{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

Lidt konfus, forspørgsel til min Blackbird. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Nu er det vist på tiden jeg for spurgt om dette da jeg er lidt bekymret, og med min MC skills er det jo ikke så godt når man ikke ved hvor man skal starte at kigge.

Lad mig prøve at forklare de forskellige ting jeg oplever.

1. Blackbirdens knast noget som jeg ikke husker navnet helt på, men jeg synes den laver hel vildt kun blive dårliger og dårligare. Det vil sig min cykel fik et stort service tjek da jeg købte den, på daværende tidspunkt kørt knapt 43.000km Nu har jeg kørt 47.600km og synes det er lidt tidligt den begynder at give mig problem smiley Denne børnesygdom Blackbirds har generelt hvis jeg førstået det korrekt, kan det virkligen ikke gøres noget ved det?

2. Når jeg køre i lav hastighed alt fra 30-50+ kan jeg høre/føle i mine fodviler som at noget går på, dette forsvinder jo når du giver mer gas. men har prøvet at fjerne køberne og se om jeg kan se noget som skulle gå emod, eller noget som sidder i klem, men ingenting?!

3. Når jeg køre 130+ føles det som at cykeln svinger ud meget med bagenden (lidt som at man skulle få små aquaplaninger), som at den skrider uvanset om jeg køre på lige vej eller ej, kan også mærke det en del når jeg kommer ind og lægger mig i sving, samt at når jeg køre så hopper mit forhjul lidt mer en jeg tror det skal, har prøvet at se om jeg har fået en punktering men umiddelbart inget at se?!

4. Min Blackbird bremser men jeg synse den bremser meget dårliger på de antal km jeg faktiskt kørt, har kigget at det er nok bremsevæske, mine bremseskiver er rene og masser tilbage?!

4a. Også igår på vej hjem fra arbejde, skulle lige køre på omfartsvejen ud til motorvej, det er ca 6 biler foran mig og pludsligt alle bremser da det blev rødt, jeg begynder at bremse ned mig selv, jeg kørte ca: 60km da jeg lige startet fra et andet lyskryds, men pludsligt da jeg bremser, er det som at bremserne låser og cykeln kuer lidt på asfalten og mit bagdæk trækker sig ud til højre side, og så dam tæt på at ramme en meget dyr mercedes som stod der og ventede på grøntlys, der blev jeg noget overrasked må jeg sige, hvad kan være skylden i en sådan ting?! Har det været mig selv som kun være en klods, hmm meget muligt svært at sige, kørte jo ikke så hurtigt op til de ventende biler.

Jeg ved at en del af mine spørgsmål kan være måske måden jeg køre på, ikke sikker men vil gerne udelukke så at tingerne er iorden. Skal siges at min Blackbird skal til service om 1300km, så måske skal jeg bare vente og få mekanikern at kigge på dette, trods alt jeg har stadigt garanti på min Blackbird.


Håber lidt af det giver nogen mening, eller vil jeg prøve at udybe det lidt bedre, skal på arbjede om lidt, så skriver/replys i aften på dette tusen tak

mvh

Hans Dahlin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt konfus, forspørgsel til min Blackbird.
  • #1   3. aug 2012 Hans. for at gøre en lang snak kort så vil jeg hellere sige du er velkommen her til et tjek/anden mening.
    Skriv bare en PM hvis du vil det. Jeg bor tæt ved næstved så det er jo lidt en tur.


  • #2   3. aug 2012 Hej Chris, det er helt iorden en hygglig tur der ned af, og går på ferie efter idag, så skulle du muligtvis have tid at tage et kig her på lørdag hvis hvis?

  • #3   3. aug 2012 Det kunne vi nok finde ud af. Dog først efter 18 så .
    Ellers er søndag en mulighed . Der har jeg ikke noget for .


  • #4   3. aug 2012 PM sent Chris, og søndag er også fint, tager først af sted næste kommende uge. smiley

  • #5   3. aug 2012 Synes godt om smiley

  • #6   3. aug 2012 Du har ikke en defekt kædesmører der kaster olie udover baghjulet?

    *edit*
    Oh ja, god stil Chris;)


  • #7   3. aug 2012 Hej Jens,

    Må melde pass for jeg ved det ikke, men har fået en aftale mes Chris nu på søndag, og forhåbligen får nogen svar på mine spørgsmål i dette indlæg. Men vender tilbage når jeg ved mer. Men tusen tak.

