{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.175 visninger | Oprettet:

Poll: Hvor langt bør politiet gå? {{forumTopicSubject}}

Der er meget delte meninger her, så lad os lige snuppe en hurtig poll:

Hvis en person på knallert eller motorcykel kører så han er til fare for andre mennesker, og han nægter at stoppe for politiet, bør det så være ok, at politiet stopper ham, selvom det kræver brug af vold, så længe de vælger den mindst voldelige løsning?

Svarmuligheder:
1. Ja.
2. Ja, men kun hvis personen har hjelm på.
3. Nej.
4. Det afhænger af andre omstændigheder.

Du er velkommen til at uddybe dit svar.

Min egen mening: Ja.

Hvis en person kører, så han er til fare for andre mennesker, og derefter forsøger at stikke af fra politiet, så synes jeg, det bør være OK, at politiet stopper ham, selvom det kræver, at de f.eks. kører ind i ham, og så er det for mig ligemeget, om personen har sikkerhedsudstyr på eller ej. Jeg tror også, det ville også have en stor præventiv virkning, at personer, der overvejer at stikke af fra politiet, ville vide, at politiet måtte stoppe dem med alle midler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Poll: Hvor langt bør politiet gå?
  • #3   6. jan 2009 Ja.
    Hellere skade på den skyldige end på en uskyldig.


  • #4   6. jan 2009 Ja.

    Og mht. begrundelse gir jeg både Kenneth og Jesper ret.


  • #5   6. jan 2009 JA

  • #6   6. jan 2009 4.
    Det er satme et svært emne men kan ikke svare ja.. hvis du bare ligger og køre for stærkt ud af lige landevej skal de selvf.. ikke køre i dig så du køre i grøften og brækker halsen .. men det er jo en vurderingssag! hvis de mener de kan gøre det forsvarligt så (1. ja) men slår de en halvt ihjel ved det så (3.nej)

    Defor må jeg svare (4. Det afhænger af andre omstændigheder.)


  • #7   6. jan 2009 kan se alle bare svare ja! nu men i skal lige tænke over hvornår er det så de gør det rigtige og det forkerte !
    der vil blive mange retsager ud af det der ser hvis de slår en fodboldfan der slåser og rammer ham med staven skal de nærmest i fængsel ! det er ikke nemt!


  • #8   6. jan 2009 4!

    Der er forhold og situationer, hvor jeg synes næsten alle midler er OK, sålænge man ikke ligefrem gør noget der er decideret livsfarligt, og så er der forhold, hvor det næsten kun kan gå galt.

    Jeg synes derfor som udgangspunkt, at politiet skal være restriktive i deres magtanvendelse - handler i øvrigt ikke bare om trafik


  • #9   6. jan 2009 JA!

    Hvis man laver noget lort så må man tage konsekvensen.
    Nu kan scooter-psykopaten jo altid vælge at stoppe af sig selv


  • #10   6. jan 2009 Til klaus A:

    De første to spørgsmål, der skulle stilles i de retssager ville så være:

    1. Nægtede personen at stoppe for politiet?
    2. Stoppede politiet ham på den mindst voldelige måde, der var mulighed for?

    Hvis svaret er ja på begge spørgsmål, så skulle sagen afvises, hvis det stod til mig. smiley


  • #11   6. jan 2009 snetyven: jeg er helt enig men det er bare ikke sådan det altid hænger sammen sys jeg ikke og hva er mindst mulig vold? det er et kæmpe spørgsmål...

  • #12   6. jan 2009 Til dem der svarer "4"
    I spørgsmålet står der: Hvis han kører så han er til fare for andre.

    Hvis man bare køre stærkt på en lige landevej er man næppe til stor fare (alt efter forhold og trafik)


  • #13   6. jan 2009 Dan the man: tror desvære der er mange der i den situration hvor kortet ryger tager en change!
    (ved det ikke bare en ide) der kan også sidde en politimand en dag der har en dårlig dag og nu kan han med loven på sin side bare køre i en hvis han ikke har tolmodighed!! nej tak!! !


  • #14   6. jan 2009 4. Det afhænger af andre omstændigheder.
    Hvis politiet vurdere at det er nødvendigt at gribe til voldsomheder, så er det jo det der skal til... Faktisk lige som det fungere nu....


  • #15   6. jan 2009 Ikke helt som det fungerer nu, Keyser Nielze, for i øjeblikket er du fredet område, hvis du lader hjelmen blive hjemme, så må politiet nemlig ikke stoppe dig med vold.

