Nægter at gå over 5000 omdrejninger på Honda CB 550 {{forumTopicSubject}}
Godaften venner
Nu er indstillingsarbejdet gået i gang på min Honda. Og jeg må atter krybe til hjælp.
Motoren starter rigtig nemt, har en pæn tomgang (kan have svært ved at komme ned efter gas).
Når man kører, har den den en vigende motorgang, men efter 300 omdrejninger, så river den for alvor. Men når man rammer 5000-5500 omdrejninger, så nægter den at komme videre. Men er den i neutral, så kan den sagtens redline, det er først et problem når der kommer belastning
Jeg har selv prøvet at rense karburatorerne. Stramme samtlige spændebånd ved manifolderne.
Jeg mistænker den får for lidt benzin i forhold til luft. Men dette giver ikke meget mening, da tændrørene er kulsorte (helt tøre).
Da den har powerfiltre på, kan jeg ikke rigtigt indstille efter fabrikkens anbefalinger. Den bruger 120 i hoveddyse og 35 i tomgangsdyse. Blandingsskruen er kun skruet 3/4 ud, ellers nægter den at gå ned i tomgang.
Lyder det som noget i kan genkende?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
blandingsforhold og kaburator justering tager tid at lære at rode med og ikke bare lige
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
powerfiltrene har en ret fed gummikant indvendigt der blokerer indtil flere af de kanaler , samtidigt mister luftstrømmen hastighed pga indsugningstragtenes manglende længde hvilket igen giver mindre benzin og igen meget lettere påvirkeligt luftstrøm hvor luften suges ind i kaburatoren .... ja kan køre "super" men tøver sikkert på gassen i sidevind eller hastigheder over 80km/t
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
eventuelt klip et par stykker af en plastspand og rul det som små rør istedet for filtrene , monteres ligeledes med spændebånd som filtrene
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
det med plastspanden fik jeg ikke lige fat i, de er vel svær at krænge over indtaget??
Jeg tager lige et billede!
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men start nu ud med at ændre én ting af gangen !
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
Her er billedet
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
tragte på , jo længere tragt jo højere indsugningshastighed - jo mere træk (oversat til dansk - din motorgang ved lave omdrejninger opnås minimum lufthastigheden ikke til at suge benzinen op ved hoveddysen - sikkert endnu mere grund til at ændre så drastisk på hoveddysen
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
min mors netstrømper er dog mere effektive end de svampe du kører med
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Havde samme problem på min gs 750. 40% større hoveddyse og nu trækker den hele vejen.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Om det kan være fordi jeg bruger tragte indenunder har måske lidt at sige
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
Dit trick hjalp sgu.. Jeg prøvede i første omgang at flå filtrene af, og tag en tur. Den kørte stadig af pis, men den kom med lethed over 120 km/t og over de 6000 omdrejninger. Det var sgu satans
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Det er et langt billere alternativ til at købe nye dyser.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jun 2010
Følger: 1 Svar: 25
Han havde haft det meste af motoren adskilt, delvis renoveret/pudste & poleret..
Da den var færdigsamlet ku' han ikke få den til at gå ordenligt, så han prøvede
det ene & det andet. Og efter en meeeget rum tid opgav han og solgte maskinen.
Jeg fik at vide, at den næste ejer havde undersøgt timingen af knasten, og det havde vist sig at den havde stået een tand forkert i timingen, med det resultat, at den ikke ville trække ordenligt.. Så hvis du har noget ad det adskilt, bør du nok tjekke det igen..
Nægter at gå over 5000 omdrejninger på Honda CB 550