    Og Bo j, enig så super fedt at se mennsker herfra MCG tilbyder at kunde hjælpe andre så det tager jeg sku hatten af for, stort ros til jer allesammen for jera hjælp, råd osv plus 10 for det smiley


  • #8   3. aug 2012 bare du giver en melding tilbage her så vi kan høre hvad der var galt.
    Go tur..........


  • #9   3. aug 2012 Undskyld lidt stavefejl, men skriver fra min mobilos hehe smiley

    Allan,

    Serføligen vender jeg tilbag smiley


  • #10   3. aug 2012 Skriv endelig hvad i finder ud af.

    Jeg tænker lidt at baghjulet ikke er 'sporet' lige. Vibrationerne i fodhvilerne kan være kæden, som er slidt eller måske skal strammes..


  • #11   3. aug 2012 Michael,

    Martin N har for kun et par dage siden hjulpet at stramme min kæde så det er ikke den som laver problemet, dosg skal det siges at kæden skalæ skiftes ud til en ny til næste sæsong. Og angående om hjulerne stadigt er lige er serføligen noget jeg også tænker på. Kan dog se at vigtklodserne stadigt sidder på fælgen, så umildebart ikke tabt nogen hvor vidt jeg kan se.

    Men ved mer på søndag da Chris kigget på min blackbird også. men tak for dit indlæg og råd.


  • #12   3. aug 2012 Var det ikke en ide at få et autoriseret værksted med uddannet mc mekanikere til at kigge på din fine Honda?!

    Mvh
    jesper


  • #13   3. aug 2012 Korrekt Jesper, men at få en anden vurdering er jo ikke noget der skader. Hvis nu det skulle være en fejl vil jeg serføligen tage den op med sælgere/butiken hvor jeg købt min blackbird. Hvis fejlen er mindre som kan laves minimalt fra en meget kundig MC person er det jo super, da det kmåske kan forhindre at en evt større skade kan ske. Som sagt jeg ved jo ikke om det er´mig som bare er vildt overdreven eller om jeg faktiskt har noget konkret i hvad jeg føler, hør osv når jeg kør. Men helt enig skal til min mekaniker når tiden er for det, men vil jo heller ikke stå helt stille da min mc mekaniker ligger i Randers og jeg bor i Korsør, samt sæsongen slutter jo hurtiger en man når at kigge sig over skuldren smiley

  • #14   3. aug 2012 Har alle problemerne været der fra starten - eller har du bemærket ændringer efter I har strammet din kæde?

  • #15   3. aug 2012 Heine,

    Har været der fra starten, jeg har bare bemærket det mer og mer. Men hvis evt fejl så har jeg garanti på cykeln. Men vil gerne have 2nd mening isted for at jeg køre den til randers og finder ud af at det er en evt slid del,som garantien ikke dækker. Men tak for dit indlæg, vender tilbage når jeg ved noget mer konkret.


  • #16   3. aug 2012 Hans
    Din knaststrammer snakker jo noget.... Men det er kun lyd...
    Kom lige til at tænke på din chokkobling? Er den færdig? Nu ved jeg jo du køre fuldstændig råddent! smiley (Ironi kan forekomme) Og jeg har set hans brede kyllingestriber.. Ha ha...

    Eller bøsninger i din baggaffel?
    Er du ude og trille søndag, kan du da stikke næsen ind..


  • #17   3. aug 2012 Brian,

    Ja den store kylling som jeg er på vejen, kun være enig smiley
    Chokekobling, hmm det er mer precist?

    Har en aftale med Chris søndag kl 13, men ellers tak Brian. Og ved ikke om minw bøssninger er slidt, har endnu ikke haft tid at besøge ham som skulle kigge på mine afjædringer på blackbirden.


  • #18   3. aug 2012 Hans
    Det er den medbringer dit bagtandhjul er skruet fast på...
    Der sidder nogle gummiklodser inde bagved... Det er din chokkobling..
    Den overfører kræfterne fra kæden og ud i baghjulet..


  • #19   3. aug 2012 smiley ja snillet er jo ikke så stort smiley men tak for oplysningen Brian, man lære jo altid lidt nyt være dag. God weekend, nu er det 3 ugers ferie i vente smiley

  • #20   4. aug 2012 Lad hellere ham der har givet garantien pille i din SOLSORT, ellers kan garantien bortfalde.

