{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

hvad er galt? (ujævnheder i motorgang) {{forumTopicSubject}}

Well... Nu bliver jeg sq nødt til at høre hvad i har at sige til mit problem

Min KTM 640 lc4 går periodisk ujævnt lige for tiden


Det startede sidste dag. Havde tanket fuld tank, slået tilbage på "on"
da der kun var 1 liter tilbage på reserven, og så afsted. Det skal siges jeg har kørt på den nogle uger hvor den altid har opført sig som den skulle, dvs samme aggressivitet osv.


Anyway, kører cirka 400meter fra tankstationen og rammer så begrænser i 2. gear cirka 1 sekundstid, skifter op i 3. og så skal der ellers bremses ned til næste lyskryds.


Det første jeg ligger mærke til er at tomgangslyden er blevet mere hul, dvs ikke så dyb og buldrende. Det samme når man gasser den lidt op i tomgang. Det virker som om den er lidt sløvere med at tage gassen.
Det næste er at den ej er så aggressiv på gassen når man kører. Som om den kun periodisk bidder fra sig en gang imellem som den plejer. Dvs nogle gange føles den som den plejer, andre gange føles den lidt tam i det.
Det virker også som om den går lidt ujævn i tomgang til tider. Dvs stopper jeg ved det ene lyskryds går den ved 1400rpm, og stopper jeg ved næste så går den ved 1200rpm.


Jeg har som det første haft kaburatoren ude (det er en keihin FCR41 fladspjælds), skruet luftskruen ud og samtlige dyser. Renset med trykluft gennem dyser og op i de huller dyserne sad. Har haft nålen ude og tjekke også.


Det har ikke afhjulpet problemet!


Har så skiftet tændrøret til et andet. Det er samme problem.


Har tjekket for at den ikke suger falsk luft.. Det gør den heller ikke
nogle steder!


Så er faktisk blank.
Mit eneste bud er at der sidder noget skidt et sted inden i
kaburatoren hvor jeg ikke kan komme til eller hvor jeg ikke har været (men hvor er det så lige, har pustet i alt jeg kunne komme til)
har kørt med sådannoget tilsætningsnoget til benzinen der skulle rense, også uden resultat!


Mit næste bud er en gang ultralydsrens, for så er kaburatoren da ren!
Men ved sq ikke om det virkelig skal til.


Hvad mener panelet? Andre muligheder?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er galt? (ujævnheder i motorgang)
  • #1   9. aug 2007 Kører du fortsat på samme tank benzin?

    Hygge


  • #2   9. aug 2007 Hvis du har haft den over på reserven kan det måske være fugt i benzinen. Prøv med en gang karburator sprit.


  • #3   9. aug 2007 Kører nu på frisk benzin, og har haft tømt svømmerhus så det kan ikke være vand eller skidt i bunden af denne.

    men kan sq være jeg skulle tage og pille luftskrue ud igen og blæse fra den anden vej. En makker snakkede om at man skulle blæse fra der hvor benzinen kom ind og ikke der hvor luftskruen sad, da det så kunne være svært at få evt skidt med ud


    Men andre bud?



  • #4   9. aug 2007 I stedet for trykluft, kan du købe dig en flaske diesel/benxinstart (Æter på dåse) og blæse alle kanaler, dyser og lignende godt igennem med det.

    Stå et velventileret sted, og lad være med at ryge i nærheden - tror du benzin er brandfalig, så skal du bare se æter brænde. Brig en tang til at holde delene med - det bliver koldt som bare f.....

    Æter kan opløse og udvaske næsten alt. Hvis du bare bruger trykluft risikerer du, at fastklæbede fil og partikler bliver siddende.

    Pil også hanen og filteret ud af tanken og tøm og rens det med æter ved samme lejlighed. Ingen garantier, men bestemt et forsøg værd.


  • #5   9. aug 2007 prøv evt lige at slå et lille kig på din knastkæde timing og se om den stadig står som den skal... det er jo pudsigt at symptomerne er kommet efter din lange tur på begrænseren..





  • #6   9. aug 2007 Peter S --- det er sgu da en go' tanke..