  • #16   6. jan 2009 4!

    kun hvis det kan gøres forsvarligt af politiet til at stoppe personen eller at den person har sikkerhedsudstyr på så som hjelm. Så nogle situationer kan det være forskelligt hvordan politiet ville lave sin handling i deres arbejde


  • #18   6. jan 2009 4

    Det er en alt for unuanceret poll. Det afhænger af de specifikke omstændigheder, herunder hvor stor fare "synderen" udgør og hvad omkostningen er for "synderen" ved at bringe ham/hende til standsning


  • #19   6. jan 2009 Helt klart 1!
    Jeg mener generelt at begår man noget kriminelt, frasiger man sig alle almene rettigheder. Desværre er loven ikke bygget sådan op..


  • #20   6. jan 2009 jabbekot : det ville du være ked af den dag du køre 100km/t hvor du måtte køre 80 og får en kugle gennem benet !! fordi du frasiger dig almene rettigheder :D:D:D:D
    lidt vildt måske men faktisk det du siger


  • #21   6. jan 2009 ...sjovt at så mange siger ja - jeg fik verbal tæsk fordi jeg herinde kommenterede en der kørte hasarderet og sagde at jeg "næsten ville ønske idioten væltede"




  • #23   6. jan 2009 Don T : total korrekt !

  • #24   6. jan 2009 jeg kan på ingen måde sige ja til sådan et foreslag.. alle der har en sports maskine har på et eller andet tidspunkt kørt på baghjul eller så stærkt at det kunne koste en frakendelse af kørekortet(døds kørsel som det jo så flot kaldes)..
    jeg kan på ingen måde se at det skulle være rimeligt at politiet(med loven i ryggen) uden videre kan pløje mig ned hvis jeg køre 150 på motorvejen kl 3 om natten , hvor jeg ikke er til fare for andre end mig selv !


  • #25   6. jan 2009 til daglig arbejder jeg ved falck autohjælp og vi ser desværre rigtigt mange uheld på alle slags køretøjer.. det mærkelige er:

    når folk kører rundt og eks. laver farlige overhalinger fungerer det sådan her:

    (brian tænker) : det her kan jeg jeg vist godt nå inden den modkørende kommer forbi mig!

    (modkørende): hvad laver ham den snothvalp nu skal jeg til at bremse!
    -jeg prøver lige at blinke med lyset for at fortælle ham at det er ham der er forkert på den!

    det man tænker mest over er: hvorfor er der ingen der tænker hvis jeg ikke når den her overhaling kan jeg blive: dræbt/lam/slå en hel familie ihjel.

    det betyder ikke så meget og komme ud og fjerne bil vraget, det er sgu de uskyldige menesker der kommer til skade man får lidt ondt af.-)

    ved godt det måske ikke lige var helt under overskriften...

    mit svar er: politiet arbejder under nogle svære forhold fordi at alle render til medierne, så snart deres handlinger har konsekvenser og det er ved at tage overhånd..

    når man laver noget dumt så tag straffen for det.. hvis du forsøger og stikke af så må du bide i græsset hvis du ikke brækker nakken..

    så tror jeg ender på noget der hedder svar:2

    men som nogen skrev tidligere så skal hele politi reformen op til revision for politiet skal have bedre vilkår og medierne skal til og slappe af med at styre landet smiley


  • #26   6. jan 2009 hehe ehehe

  • #27   6. jan 2009 Ja... Hellere skade den skyldige end den uskyldige. De vælger jo selv at flygte - det kunne de bare lade være med til at starte med.

    Ved godt at det er en re-post. Men jeg griner stadig over Benjamin...

    http://uk.youtube.com/watch?v=PEVpXERe4Sk


  • #28   6. jan 2009 Tudefjæs smiley

  • #29   6. jan 2009 benjamin haha ja den er stadigt skide god^^

  • #31   6. jan 2009 benjamin dog ser dog lidt voldsomt ud

  • #32   6. jan 2009 Rene J: du lyder som om du er topmålet af en pyskopat! mclist!:D hehe men ja jeg giver også plads gør andre også nogle gang

    må dog indrømme jeg først rigtig er begyndt at give plads efter jeg selv køre mC"! smiley


  • #33   6. jan 2009 "Nogle gange er det bedre, at politiet bare lader en person, der kører, så han er til fare for andre mennesker, køre videre, også selvom det kan koste uskyldige livet. Det vigtigste er, at der ikke sker den person, der kører uforsvarligt, noget."