  • #21   4. aug 2012 Allan,

    Du har ret, men det med Chris imorgen er jo lidt for at kunne bekræfte mine anerlser. Hvis en fejl eller fler findes, kan ses/høres vil jeg jo kontakte min forhandler angående problemet, skal ikke pilles, tingerne kan jo mærkes bare ved at køre på den så, udfra det håber jeg Chris måske kan pege lidt i retning hvad som kan være orsag, da jeg så kan bringe det vidare til forhandlern.


  • #22   5. aug 2012 Hej allesammen,

    Først tusen tak for alle indlæg i min tråd, her er så hvad min dag har gået hos Chris.

    1. Ingen arvorligfejl at se/finde (puha tak for det) smiley
    2. Min kæde jeg fik strammet op for nygligen af en kammrat være alt for stram, så den blev lavet, samt fik rettet dækket ind så den har korrekt afstand være heller ikke helt korrekt efter opstrammning af kæden, men nu super fin smiley
    3. Tjekket mine dæmpere, generlt set okay, dog i den forreste gaffel skal jeg til næste år rekomenderes at skifte olie til helt ny. Og blev justeret lidt i den bagerste i henhold til vigt forhold.
    4. Mine dæk har haft alt for meget ludt i forhold til hvor meget den skal køre med (dette er dog ikke tjekket/pillet ved siden køb af mc) Det er nu rette ind til korrekt dæktryk.
    5. Fik også tjekket motorolie, den var fin, dog være det lidt for meget olie kontra til hvor meget der skal være, så blev tappet lidt af ca 0.5l nu passer den fint smiley


    Så når alt kommer til alt være der kun mindre justeringer trods mine bekymmringer. Dog skal jeg ikke kunne sige at nogen af disse justeringe har hjulpet, da jeg kørte hjem fra Næstved egnen føles det som at cykeln ligger bedre på vejen, og mindre bump, men en del af kørseln er jo sikkert min egen fejl også, trods alt stået stille i 10 år pga skade i ben og høfte, så som rookie skal jeg jo ind i sagerne igen smiley

    Men heller få mine mistanker kigget efter i sømmerne som jeg nu har fået takke vare Chris, , så tusen tusen stort tak til Chris for at tage sig tiden til dette på en hellig søndag, og tak for et godt modtagende og undervisning i dagens regi smiley Kunne ikke være bedre en det.

    Så syvens og sidste godt alt være godt isted for skidt smiley

    Mange tak allesammen!


  • #23   5. aug 2012 Så lidt Hans. Og husk nu fremover. Din forbremse er din PRIMÆRE bremse ;-).

  • #24   5. aug 2012 Bagbremsen er kun til at holde mc med ved lyskryds, eller stabilisere din mc med.
    Godt i fik styr på den, temmelig voldsom mc at køre på hvis ik den er ok.


  • #25   5. aug 2012 Om vi fik styr på den ved jeg såmænd ikke.
    Den blev gennemgået i kronrør (ingen slør). baghjulslejer (ingen slør). bagsvinger lejer (ingen slør) .Affjedring (ikke 100 % men ikke HELT gal). Dæktryk (ca 1/2 bar for meget både for og bag). Kæde (var strammet op så den ikke kunne give sig OVERHOVEDET. Samt baghjulet var spændt 4mm skævt op i svingeren) . Opdager så et overdrevet olie-indhold ved et tilfælde (tapper en halv liter af ) og Thats it.



  • #26   5. aug 2012 Hmm Chris, er det vigtigeste i denne tråd ikke dit råd?
    Så lidt Hans. Og husk nu fremover. Din forbremse er din PRIMÆRE bremse .

    Hvis Hans, som andre jeg har mødt, bremser med baghjulet, så er det en katastrofe in spe!!!


  • #27   5. aug 2012 Bremser sådan en blackbird ikke automatisk bagtil når man trækker forbremsen?

  • #28   5. aug 2012 Der er Dualbreak på..
    Når du bruger forbremsen, bremser den også på 1 stempel i den bagerste caliper..
    Når du bruger bagbremsen, bremser den også på det midterste stempel i de forreste caliprer.


  • #29   5. aug 2012 Nemlig brian. Og netop derfor endnu mere grund til at "glemme" bagbremsen under kørsel.



  • #30   5. aug 2012 Groft sagt bruger jeg KUN bagbremsen når jeg kører med passager på..
    Der er det meget rart at kunne bremse uden at få passageren i nakken..
    For den tager faktisk så meget fat foran, at den stadig dykker i forgaflen..


