Lidt konfus, forspørgsel til min Blackbird. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Nu er det vist på tiden jeg for spurgt om dette da jeg er lidt bekymret, og med min MC skills er det jo ikke så godt når man ikke ved hvor man skal starte at kigge.
Lad mig prøve at forklare de forskellige ting jeg oplever.
1. Blackbirdens knast noget som jeg ikke husker navnet helt på, men jeg synes den laver hel vildt kun blive dårliger og dårligare. Det vil sig min cykel fik et stort service tjek da jeg købte den, på daværende tidspunkt kørt knapt 43.000km Nu har jeg kørt 47.600km og synes det er lidt tidligt den begynder at give mig problem Denne børnesygdom Blackbirds har generelt hvis jeg førstået det korrekt, kan det virkligen ikke gøres noget ved det?
2. Når jeg køre i lav hastighed alt fra 30-50+ kan jeg høre/føle i mine fodviler som at noget går på, dette forsvinder jo når du giver mer gas. men har prøvet at fjerne køberne og se om jeg kan se noget som skulle gå emod, eller noget som sidder i klem, men ingenting?!
3. Når jeg køre 130+ føles det som at cykeln svinger ud meget med bagenden (lidt som at man skulle få små aquaplaninger), som at den skrider uvanset om jeg køre på lige vej eller ej, kan også mærke det en del når jeg kommer ind og lægger mig i sving, samt at når jeg køre så hopper mit forhjul lidt mer en jeg tror det skal, har prøvet at se om jeg har fået en punktering men umiddelbart inget at se?!
4. Min Blackbird bremser men jeg synse den bremser meget dårliger på de antal km jeg faktiskt kørt, har kigget at det er nok bremsevæske, mine bremseskiver er rene og masser tilbage?!
4a. Også igår på vej hjem fra arbejde, skulle lige køre på omfartsvejen ud til motorvej, det er ca 6 biler foran mig og pludsligt alle bremser da det blev rødt, jeg begynder at bremse ned mig selv, jeg kørte ca: 60km da jeg lige startet fra et andet lyskryds, men pludsligt da jeg bremser, er det som at bremserne låser og cykeln kuer lidt på asfalten og mit bagdæk trækker sig ud til højre side, og så dam tæt på at ramme en meget dyr mercedes som stod der og ventede på grøntlys, der blev jeg noget overrasked må jeg sige, hvad kan være skylden i en sådan ting?! Har det været mig selv som kun være en klods, hmm meget muligt svært at sige, kørte jo ikke så hurtigt op til de ventende biler.
Jeg ved at en del af mine spørgsmål kan være måske måden jeg køre på, ikke sikker men vil gerne udelukke så at tingerne er iorden. Skal siges at min Blackbird skal til service om 1300km, så måske skal jeg bare vente og få mekanikern at kigge på dette, trods alt jeg har stadigt garanti på min Blackbird.
Håber lidt af det giver nogen mening, eller vil jeg prøve at udybe det lidt bedre, skal på arbjede om lidt, så skriver/replys i aften på dette tusen tak
mvh
Hans Dahlin
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
Skriv bare en PM hvis du vil det. Jeg bor tæt ved næstved så det er jo lidt en tur.
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
dec 2005
Ellers er søndag en mulighed . Der har jeg ikke noget for .
apr 2012
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.062
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 234
*edit*
Oh ja, god stil Chris;)
apr 2012
Må melde pass for jeg ved det ikke, men har fået en aftale mes Chris nu på søndag, og forhåbligen får nogen svar på mine spørgsmål i dette indlæg. Men vender tilbage når jeg ved mer. Men tusen tak.