    Er alle, der ikke har svaret "1. Ja", enige i ovenstående?


  • #34   6. jan 2009 så må vi håbe det ikke går galt for dig, eller det ihvertfald ikke går ud over andre, men mon ikke du bliver klogere på et tidspunkt smiley



  • #35   6. jan 2009 Snetyven: du har selv skrevet inlæget og så firkantet er det ikke stillet op og bare fordi 1. er det rigtige svar for dig er det ikke nødvendigvis det rigtige!!

  • #36   6. jan 2009 der er mange der har svaret 4 og det går efter omstændighederne !!

  • #37   6. jan 2009 Hov hov, jeg påstår slet ikke, at nr. 1 er det rigtige svar!

    Jeg spørger blot, om I er enige i, at det nogle gange er bedre, at politiet lader en person, der kører uforsvarligt, køre videre.

    Der er intet galt i at svare ja til det spørgsmål, hvis det er sådan, du har det.


  • #38   6. jan 2009 hehe ok sådan læste jeg det ikke !! sry!!
    men ja i nogle siturationer sys jeg det er bedre kommer an på hvor stor fare han udgør osv.... .


  • #41   6. jan 2009 Øh, Mikkel, det lyder netop som om du er enig i, at det nogle gange er bedre, at politiet undlader at bruge vold til at stoppe personer, der er til fare for andre? smiley

  • #43   6. jan 2009 1. ja hvis andres ve og vel er spil. Ingen tvivl

  • #44   6. jan 2009 ""Nogle gange er det bedre, at politiet bare lader en person, der kører, så han er til fare for andre mennesker, køre videre, også selvom det kan koste uskyldige livet. Det vigtigste er, at der ikke sker den person, der kører uforsvarligt, noget."

    Helt klart ikke enig, men nu er der også langt fra begrebet "fare" som trådstarter benytter og "koste andre livet"

    Fx synes jeg ikke det er rimeligt med et headshot af en MC-kører hvis han via sin kørsel max risikerer at brække armen på en anden


  • #45   6. jan 2009 hehe... ja jeg forstår havd du mener rene, men i mit tilfælde var det nok mere dem på skadestuen der gjorde mig ondt og ikke dem i falck bilen hehe

    men det var dog ikke fart der var skyld i ulykken men en flink dame der mente at vigepligt ikke gælder om søndagen haha


  • #46   6. jan 2009 ´Som mikkel siger :::: Nej det er jeg ikke ... men hvor går grænsen ? Hvornår har ham det går ud over fået nok ?

    Et tænkt eksempel er at en betjent skal stoppe en knallert kører der mangler sin baglygte og ikke vil stoppe. De fræser så patruljevognen ind i duden så han sprøjter af og knalder hovedet ind i et træ og dør ... er det ok ? Var det ok at påkøre ham overhovedet ? Skal betjenten straffes ?

    Klart at 1. er det mest oplagte, men det vil med garanti blive misbrugt og i andre tilfælde som uheld hvor der sker mere skade end påregnet (død/lemlestelse) så falder det bare tilbage på betjenten ...
    Vores lovgivning og uddannelse af politiet er slet ikke raffineret nok til den slags regler.

    DET ER SÅDAN DET ER OG ALLE DER SVARE 1. MANGLER TYDELIGVIS ALDIG LYGTE ELLER KØRE FOR STÆRKT ELLER PÅ BAGHJUL!!!





  • #47   6. jan 2009 I sidste ende er det en vurdering af det enkelte tilfælde. En baglygte kontra en flugtbillist .... Ja der er forskel..
    Vi må have vores lid til at Politiet gør det rigtige.. Det er de rbare ikke mange der har

    Problemet er at man typisk får få bidder af en kontekst, så dømmer man ud fra det. En anholdelse ser voldsom ud, især når der ruges magt i form af kølle elle rspray. men folk tænker ikke over det der er sket forinden. De ser jo kun nogle betjente der er hårde ved en person... Og hvor er det dog synd for den person...
    Dertil har vi nada autoritetstro i DK mere.


  • #48   6. jan 2009 Klaus A: Læs nu første indlæg igen. Man er jo næppe til fare for andre end sig selv, hvis ens knallert mangler en baglygte. Derfor har dit tænkte eksempel ikke noget med de 4 punkter at gøre.

    Men hvis han efter polisen forsøger at stoppe ham, vælger at tage flugten, og udsætter uskyldige for fare, så skal han stoppes med den så lidt vold som muligt.