  • #31   5. aug 2012 Okay. jeg kan sagtens følge din tanke/måde at gøre det på der.
    Jeg talte med Hans om hans oplevelse som han skriver om i starten af tråden, og der er ingen tvivl om at han fik lavet en baghjulsblokade ved den hændelse. Og derfor rådede/råder jeg ham til at glemme bagbremsen under kørsel men absolut bruge den ved stilstand ved feks rødt lys.
    Umiddelbart har hans brugt bagbremsen som den primære bremse og det får du mig aldrig til at sige det er :-).


  • #32   5. aug 2012 Nope... Aldrig... Dog er den særligt velegnet på en BB ved kørsel i vådt vejr..

    Men hvis Hans' kæde var spændt alt for hårdt op (og skævt), må det også give forfærdelige køre/bremse egenskaber!


  • #33   5. aug 2012 Det skal jeg ikke gøre mig klog på :-). Det ved du nok meget bedre end mig -

    Jo det har nok kunne mærkes med kæden. Men hvor meget og hvor lidt er sku svært at sige, men den var MEGET stram.


  • #34   5. aug 2012 Hehe Chris, jo tog mig selv et par gange at ikke bruge bagbremsen smiley men kun at lave det til en vane som vi talte om, så sikker på at det skal nok komme af sig selv. De pointers jeg fik idag være godt givet ud, det blev jeg glad for. smiley Men altíd (for det meste) dejligt at se mennskers gode råd her på MCG, og så forskellige de kan være, men som mest gode og hjælpsome smiley

    Jo talte med min kone om det vi snakkede om Chris idag, så fik tummen om for det med afjædringen og fælgen vi snakkede om, men sente også Rold et PM, så venter lige response tilbage smiley

    Og ang kæden min, yep kan kun være enig da Chris viste og forklarede, og ovan på det viste schemat på siden af singern hvor den viser/siger hvor meget slip der skal være.. Men Martin som hjælpte mig er pt i Prag, så taler med ham da han kommer hjem, stadigt fint han hjulpet med det, uvanset det blev strammet lidt for meget. Men som sagt Chris rede lige den afd fint for mig! smiley


  • #35   5. aug 2012 Men kun godt det blev fanget i opløbet inden kædekit tog skade eller lejet på udegående aksel...

    Men thumbs up for hjælpsomme folk herinde smiley


  • #36   5. aug 2012 Kun enig Brian, perfekt, hjælpsam behandling, og ikke at gleme, at se og lære betyder meget for mig da jeg som person har meget nemmere at førstå tingerne ved at se end at læse mig til det samme resultat, så det Chris vist, snakket om idag var bonus for mig, hvis jeg nu husker det da :D. Så basics for min MC tjek skal jeg nok snart få lært smiley

  • #37   5. aug 2012 Chris : jeg synes det er god stil med din hjælpsomhed , mange snakker om det ,men få gør det .
    Brian : der er nok ingen tvivl om at når man har godt styr på sin mc ,kan man begynde at bruge andre trick , men hvis man er lidt rusten ,er det nok en god ide at lade bagbremsen være.(derfor kan du sagtens ha rigtig god nytte af den)

    Hans : godt du fik din mc tjekket , jeg kan anbefale kørekursus , det har jeg selv haft rigtig god nytte af , jeg brugte Fdm , men der findes mange andre , og en en sidegevinst er at det er vildt sjovt-


  • #38   5. aug 2012 Det er super god stil det der Chris!
    Du har jo på det nærmeste lige hevet en mand ud af statistikken :o)

    Og Hans, måske ville en banedag være et ønske til under juletræet?


  • #39   5. aug 2012 Hans..

    Så skal du bare med på Mestersvinger næste år og lære lidt svingteknik smiley
    Eller et af de andre udemærkede køretekniske kurser..

    Ikke for at lære at køre race, men for at få genopfrisket evnerne smiley


  • #40   5. aug 2012 Ha ha... for langsom smiley


  • #41   5. aug 2012 Brian : ikke for langsom ,bare et udtryk for at det er en god ide smiley


  • #42   5. aug 2012 Hehe Brina serføligen smiley Yep, til næste år skal jeg det, fik talet lidt med Chris om det også under dagens forløb, men helt sikkert jeg skal for at få lidt mer rygrad på så at sige, efter knæ og høfteskade og ikke været aktive 100% på mc i godt 10år kan det altid bruges en del opfriskning. Men tak for oplysningen.

Kommentér på:
Lidt konfus, forspørgsel til min Blackbird.

Annonce