer du, at fastklæbede fil og partikler bliver siddende.
Pil også hanen og filteret ud af tanken og tøm og rens det med æter ved samme lejlighed. Ingen garantier, men bestemt et forsøg værd.
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jun 2007
Følger: 26 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 39
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Anden spole og den del af problemet var løst.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Men ellers god tanke ja!
Har haft kaburatoren af her til aften igen, ja re lige kommet fra garagen.
har blæst det hele ordentligt igennem nu, der var et enkelt sted der kom lidt ud, derudover har jeg haft chokeren ude og givet selve monteringsbolten flydende pakning, da den faktsik godt kunne tage falsk luft.
Prøve køre mandag eller tirsdag først, og vender tilbage!
Men weird er det sq! Tror ikke på det kan være andet end kaburatoor problem. For den reagerer jo på hvad den får ind!
Klaus, det her er en en stamper, så er der løs forbindelse i tændspolen springer den en takt over. Det gør den ikke. Den går ujævnt, så kan ikke være derfor
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Ah ja, det hjælper at læse oplæget grundigt - hehe - sidder bare her og ser dit 'gule lyn' for mig pga. profilbilledet.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Hvis den ikke får brændstof og du giver gas uden at den responderer så ville den måske lyde som om den råber hult fra indsugningen - uden at der kom noget spræl ud af den.
andre sekundære ting kunne jo være et dårligt tændkabel så gnisten ikke var optimal - men det forklarer jo ikke den irradiate tomgang, det skulle jo kun være når den fik gas.
Jeg tænker lidt videre.
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
- Har du set efter at udstødningen ikke har en utæthed eller er hoppet halvt af et sted?
- Kunne vel også være din choker, der stadig driller/hænger lidt.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Skal nok vende tilbage hvis ikke jeg finder fejlen!
Indtilda.. stay tuned
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Derefter var det hul igennem...
hvad er galt? (ujævnheder i motorgang)