  • #50   6. jan 2009 jeg siger bare det er umuligt at sætte en grænse så ! !hvornår flygter han og hvornår har han ikke set de er der altså .... det er extrem men ellers er det ikke til at forklar de politiet skal ikke have lov at køre nogen ihjel!

  • #51   6. jan 2009 Klaus: Køre nogen ihjel er vel næppe at bruge mindst mulig vold. Tværtimod.

  • #52   6. jan 2009 hvis du køre fra politiet ville du så gøre det med 100 km/t ??
    nok nemmere over 200
    hvis der så er en der skubber dig i grøften så er du sku heldig hvis du ikke rammer et træ eller bare brækker nakken ??


  • #53   6. jan 2009 Klaus: Der kan da bruges mindre vold ved at køre foran mig, og så tvinge min fart ned. Dit scenarie er ved mest muligt vold.

  • #54   6. jan 2009 dette er godt nok en gammel video , men den viser stadigt hvor vi er på vej hen..
    http://www.youtube.com/watch?v=9v-7ro-mTEo
    det er ufatteligt at politiet ses som "helte" efter at have skudt flere skud på klods hold,med en pumpgun, mod en ubevæbnet mand.
    jeg vil kalde det mordforsøg , ved ikke hvad i kalder det ?


  • #55   6. jan 2009 jesper: køre det bare ud i xtremer siger ikke det er rigtig eller forkert !! siger bare at der skal ikke være plads til fejl..
    det er svært at sige men jeg har svaret efter omstændighederne og det er ikke det samme som nej !! jeg må gerne køre fra dem !


  • #56   6. jan 2009 og som tobias nu siger hvor stopper det ???

  • #58   6. jan 2009 Tobias: Videoen er i et andet land, med andre love og under omstændigheder du ikke kender. Det sker jo i et land , hvor børn kan få tilladelse til at eje våben, så om føreren er bevæbnet eller ej ved hverken du eller jeg.
    Iøvrigt ser det ud til at være dækkene de skyder efter, ikke føreren.


  • #59   6. jan 2009 jesper: dette land er det i vil have vores love til at ligne!

  • #60   6. jan 2009 Klaus: Hvem har bildt dig det ind?

  • #61   6. jan 2009 Altså i politiets øjne er man ALTID til fare for sig selv og sine omgivelser hvis man overskrider fartgrænserne. Og hvem er det liiiige der skal afgøre om man er til fare for andre (før de stopper en) .. det er politiet. Men jo skide god ide at de skal ha lov at brage en ned (læs: sarkasme) Er aldrig stukket af fra politet, men hva er det for en mærkelig ide?!?!

  • #62   6. jan 2009 Sebastian: Autoritetstro er sku da ikke en god ting?

  • #64   6. jan 2009 Jeg tror simpelthen ikke man kan sætte en generel linie for dette!

    Hvis man åbner en mulighed som 1, vil vi få en række utilsigtede skader, der vil medføre voldsomme omkostninger for samfundet. Samtidig vil vi give de lidt mere tvivlsomme politifolk - og de findes bestemt - et alibi for at "bruge" - idet det ikke længere vil være misbrug - mere magt/vold end nødvendigt. Det kan meget let blive en glidebane, vi slet ikke ønsker os.


  • #65   6. jan 2009 ehmmm ned med ham, svaret er nummer 2 smiley

  • #66   6. jan 2009 Det har jo ALTID været sådan at, politiet stopper dem de mener er til fare for andre i trafikken. Jeg har da selv været vidne til flere episoder, hvor de bare åbner døren i bilen, foran en knallert og så hugger bremsen. Selv om det er 16-18 år siden, så har intet ændret sig og det sker jo RET sjældent at de faktisk gør dette, ellers ville vi nok høre en del mere til det.

    Så JA, hvis omstændighederne er der, som skal udløse sådan en handling, så er det da klart at idioten skal bringes til standsning, på den hurtigeste måde. Jeg nægter også at tro på, i "Benjamin sagen", at betjenten ikke har forsøgt alt hvad han kunne, før han brugte den metode. Det kunne jo også bare være, at Benjamin selv faldt, fordi den knallert var for vild eller at betjenten fik låst ham inde, så han tog kantstenen.

    Så jeg kan ikke se, hvad der skal "åbnes" eller gives lov til. De har allerede disse beføjelser og det bliver de vel ved med at have. Det hele kan jo også blive lidt for sukkersødt og lidt for socialdemokratisk smiley ikke alle render rundt i lilla fodformere og trumpetbukser og bor i kollektiv smiley smiley


  • #67   6. jan 2009 Det er noget af en lang diskusion at komme ind i, men super spændende at folk vil diskuterer det.....

