{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Li ion batteri
  • #1   13. aug 2015 Der er mere skrald på når du starter, men det mister hurtigere pusten end et alm. batteri. Det vejer næsten intet, men kræver en speciel oplader.
    Så hvis det ikke er for at spare vægt, så køb et gel batteri på 14 amp. det går fint til en bimmer (kørte selv med et) Det fylder mindre og kan ligge ned så du evt. kan placerer det hvor du vil.


  • #2   13. aug 2015 Ole l: jeg mener at have læst, at en moderne CTEK-lader godt kan arbejde med Li ion batterier. Tager jeg fejl?

  • #3   13. aug 2015 Vægt og at Det ikke taber ladningen over tid er fordelene, men det kræver som allerede skrevet en anden type lader, og måske også en om/tilbygning af motorcyklens ladesystemet. Man skal være opmærksom på at li-ion batterier der overlades eller misbruges kan blive utrolig hidsige, dvs de spyer ild, og de kan ikke stoppes hvis det sker..

  • #4   13. aug 2015 Nogle af det nye Li ion batteri kræver ikke en særlig lader.
    Grund til der skal en særlig lader til, er at cellerne helst ikke må overlades og for at sikre sig det målere man på hver celle under ladning.
    Den indre modstand er meget mindre og de er i de fleste tilfælde på flere Ah


  • #5   13. aug 2015 Kan man ikke snart få et batteri med indbygget elektronik der forhindre overladning, lidt som batterier til skruemaskiner mv

  • #6   13. aug 2015 #5 jo det kan man helt sikkert, men man skal være opmærksom på om det er tilfældet, eller om man selv skal sørge for det, for som jeg sagde, så kan de blive meget vrede, søg evt på li-ion fire på YouTube smiley

  • #7   13. aug 2015 Jeg har et SHIDO på min den skulle ha elektronik der forhindre overladning

  • #8   13. aug 2015 De nye lithium batterier såsom JMT, shoray, antigravity osv. er fuldt ud kompatible med din mc's ladesystem. Der er en gut på et KTM forum der har kørt med lithium i 3 år uden problemer. Mit næste batteri er helt sikkert lithium smiley

  • #9   13. aug 2015 OK, tak for svarene. Jeg blev klogere. Så på den baggrund ender det nok med et gel batteri.

  • #10   14. aug 2015 Jeg har lige købt et Ballistic EVO2 8 cellet batteri (så vidt jeg kunne forstå, noget af det bedste/mindste/letteste). Jeg ringede efterfølgende butikken op for at høre hvordan det kunne være at man ikke må lade batteriet med en alm lader, når motorcyklens ladesystem godt må? Det kunne han ikke svare mig på. Er der nogen der har svaret her? (Er motorcyklens ladesystem ikke i stand til at overlade batteriet?
    På Ballistics egen hjemmeside, kan man benytte deres "batteri vælger" til at finde det rigtige batteri til ens egen motorcykel, og her findes min SV650 fra 99 på listen. Så jeg går ikke umiddelbart ud fra at batteriet ikke er kompatibelt med mit ladesystem.

    Special laderen man skal have til batterierne fik jeg at vide af butikken, koster ca 400kr.. men at batteriet nærmest ikke taber strøm over tid, så at motorcyklens ladesystem fint ville kunne holde batteriet ladet.


Kommentér på:
Li ion batteri

Annonce