2.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Nægter at gå over 5000 omdrejninger på Honda CB 550 Nægter at gå over 5000 omdrejninger på Honda CB 550

Godaften venner

Nu er indstillingsarbejdet gået i gang på min Honda. Og jeg må atter krybe til hjælp.

Motoren starter rigtig nemt, har en pæn tomgang (kan have svært ved at komme ned efter gas).

Når man kører, har den den en vigende motorgang, men efter 300 omdrejninger, så river den for alvor. Men når man rammer 5000-5500 omdrejninger, så nægter den at komme videre. Men er den i neutral, så kan den sagtens redline, det er først et problem når der kommer belastning

Jeg har selv prøvet at rense karburatorerne. Stramme samtlige spændebånd ved manifolderne.

Jeg mistænker den får for lidt benzin i forhold til luft. Men dette giver ikke meget mening, da tændrørene er kulsorte (helt tøre).

Da den har powerfiltre på, kan jeg ikke rigtigt indstille efter fabrikkens anbefalinger. Den bruger 120 i hoveddyse og 35 i tomgangsdyse. Blandingsskruen er kun skruet 3/4 ud, ellers nægter den at gå ned i tomgang.

Lyder det som noget i kan genkende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nægter at gå over 5000 omdrejninger på Honda CB 550
  • #1   18. sep 2015 power filtre .. af med lortet og monter tragte istedet eller endnu bedre den originale filterkasse med gummistudsene osv.

blandingsforhold og kaburator justering tager tid at lære at rode med og ikke bare lige

• #2   18. sep 2015 #1 Mc'en er desværre købt med dem på. Skal dog også finde nogle originaldele til den. Men for mange år siden kørte den perfekt, med det setup. Sidenhen døde en cylinder på den, som så nu er blevet ordnet. Så den burde jo have potenialet til at blive super igen

• #3   18. sep 2015 kaburatorer har luftkanaler , luft der skal sørge for brændstoffet suges op og forstøves til en brandbar mix kaldet gas ..
    powerfiltrene har en ret fed gummikant indvendigt der blokerer indtil flere af de kanaler , samtidigt mister luftstrømmen hastighed pga indsugningstragtenes manglende længde hvilket igen giver mindre benzin og igen meget lettere påvirkeligt luftstrøm hvor luften suges ind i kaburatoren .... ja kan køre "super" men tøver sikkert på gassen i sidevind eller hastigheder over 80km/t

• #4   18. sep 2015 Det lyder ret interessant, det du nævner det. Tror du det ville virke midlertidigt at pille dem helt af? og køre en KORT tur selvfølgelig smiley

• #5   18. sep 2015 ja prøv at tage dem helt af , hvor meget er dyserne større end standard ?

eventuelt klip et par stykker af en plastspand og rul det som små rør istedet for filtrene , monteres ligeledes med spændebånd som filtrene

• #6   18. sep 2015 har du et foto af dine kaburatorer , eller ved om det er cv eller tvangsstyrede gasspjælde ?

• #7   18. sep 2015 Standarddyserne er på 100, og dem der sidder i er 120. Så ejeren før, har vel taget højde for det højere luftindtag.

det med plastspanden fik jeg ikke lige fat i, de er vel svær at krænge over indtaget??

Jeg tager lige et billede!

• #8   18. sep 2015 du ruller plastsstykkerne som et rør/ tragt for at stabilisere luftstrømmen påå indsugningssiden af kaburatorerne hvor filtrene er monteret nu , fra 100 til 120 det lyder af en del

men start nu ud med at ændre én ting af gangen !

• #10   18. sep 2015 Okay, så er jeg mere med.