    Min første tanke var, da jeg læste spørgsmålet. JA! ingen tvivl.

    Kan efter jeg har læst alles indlæg godt følge de personer der siger svar: 2, 3 el. 4. Der er nogle fine begundelser imellem. Tror nu at mit eget svar vil være en blanding, men kraftigt hældende til en bestemt side.

    I min begrundelse har jeg valgt at lægge vægt på den del af spørgsmålet der siger. "kører så han er til fare for andre mennesker".

    Så svar:
    Er stadig 1, ingen tvivl. Men som, andre tidligere har nævnt kræver det at, politiet bliver bedre uddannet til at håntere sådanne (USA lignende) situationer.
    Jeg menner dette da folk jo fra starten af bare kunne havde stoppet da de blev bedt om det, (ulovlighed, rutine tjek, you name it) politiet giver flere chancer, for tror nu heller ikke de syntes det er skide sjovt at risikoen for, bogstavligtalt at lemlæste et andet menneske er hamrende tiltalende! DE er også mennesker lige som alle vi, de har både følelser og familie som os andre, og de tager deres beslutninger ud fra et menneskeligt skøn!!!
    Er klart af den mening. AT HVIS man er "stor nok" til at lave noget ulovligt, så er man også "stor nok" til at tage de konsekvenser der følger med det! men tror nu heller ikke at det vil være mc-lister der vil blive skubbet i grøften med over 200 km/t.... min opfattelse er at et puf eller en hjælpende fod vil blive taget i brug mod de mange unge der kører ulovligt på knallert. Er ret sikker på at ingen politibetjent vil gøre det mod en mc-list der hiver mc på baghjul eller drønner afsted med 200 i timen.
    (tror ikke at en mc-btjent har lyst til at slippe styret eller sætte en fod ud i vinden med så højhastighed og en cykel kun på et hjul bliver før eller siden nød til at kommer tilbage på to)
    Vil mene de fleste af os der kører mc, der vil altid findes undtagelser, ville stoppe og tage det bøden (teori/genahvervelsen) som en voksen mand/kvinde.

    En brækket arm eller ben, en forstuved fod, et kæmpe chok, nogle trykkede ribben, rifter, blå mærker og materiel skade er efter min mening et bedre bedre alternativ fram for uskyldiges begravelser, på grund af dumme valg.


    Folk må på forhånd undskylde det næste der kommer, men har bare oplevet så mange gange at folk tager andres kommentar og meninger for personlige i diskutioner som denne.
    Føler mig derfor nødsaget til at nævne det næste.
    Forventer ikke at folk, her inde, er enige med mig, men forventer at min mening vil blive respekteret/debateret på en civiliceret konstruktiv måde, hvis ikke så hold det for dig selv!


  • #68   6. jan 2009 1, stands, eller bliv stoppet....

  • #69   6. jan 2009 lige en helt anden ting.

    BENJAMIN; Du er da det mest ynkelige der længe har været set betræde jordens overflade.

    tudefjæs og bange for din mor det må man nu sige du er.....


  • #70   6. jan 2009 Jeg må indrømme at den flok på youtube og andre steder som kalder Benjamin tudefjæs osv helt ærligt burde at tænke sig om og klappe hesten

    Knægten er 13 år, han er lige blevet væltet på en knallert af en politibetjent, han ligger og har lårbenet brækket
    (han blev kørt på sygehuset og operet lige efter denne episode. FIk opereret en metal plade ind i lårbenet)
    "I sidste uge blev min lillebror sparket af knallerten af Mc-betjent Preben. Han brækkede lårbenet midt over og der var røget en masse flig af! 25 min efter blev han kørt på Slagelse sygehus hvor efter kan skulle opereres! Han har fået sat en metalplade på knoglen som skal holde den sammen, han er blevet syet med 32 kramper og aret er 20 cm langt.
    "


    Hvis ju selv du vra 13 år, ville du så ikke tage det akkurat på samme måde som han gør? Han har da været sikkert på han skulle dø, og oplevelsen har da været mere end traumatisk for ham.
    ja han er en klaphat og han kører fra Politiet og er selv ude om det der sker. Det er de ringen tvivl om.