  • #7   10. aug 2007 hvis det du er en bil med meget elektronik , havde jeg pillet bateriet fra en lille døgn, da den så nul stiller sig selv. Jeg ved ikke hvordan det virker på en mc. men ville prøve hvis det var min.

  • #8   10. aug 2007 Har selv fornylig rodet med et drilsk problem der lyder lidt derhenad, konklussionen endte med at den ene tændspole havde en løs forbindelse indvendigt elll.lign. skjult fejl som gjorde at den ikke kørte på alle 4 ved lave omdrejninger.
    Anden spole og den del af problemet var løst.


  • #9   10. aug 2007 peter S hvis det var knasttimingen burde det jo ikke være periodisk. Den har jo auto strammer på!
    Men ellers god tanke ja!

    Har haft kaburatoren af her til aften igen, ja re lige kommet fra garagen.
    har blæst det hele ordentligt igennem nu, der var et enkelt sted der kom lidt ud, derudover har jeg haft chokeren ude og givet selve monteringsbolten flydende pakning, da den faktsik godt kunne tage falsk luft.

    Prøve køre mandag eller tirsdag først, og vender tilbage!


    Men weird er det sq! Tror ikke på det kan være andet end kaburatoor problem. For den reagerer jo på hvad den får ind!

    Klaus, det her er en en stamper, så er der løs forbindelse i tændspolen springer den en takt over. Det gør den ikke. Den går ujævnt, så kan ikke være derfor


  • #10   10. aug 2007 "det her er en en stamper"

    Ah ja, det hjælper at læse oplæget grundigt - hehe - sidder bare her og ser dit 'gule lyn' for mig pga. profilbilledet. smiley


  • #11   10. aug 2007 kaus, den har faktisk lige gjort det du beskriver. Den ene ledning til tændspolen sad løst. Damn man ikke sjovt i en overhaling på motorvej smiley



  • #12   10. aug 2007 Hvis du ikke har held med skidt i karb så er det eneste jeg lige kan komme til at tænke på/over: een eller anden form for vacuumreg. der ikke er optimal. Men så ville den (måske) ikke være påvirket i tomgang og kun føles og lyde tam når den fik gas.
    Hvis den ikke får brændstof og du giver gas uden at den responderer så ville den måske lyde som om den råber hult fra indsugningen - uden at der kom noget spræl ud af den.

    andre sekundære ting kunne jo være et dårligt tændkabel så gnisten ikke var optimal - men det forklarer jo ikke den irradiate tomgang, det skulle jo kun være når den fik gas.

    Jeg tænker lidt videre.


  • #13   10. aug 2007 Nej det kan jeg forestille mig, mit problem gav også en ret urolig kørsel undtagen ved meget høje omdrejninger i lavt gear, heller ikke helt uinterresant kørsel det giver i sving når den pludselig tager fat på alle 4 igen .. =:O

  • #14   10. aug 2007 hov - så er problemet løst??

  • #15   10. aug 2007 @Arne - tror det var den gule?

  • #16   10. aug 2007 ja det får jeg nu også at vide - men det var sørme ikke nemt at gennemskue når der pludselig kom en TL med ind i legen i tråden.


  • #17   10. aug 2007 Øhhhmm... Trods min stærkt begrænsede tekniske viden vil jeg nu alligevel prøve med et par vilde gæt/skud i tågen...:
    - Har du set efter at udstødningen ikke har en utæthed eller er hoppet halvt af et sted?
    - Kunne vel også være din choker, der stadig driller/hænger lidt.


  • #18   10. aug 2007 jeg roder videre. Har en del at fejlsøge på den KTM på mandag!

    Skal nok vende tilbage hvis ikke jeg finder fejlen!
    Indtilda.. stay tuned smiley


  • #19   10. aug 2007 Jeg har tidligere haft held med at lægge min karburator fra min gamle bil i selolosefortynder i en 3 timer inden afblæsning.
    Derefter var det hul igennem...


Kommentér på:
hvad er galt? (ujævnheder i motorgang)

Annonce