777 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "LI-ION batteri"
Li ion batteri
Jeg står i begreb med at udskifte batteriet på min BMW F650GS. Det ser ud til at man kan få et Li ion batteri. Er der nogen der har erfaring med den type batteri? Fordele - ulemper? mvh Jesper
Jeg står i begreb med at udskifte batteriet på min BMW F650GS. Det ser ud til at man kan få et Li ion batteri. Er der nogen der har erfaring med den type batteri? Fordele - ulemper? mvh Jesper
Skrevet af: Jesper Aadal R - 12. aug 2015
Li-Ion batteri eller ikke
Mit gel batteri blev flad efter 3 ugers stilstand i sidste sæson, så nu skal der ske et eller andet i år. så nu har jeg set en powerbank (se link) http://cepelo.dk/collections/monster-powerbank/pro...
Mit gel batteri blev flad efter 3 ugers stilstand i sidste sæson, så nu skal der ske et eller andet i år. så nu har jeg set en powerbank (se link) http://cepelo.dk/collections/monster-powerbank/pro...
Skrevet af: jan L - 20. feb 2016
Spar penge på din forsikring
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
tak...
men hvad mener du med at det ik selv aflader ?
forklar forklar
: )
mvh
apr 2007
feb 2007
jeg sad og læste om en GPS hvor der stod at der var et sådan batteri i
mvh
apr 2007
feb 2007
: /
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
De gamle genopladelige batterier Ni-Cd, skal helst aflades helt før de oplades fuldt. De tåler ikke "sjat" opladninger, for så mister de deres kapacitet lidt for lidt.
Ni-mh batterier er bedre end Ni-Cd, da de kan rumme mere energi i ampære timer (mAh) men må ikke aflades til mere end 0,9 volt pr. celle. De skal helst oplades fuldt også aflades, men kun ned til 0,9 volt.
Batteriet der sidder i din MC er et blybatteri også kaldet Akkumulator. Det skal helst holde sit energi niveau, men også bruges på samme tid. En total afladning af et bly batteri gavner ej levetiden. Det kører en ret avanceret kemisk process når det bruges... Så husk at tjek vandstanden (dog ik hvis du har et med Gel).
Håber det giver lidt mere info :oP
feb 2007
: )
LI-ION batteri