    Men ligefrem at håne ham og kalde ham diverse mere synes jeg ikke er pænt på nogen måde..mOn ikke han har fået en lærerstreg? Er der brug for at resten af Danmark også skal håne ham?


  • #71   6. jan 2009 øøøh "bør det så være ok"?

    om det bør være ok? nu er det vel engang sådan de må. de har vel sådan set også ret til at trække pistoler og skyde dig, hvis du er til stor nok fare for dem (hvis du forsøger at køre dem ned).... så at de stopper en flugtbillist/motorcyklist/knallertkører ved at skubbe vedkommende af vejen det er i min opfattelse helt i orden.


  • #72   6. jan 2009 JA

  • #73   6. jan 2009 ved vi om ungen er blevet sparket af, eller ikke kunne styre møgøsen, fordi hans bror sige ja, han holder self med lillebror

  • #74   6. jan 2009 Hvem bestemmer om en er til fare for andre mennesker??????????????

  • #75   6. jan 2009 Det er en vurdering og den tager politiet selvfølgelig.

  • #76   6. jan 2009 1.
    Også hvis det er mig selv, der i raseri over min kones utroskab eller mit barns død kører rundt i en kæmpe brandert og helt fra snøvsen!
    Jeg ligger som jeg har redt og heller mig end uskyldige : /


  • #77   6. jan 2009 MOR - Politiet, det er det de er der for...

  • #78   7. jan 2009 Hvis en person på knallert eller motorcykel kører så han er til fare for andre mennesker, og han nægter at stoppe for politiet, bør det så være ok, at politiet stopper ham, selvom det kræver brug af vold, så længe de vælger den mindst voldelige løsning?
    __________________________________________________

    Ja, når han er til FARE!!! for andre. SAMT nægter at stoppe, så må de OM NØDVENDIGT stoppe ham med alle midler.

    ___________________________________________________

    Jeg så i sidste uge, en stikke af fra politiet i en golf, med meget høje hastigheder, hvor de til sidst BRAGTE ham til standsning!.

    ___________________________________________________

    Politiet er de ENESTE der vuderer om det er nødvendigt, og efterfølgende kan en dommer altid tage stilling til om beslutningen var den rette (hvilket det oftest må være!)

    ___________________________________________________

    Alt det vrøvl om hvad så når man kører med en sprunget pære eller lignende, høj hastighed, og hvad med på baghjul, slap lige af, hvis du kører 200 på baghjul med sprunget bagpære, og nægter at stoppe. så må de MEGET gerne stoppe dig! MEN vælger du at bremse ned selv, hvorfor fanden skulle de så vælte dig??

    ______________________________________________________

    Det lyder lidt som om der er nogen der er ved at blive nervøse for at blive "stoppet" med magt, når man har vændet sig til lige at dreje gassen hvis man har god afstand.
    _______________________________________________________

    Med hensyn til Benjamin sagen, er der forskellige versioner, men det er jo ikke det denne tråd omhandler.
    _______________________________________________________

    C1. noget du vil tale om?


  • #79   7. jan 2009 2./4.
    Ja, hvis personen har hjelm på, og farten ikke er alt for hurtigt.
    Hvis man kører 100km/t gør det altså nas at blive sparket af selvom man har hjelm på, og det er altså ikke helt ufarligt..


  • #80   7. jan 2009 Søren: tror du ikke politiet godt ved hvad udfaldet af en røvtur med 100km/t er smiley

  • #81   7. jan 2009 Jo det skulle man da mene

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 17 Følgere: 4 Svar: 6
    #82   8. jan 2009 For mig er det vigtigt at det ikke er Politiet der begynder at straffe synderen. Hvis en person kører for stærkt eller hasarderet skal han indbringes for en domstol og hvis han findes skyldig, kan han straffe for det. Det er ikke meningen at straffen for at køre vildt efter politiets vurdering er en kugle i ryggen eller en bil der kører ud foran en motorcykel. Efter politiet ændrede stil har de sidste år smadret over 750 politibiler hvor 3ed part var involveret. Hvis vi skal have politiet til at nedlægge motorcykler der ikke stopper kan vi da stoppe med at give klip i kørekortet for det bliver da ikke nødvendigt.

    mvk
    Kim B


  • #83   8. jan 2009 Kim, så man skal bare nægte at stoppe, så er der ingen sanktioner? da politiet så ikke kan bringe dig ind til en dommer der kan dømme..

    Jeg var enig med dig, hvis ikke det var fordi FOLK NÆGTER AT STOPPE, og udsætter derved mig og mine for unødig fare......