Og Bo j, enig så super fedt at se mennsker herfra MCG tilbyder at kunde hjælpe andre så det tager jeg sku hatten af for, stort ros til jer allesammen for jera hjælp, råd osv plus 10 for det
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Go tur..........
apr 2012
Allan,
Serføligen vender jeg tilbag
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Jeg tænker lidt at baghjulet ikke er 'sporet' lige. Vibrationerne i fodhvilerne kan være kæden, som er slidt eller måske skal strammes..
apr 2012
Martin N har for kun et par dage siden hjulpet at stramme min kæde så det er ikke den som laver problemet, dosg skal det siges at kæden skalæ skiftes ud til en ny til næste sæsong. Og angående om hjulerne stadigt er lige er serføligen noget jeg også tænker på. Kan dog se at vigtklodserne stadigt sidder på fælgen, så umildebart ikke tabt nogen hvor vidt jeg kan se.
Men ved mer på søndag da Chris kigget på min blackbird også. men tak for dit indlæg og råd.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
Mvh
jesper
apr 2012
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 348
apr 2012
Har været der fra starten, jeg har bare bemærket det mer og mer. Men hvis evt fejl så har jeg garanti på cykeln. Men vil gerne have 2nd mening isted for at jeg køre den til randers og finder ud af at det er en evt slid del,som garantien ikke dækker. Men tak for dit indlæg, vender tilbage når jeg ved noget mer konkret.
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 642
Din knaststrammer snakker jo noget.... Men det er kun lyd...
Kom lige til at tænke på din chokkobling? Er den færdig? Nu ved jeg jo du køre fuldstændig råddent! (Ironi kan forekomme) Og jeg har set hans brede kyllingestriber.. Ha ha...
Eller bøsninger i din baggaffel?
Er du ude og trille søndag, kan du da stikke næsen ind..
apr 2012
Ja den store kylling som jeg er på vejen, kun være enig
Chokekobling, hmm det er mer precist?
Har en aftale med Chris søndag kl 13, men ellers tak Brian. Og ved ikke om minw bøssninger er slidt, har endnu ikke haft tid at besøge ham som skulle kigge på mine afjædringer på blackbirden.
jul 2008
Det er den medbringer dit bagtandhjul er skruet fast på...
Der sidder nogle gummiklodser inde bagved... Det er din chokkobling..
Den overfører kræfterne fra kæden og ud i baghjulet..
apr 2012
mar 2009
apr 2012
Du har ret, men det med Chris imorgen er jo lidt for at kunne bekræfte mine anerlser. Hvis en fejl eller fler findes, kan ses/høres vil jeg jo kontakte min forhandler angående problemet, skal ikke pilles, tingerne kan jo mærkes bare ved at køre på den så, udfra det håber jeg Chris måske kan pege lidt i retning hvad som kan være orsag, da jeg så kan bringe det vidare til forhandlern.
apr 2012
Først tusen tak for alle indlæg i min tråd, her er så hvad min dag har gået hos Chris.
1. Ingen arvorligfejl at se/finde (puha tak for det)
2. Min kæde jeg fik strammet op for nygligen af en kammrat være alt for stram, så den blev lavet, samt fik rettet dækket ind så den har korrekt afstand være heller ikke helt korrekt efter opstrammning af kæden, men nu super fin
3. Tjekket mine dæmpere, generlt set okay, dog i den forreste gaffel skal jeg til næste år rekomenderes at skifte olie til helt ny. Og blev justeret lidt i den bagerste i henhold til vigt forhold.
4. Mine dæk har haft alt for meget ludt i forhold til hvor meget den skal køre med (dette er dog ikke tjekket/pillet ved siden køb af mc) Det er nu rette ind til korrekt dæktryk.
5. Fik også tjekket motorolie, den var fin, dog være det lidt for meget olie kontra til hvor meget der skal være, så blev tappet lidt af ca 0.5l nu passer den fint
Så når alt kommer til alt være der kun mindre justeringer trods mine bekymmringer. Dog skal jeg ikke kunne sige at nogen af disse justeringe har hjulpet, da jeg kørte hjem fra Næstved egnen føles det som at cykeln ligger bedre på vejen, og mindre bump, men en del af kørseln er jo sikkert min egen fejl også, trods alt stået stille i 10 år pga skade i ben og høfte, så som rookie skal jeg jo ind i sagerne igen
Men heller få mine mistanker kigget efter i sømmerne som jeg nu har fået takke vare Chris, , så tusen tusen stort tak til Chris for at tage sig tiden til dette på en hellig søndag, og tak for et godt modtagende og undervisning i dagens regi Kunne ikke være bedre en det.
