2.171 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

forhjul hopper forhjul hopper

Jeg har fået anskaffet mig en lille by 125cc scooter.

Den hopper dog noget fra forhjulet, hvorfor jeg sendte hjulet ud til den lokale mekaniker, hvor det blev afbalanceret, med 110g (ret sindsyg mængde egentligt) men nu syntes det bare at være blevet værre.
Før rystede den fra ca 50km/t og op til de 80 som dyret kan køre, nu starter det helt nede ved 30, og efter 70 er det næsten ulideligt at køre.

er der andet at gøre, eller er det kun et nyt dæk der kan redde det? (tror det er det originale 10 år gamle dæk der sidder på, da den ikke har kørt mere end 7000km)

Hvis det er et nyt dæk der skal til, hvilket dæk vil så være at anbefale, som ikke koster en bondegård (kommer nok til at køre max 1000km/år på den) i størrelse 130/60-13

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forhjul hopper
  • #1   14. aug 2015 prøv at tjekke dæktrykket på begge hjul/dæk og juster det så det passer ifølge din
    brugsanvisning prøv også at tjek affjedringen/støddæmperne og prøv at stramme dem lidt så de er lidt mere faste/hårde.

• #2   14. aug 2015 Hvis du tror at det er den gamle (10år) dæk der sidder på, er det byt til nyt uanset hvad. smiley

• #3   14. aug 2015 Kan ikke sige om det er blevet skiftet, syntes ikke jeg kan finde noget på dækket der indikere produktions dato,

• #4   14. aug 2015 Det såkaldte DOT-mærke er et firecifret tal. De første to tal er ugenummeret, og de sidste tal angiver årstallet fx 2513 = uge 25, år 2013.

FDMs tekster er underlagt ophavsret og må ikke kopiers helt eller delvist til kommercielt brug uden tilladelse fra FDM. Læs evt mere på

http://www.fdm.dk/ophavsret/ophavsret-paa-wwwfdmdk

• #5   14. aug 2015 Ved godt hvordan det normalt står, men kan ikke finde det på dette dæk, selvom det burde være der. Kan så heller ikke finde producentens navn på dækket, men sikkert fra kinaland, hvor resten af maskinen kommer fra.

• #6   14. aug 2015 De plejer at blive slidt lidt skævt, og så hopper det. Så jeg ville helt klart skifte det ..

• #7   14. aug 2015 Kan der så anbefales et rimeligt dæk, som ikke ligger i den dyre ende?
    Syntes lige meget hvilket dæk man finder og søger på, så er der folk der har haft dårlige erfaringer med det, eneste folk næsten er enige om, er at Maxxis er ok, men hvilket af de mange dæk de har, de har brugt, skriver de aldrig.

• #8   14. aug 2015 Jeg ville bare vælge et anerkendt mærke, så går du ikke helt galt i byen til sådan en maskine.
    Maxxis kender jeg ikke .

• #9   14. aug 2015 Er det noget Kina? DE er ihvertfald RIGTIG gode til at lave ottekantede dæk!

• #10   14. aug 2015 Havde nu ikke problemer med de kinadæk der sad på min Konceed da jeg havde sådan en, men der var dækkene nok også kun 5-6 år gamle.
    men hvad er anerkendte mærker indenfor mc? For syntes at folk har dårligt at sige om f.eks Pirelli og continental, som jo ellers er rimelig store indenfor bildæk.
    Men mener at kunne huske at en mc mekaniker jeg brugte tidligere hvor jeg boede anbefalede Bridgestone ML50, er de noget værd?
    Det må jo godt være nogen der også står rimelig fast når vejen er våd, tror ikke jeg kommer til at bruge den når der kommer sne og frost.

• #11   15. aug 2015 En ting er helt sikkert 110 gram på så lille et hjul er ALT for meget. Og hvis din "mekaniker" ikke er klar over at der er noget galt når der skal så mange gram på, så ville jeg finde et andet sted at få lavet mine ting.
    Jeg gætter på at det må være dit dæk der er sprunget, eller din mekaniker der ikke kan finde ud af at afbalancere et hjul.
    Dæk mærker til mc:
    Brigestone, Michelin, mezler, Pirelli, Continental, plus flere andre.

• #12   15. aug 2015 prøv at tjekke om der er en mursten indeni dækket smiley kig da på dækonline og indtast din størrelse dæk så kommer der et hav af forskellige mærker til en pris der sikkert også passer din tegnebog

der fåse iøvrigt vinterdæk til scootere i den størrelse

Kommentér på:
forhjul hopper

Annonce