    DERFOR min mening, stoppes med nødvendig magt!


  • #84   9. jan 2009 Hørt!
    Og derefter afstraffes hårdt med en knippel og tøre tæv.. Mindst smiley


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 17 Følgere: 4 Svar: 6
    #85   9. jan 2009 Hej Jesper
    Det er netop defenitionen "nødvendig magt" vi diskutere her. Hvis du nægter at stoppe gør du dig skyldig i endnu en overtrædelse men vi skal stadig ikke have afstraffelsen på gaden udført af betjenten.

    Jeg synes at det er morsomt at folk der andre steder i forum har indrømmet at de godt kan stramme rulle men i dette forum synes at det er helt ok at "nødvendig magt" er en kørestol for resten af livet til lovovertræderen. Danmark har altid været et godt sted for dobbeltmoral.

    Med venlig hilsen
    Kim


  • #86   9. jan 2009 Det er da ikke dobbeltmoral hvis en gut på knallert, mc eller bil er til fare for andre og risikerer at sætte andre i rullestol? Er det så ikke bedre at tossen stoppes og han risikerer at komme i rullestol istedet for uskyldige har risikoen?

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 17 Følgere: 4 Svar: 6
    #87   9. jan 2009 Hej Sebastian
    Det er dobbeltmoral at køre for stærkt og samtidigt mene at andre skal stoppes med alle midler. Hvis en gut på knallert kører en anden ned kan han straffes for det.
    Det du ønsker at straffe med døden eller invaliditet for en situation hvor man risikere at påføre andre skade. Der er med andre ord her tale om at vi skal straffes uden domstol for en forbrydelse man måske kan risikere at begå.
    Med venlig hilsen
    Kim B


  • #88   9. jan 2009 Man kan jo ikke sige at alle der bryder loven er ens!

    Det er jo også derfor de rer forskel på straffe og bøders størrelse!

    Det er jo en vurderingssag fra situation til situation



  • #89   9. jan 2009 Kim, "Efter politiet ændrede stil har de sidste år smadret over 750 politibiler hvor 3ed part var involveret."

    Det ville jeg da gerne se på kilde på. Det svarer jo til 2 om dagen.


  • #90   9. jan 2009 Viæ man misforståes, så skal man da nok blive det.

    Kim B: Der er ingen der ønsker at knallertkøreren eller MC'isten skal stoppes med kugler, ivaliditet eller døden til følge. Der tales om en overtræder, der vælger ikke at stoppe for politiet når han/hun bliver bedt om det. Og spørgsmålet er, om det er i orden at politiet, ved MINDST MULIG VOLD får standset personen inden det går ud over en uskyldig.
    Det har intet med dobbeltmoral at gøre.


  • #91   9. jan 2009 Jesper: Men hvad er mindst mulig vold. Hvis fx en motorcykel kører 200 på motorvejen og der kun kører en politibil bag. Hvad er mindst mulige vold for politibilen - at køre ind foran og få bremset MC'en ned er ikke en mulighed, da MC'en kan køre udenom bilen.

    Hvad er mindst mulig vold? Hvilken skade vil der ske på MC'isten? Hvad kunne der gå galt ved at lade ham fortsætte?

    Grundlæggende spørger jeg om det, fordi der vil være mange situationer hvor skaderne på ham der ikke vil stoppe er alt for store i forhold til risikoen for personskade selv om politiet anvender mindst mulig vold.


  • #92   9. jan 2009 Låser man døren ind til sit barns værelse og medierne skriver om det - skal man mindst kastereres og have engang bank for børnemishandling.

    Afmonterer man sit ret under kørsel - bør man miste kørekortet for evigt og evt. henrettes for dumhed.

    Slår man sin hund - så er der ikke nok grimme ting der skal gøres ved én!

    Fælles er dog at - hverken politi eller dommere er hårde nok.

    osv.

    Derimod - kører vi på MC gælder andre regler:
    1) Vi er bedre bilister end de andre ...
    2) Vi er mere opmærksomme ...
    3) Vi er hurtigere ...
    4) Vi behøver ikke stoppe for politiet
    5) Færdselsreglerne er kun vejledende - ikke gældende for mc'ister...
    6) Man skal mindst prøve engang i sit live at køre fra polisen
    7) Man skal være imod polisen - ellers er man hellig/morfar mm.
    8) Vi er ikke til fare for andre traffikanter - hverken i byzone, motorvej ved topfart da 1), 2), 3) gælder og især 5)
    osv.