Så syvens og sidste godt alt være godt isted for skidt
Mange tak allesammen!
dec 2005
mar 2009
Godt i fik styr på den, temmelig voldsom mc at køre på hvis ik den er ok.
dec 2005
Den blev gennemgået i kronrør (ingen slør). baghjulslejer (ingen slør). bagsvinger lejer (ingen slør) .Affjedring (ikke 100 % men ikke HELT gal). Dæktryk (ca 1/2 bar for meget både for og bag). Kæde (var strammet op så den ikke kunne give sig OVERHOVEDET. Samt baghjulet var spændt 4mm skævt op i svingeren) . Opdager så et overdrevet olie-indhold ved et tilfælde (tapper en halv liter af ) og Thats it.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Så lidt Hans. Og husk nu fremover. Din forbremse er din PRIMÆRE bremse .
Hvis Hans, som andre jeg har mødt, bremser med baghjulet, så er det en katastrofe in spe!!!
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 348
jul 2008
Når du bruger forbremsen, bremser den også på 1 stempel i den bagerste caliper..
Når du bruger bagbremsen, bremser den også på det midterste stempel i de forreste caliprer.
dec 2005
jul 2008
Der er det meget rart at kunne bremse uden at få passageren i nakken..
For den tager faktisk så meget fat foran, at den stadig dykker i forgaflen..
dec 2005
Jeg talte med Hans om hans oplevelse som han skriver om i starten af tråden, og der er ingen tvivl om at han fik lavet en baghjulsblokade ved den hændelse. Og derfor rådede/råder jeg ham til at glemme bagbremsen under kørsel men absolut bruge den ved stilstand ved feks rødt lys.
Umiddelbart har hans brugt bagbremsen som den primære bremse og det får du mig aldrig til at sige det er :-).
jul 2008
Men hvis Hans' kæde var spændt alt for hårdt op (og skævt), må det også give forfærdelige køre/bremse egenskaber!
dec 2005
Jo det har nok kunne mærkes med kæden. Men hvor meget og hvor lidt er sku svært at sige, men den var MEGET stram.
apr 2012
Jo talte med min kone om det vi snakkede om Chris idag, så fik tummen om for det med afjædringen og fælgen vi snakkede om, men sente også Rold et PM, så venter lige response tilbage
Og ang kæden min, yep kan kun være enig da Chris viste og forklarede, og ovan på det viste schemat på siden af singern hvor den viser/siger hvor meget slip der skal være.. Men Martin som hjælpte mig er pt i Prag, så taler med ham da han kommer hjem, stadigt fint han hjulpet med det, uvanset det blev strammet lidt for meget. Men som sagt Chris rede lige den afd fint for mig!
jul 2008
Men thumbs up for hjælpsomme folk herinde
apr 2012
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
Brian : der er nok ingen tvivl om at når man har godt styr på sin mc ,kan man begynde at bruge andre trick , men hvis man er lidt rusten ,er det nok en god ide at lade bagbremsen være.(derfor kan du sagtens ha rigtig god nytte af den)
Hans : godt du fik din mc tjekket , jeg kan anbefale kørekursus , det har jeg selv haft rigtig god nytte af , jeg brugte Fdm , men der findes mange andre , og en en sidegevinst er at det er vildt sjovt-
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Du har jo på det nærmeste lige hevet en mand ud af statistikken :o)
Og Hans, måske ville en banedag være et ønske til under juletræet?
jul 2008
Så skal du bare med på Mestersvinger næste år og lære lidt svingteknik
Eller et af de andre udemærkede køretekniske kurser..
Ikke for at lære at køre race, men for at få genopfrisket evnerne
jul 2008
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
apr 2012
Lidt konfus, forspørgsel til min Blackbird.