{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.890 visninger | Oprettet:

Olieskift - kold/varm motor... {{forumTopicSubject}}

Jeg ville ikke bidrage til diskussionen om olieskift ved sæsonslutning/sæsonstart ;), men i stedet spørge, om det har nogen betydning for moderne tyndtflydende fuldsyntetisk olie om den aftappes varm eller kold (med henblik på at få mest muligt med)? Før i tiden var det "god latin" at aftappe olien varm og dermed tyndtflydende, men min erfaring er at nu om dage venter mange værksteder med at aftappe olien indtil motoren er blevet kold...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift - kold/varm motor...
  • #1   8. nov 2015 så længe den får god tid ,til at løbe ud betyder det intet.

  • #3   8. nov 2015 At starte mc'en op uden oliefilter lyder da ikke skide smart? Pisser der så ikke olie ud over det hele?

    Er det ikke bare ud med proppen og lad det stå og løbe af et par timer. Evt af med bundkarret og gør det rent så har du vist også fået det meste med.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   8. nov 2015 Af med proppen og filter og lad den stå nogle timer uanset om den er kold eller varm - så render der mest af.

    Det giver ikke nogen mening at fylde noget på som ikke skal være i den...


  • Morten !
    Morten ! Tilmeldt:
    jul 2006

    Emner: 4 Svar: 63
    #6   8. nov 2015 Nu skal man heller ikke gøre det mere kompliceret end det er..

    Det har sku ikke den store betydning om den er varm eller ej.. Det løber ganske vidst lidt hurtigere når den er varm, men nu er det kun knap 4 liter så mon ikke man når og få det hele med smiley

    Og begynde at pille bundkar af, og starte uden oliefilter er helt godnat!


  • #7   8. nov 2015 #5 ;
    Tak for tippet , simpelthen genialt . Kan man bruge Multitabs...??? smiley


  • #8   8. nov 2015 ØV MORTEN C: det var godt nok en kedelig metode og spild af olie, husk vi ikke har useaner af olie!

    Det løber hurtiger ud, ellers har det ikke betydning, jo det føles så dejligt at stikke hånden ned i spanden i den varme olie for at hente bundproppen op, hvor det er skide klamt at stikke hånden ned i koldt olie. 8)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #9   8. nov 2015 Og hurra for magnetpinden. smiley

  • #10   8. nov 2015 har jeg skam, meeeen der er nu intet som en hånd i olie smiley

  • #11   8. nov 2015 Mener at du rolig kan skifte, når motoren er kold. Selv en billig 10W40-olie er temmelig tyndtflydende selv på denne årstid. Og man undgår at brænde sig på den varme motor og/eller olie smiley

  • #12   8. nov 2015 #2

    Morten du er enten en rigtig spasmager. Eller en ***** smiley

    Er glad for du skriver hvad DU gør, og ikke hvad man bør gøre smiley


  • #14   8. nov 2015 Jeg plejer at lade motoren komme op i driftstemperatur, og så lade olien dryppe af... Har jeg et par fine brændemærker på armen til at minde mig om...!

  • #15   8. nov 2015 Jeg pejle og gøre det når den er varm bilder mig selv ind det holder motoren mere ren

  • #17   9. nov 2015 Morten : spild af både tid og olie




  • #19   9. nov 2015 hvad gør du så den dag du får en mc med skrue filter som ikke har en filter kasse? og ja metoden er virkelig spild af olie smiley nu har samtlige folk og mig selv skiftet for hvad der svare til over 1 million km. og ingen af os har nogen sinde haft et motor problem.

  • #20   9. nov 2015 Det er noget forbandet miljø svineri at bruge olie på den måde.. Hvis vi alle var lige så tossede som Morten så ville man være nød til at lave verdensomspændende restriktioner...
    Motor fabrikanterne bruger mange resurser på at fremstille maskiner som kan køre et vist antal km på et olieskift, bla. for at opfylde miljøkrav...

    Forskellig meninger er ok. men ren idioti er man nød til at stille op imod.. Og når man så oven i købet tager i betragtning hvad for nogle gamle "traktore" der er tale om. som bruges til daglig transport.... Jeg er målløs over man kan komme så langt ud i misforstået godhed smiley smiley smiley


  • #21   9. nov 2015 Hvor længe kører du så pr.olieskift Morten ? 1500 eller 3000km smiley

    det giver absolut ingen mening af køre en billig olie igennem systemet - da den gamle olie sikkert stadig er bedre end den billige du fylder i som "rense olie" samtidigt kører du den halve time uden oliefilter så reelt cirkulerer du dårligere og endda ufiltreret olie - næste gang så tag knastkæden ud og rens hvert enkelt led med lampeolie -


  • #22   9. nov 2015 Jeg tror bare han driller. den maskine er jo den rene havelåge (no offence) så kunne ikke forstille mig en ville være så hysterisk.

Kommentér på:
Olieskift - kold/varm motor...

Annonce