  • #93   9. jan 2009 /sarcasm off

    for at undgå misforståelser ....


  • #94   9. jan 2009 -C1- og andre: Hvilke personer udviser denne dobbeltmoral. Jeg har endnu ikke set nogle argumentere for, at man som MC på den ene side bare skal forsøge at flygte fra politiet og på den anden side dæmoniserer andre der flygter fra politiet (fx knallerter) og nærmest hylder politiets indsats på det område.


  • #95   9. jan 2009 Thomas S

    Det er jo et tolkningsspørgsmål. Jeg læser et - du noget andet når folk skriver.
    All in the eye of the beholder.


  • #96   9. jan 2009 Thomas S: Ja så er mindst mulig vold jo at tilkalde erstatning som kan ligge klar længere fremme på motorvejen.

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 17 Følgere: 4 Svar: 6
    #97   9. jan 2009 Ikke den mest pålidelige kilde

    http://ekstrabladet.dk/112/article1055278.ece

    Jeg forsøgte at skabe lidt modvægt til alle de indlæg der mener at politiet kan bruge alle midler for at stoppe en der bryder færdelsloven.


  • #98   9. jan 2009 Kim B: Der er ingen der har påstået det er ok for politiet at gøre hvad som helst, for at stoppe en der overtræder færdselsloven. Når man stikker af fra politiet er det nemlig ikke længere færdselloven man gør sig skyldig i at bryde.
    Du læser ord mellem linier der ikke står der.


  • #99   9. jan 2009 Kim, Så længe det er færdselsuheld med andenpart, og ikke tredjepart. De eneste jeg har ondt af er politibetjentene.

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 17 Følgere: 4 Svar: 6
    #100   10. jan 2009 Hej Jonas F

    Der er da fint så lad os afskaffe domstolene. De er kun tidsspilde

    Mvh

    Kim B


  • #101   10. jan 2009 Kim, Jeg synes at du blander tingene sammen.

    Jeg går ikke ind for at man nedlægger en mc'ist der stikker af med 250 km/t på motorvejen om natten, fordi han har kørt for hurtigt. Dertil står hans overtrædelse ikke mål.

    Men det gør politiet heldigvis heller ikke i dag, og den slags indgår altså ikke i de tal du fremlægger. De tal stammer vel primært fra at man har stoppet knallertkører på den hårde måde eller folk i biler der stikker af. Dette gøres jo ikke hvis det vurderes som værende livsfarligt for de pågældende. Ubehageligt ja, til en vis grad farligt, ja, men de kunne for pokker bare være stoppet. De har selv taget et valg og må tage konsekvensen.

    Der hvor jeg synes du blander tingene sammen, er hvor du ser den hårde anholdelse som en straf; det er det jo ikke! Det er derimod en nødvendig handling for at få fat i de pågældene og føre dem for domstolene.


  • #103   10. jan 2009 Rene J, du er fandme da en tåbe af format..... hvad fanden ligner det at nedgøre en betjents død på den måde - Det uheld, der skete i morges, har mig bekendt ikke en skid med emnet i denne tråd at gøre.

  • #104   10. jan 2009 Rene J, Det var dog en tåbelig kommentar! Det er helt på linie med normal procedure i et dødsuheld at modparten afhøres med en sigtedes rettigheder. Det er sådan set for personens egen skyld da man så ikke har pligt til at udtale sig.

  • #105   10. jan 2009 Rene j. Hvad er der sket mellem dig og politiet??¨
    pisset på din sukkermad? taget dig i noget ulovligt? gjort deres arbejde?

    hvad er det for en måde, at glædes over en persons død?

    Så kan de lære........

    DAMN jeg har sgu ingen respekt for et sådan udsagn!


  • #106   11. jan 2009 Rene J, Det er ellers nogle fine postulater og formodninger du får skrevet ned. Det virker bare ikke særligt seriøst. Lad nu ulykken blive efterforsket først og så se hvad den viser. For du tror vel ikke at de sagkyndige vil fuske med efterforskningen for at give en uskyldig buschauffør skylden...

    De 13-årige scooterkører er pisse ligeglade med politiet og synes at det er sjovt at køre fra dem. De ser det nærmest som en sport. Det kan man squ ikke bare acceptere. Har de hjelm på, er nede i fart, så er det bare at vippe dem af.Det er vel at sammenligne med at falde på cyklen hvilket de fleste har prøvet.


Kommentér på:
Poll: Hvor langt bør politiet gå?

Annonce