Her er billedet

profilbillede
  • #11   18. sep 2015 din mor ville ikke engang skure gryder og pander med de svampe der ! af med dem ..

tragte på , jo længere tragt jo højere indsugningshastighed - jo mere træk (oversat til dansk - din motorgang ved lave omdrejninger opnås minimum lufthastigheden ikke til at suge benzinen op ved hoveddysen - sikkert endnu mere grund til at ændre så drastisk på hoveddysen

• #12   18. sep 2015 lidt om karburatorer

profilbillede
  • #13   18. sep 2015 og lige en sidste , så har du grundkomponenterne

profilbillede
  • #14   18. sep 2015 Det var satme en lækker forklaring! Det skal du sgu have point for. Jeg prøver dit råd i morgen! Så ser vi om det løser problemet (tildeles)

• #15   18. sep 2015 smiley go fornøjelse , men husk ændrer kun én ting af gangen men dog på alle karburatorer !

• #16   18. sep 2015 Ja, det er klart smiley Men det er sjovt med de filtre, der er ingen god grund til at putte dem på

• #17   18. sep 2015 luftfiltre skal rense luften og minimere slidtage på motoren , men på forsøgsstadie og nogle få kilometer uden betyder vist ikke alverden

min mors netstrømper er dog mere effektive end de svampe du kører med

• #18   18. sep 2015 Den får for lidt benzin... Det er helt sikkert!

• #19   19. sep 2015 med allerede tørre og sorte tændrør , så er mængden af benzin vist ikke problemet men hvornår og hvordan

• #20   19. sep 2015 Den er sort fordi den får for meget i bunden, når den ska lave noget og spjældene åbner helt så suger den for lidt benz

Havde samme problem på min gs 750. 40% større hoveddyse og nu trækker den hele vejen.

• #21   19. sep 2015 Med originale 102 dyser kunne den ikke trækker over 3500omdr, satte så 110 dyser ,så kunne den til 4500. Gik så til 125 dyser så kunne den til 6-7000. Til sidst prøvede jeg med 140 og nu kan den trække helt ud med god kraft... snakkede bagefter med en gammel mc mekker som sagde at de nogle gange gik op til 150 dyser på samme motorcykel.. Med nogenlunde samme ændringer som min

Om det kan være fordi jeg bruger tragte indenunder har måske lidt at sige

• #22   19. sep 2015 Allan, det lyder sandsynligt. Tror du så den skal over de 120 i dysestørrelse? Sagen er bare, at det er er nogle specielle dyser, de er ikke skruet fast, men sidder i spænd på sådan en bøjle. Har ikke set sådan nogle før

• #23   19. sep 2015 urbanviking!

Dit trick hjalp sgu.. Jeg prøvede i første omgang at flå filtrene af, og tag en tur. Den kørte stadig af pis, men den kom med lethed over 120 km/t og over de 6000 omdrejninger. Det var sgu satans

• #24   19. sep 2015 Jeg plejer at få mine boret op hos den lokale mc pusher... Med specielle rivaler beregnet til det.

• #25   19. sep 2015 Få boret dyserne op??

• #26   19. sep 2015 Ja man bruger en rival.... Ik et bor.

Det er et langt billere alternativ til at købe nye dyser.

• #27   19. sep 2015 I dagens Danmark er der nok ikke mange som ligger inde med rivaler i de størrelser, det er jo en gammel ting fra karburator dagene.

• #28   20. sep 2015 prøv så at montere de rørstykker på indsugningsenden af kaburatorerne så du får styring på luftindtaget

• Holm
    Holm Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 26
    #29   25. sep 2015 Jeg kender en, der havde en 550 Super Sport for år tilbage..
    Han havde haft det meste af motoren adskilt, delvis renoveret/pudste & poleret..
    Da den var færdigsamlet ku' han ikke få den til at gå ordenligt, så han prøvede
    det ene & det andet. Og efter en meeeget rum tid opgav han og solgte maskinen.
    Jeg fik at vide, at den næste ejer havde undersøgt timingen af knasten, og det havde vist sig at den havde stået een tand forkert i timingen, med det resultat, at den ikke ville trække ordenligt.. Så hvis du har noget ad det adskilt, bør du nok tjekke det igen.. smiley

Kommentér på:
Nægter at gå over 5000 omdrejninger på Honda CB 550

Annonce