{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcyckel ryster/dunker når jeg bruger forbremsen
  • #1   11. aug 2015 højest sandsynligt en skæv skive...

• #2   11. aug 2015 Jeg tænker også det samme, håber dog ikke det er problemet. Kan det evt hjælpe at skifte pakningsdåser til forgaflen. Tænker at det er surt at bruge 2500 på et nye sæt skiver hvis det ikke er problemet.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.900
    #3   11. aug 2015 Før du skifter noget som helst, skal du fejlsøge. Det hjælper ingen steder bare at begynde at kyle reservedele efter den uden at vide hvor de skal skiftes.

Løft forenden af cyklen op og drej hjulet rundt - kan du se nogle skævheder i skiverne på den måde?

Træk forbremsen og skub cyklen frem og tilbage - siger den klonk, så kig på øverste gaffelbro og se om den vandrer lidt frem og tilbage - gør den det, er dine kronrørslejer med al sandsynlighed færdige.

Sid på hug ved siden af cyklen, og tag fat i forhjulet i top og bund og vrid det skiftevis den ene og den anden vej på tværs af cyklen. Klonker det, kan det være dine forhjulslejer - og det ville du kunne se inde omkring forakslen, hvor navet vil vandre lidt op og ned.

• #4   11. aug 2015 Nej, som sajmon siger, du må endelig ikke bare smide penge ud af vinduet og bare købe løs fra ende til anden. Klods lige cyklen op som der blir sagt, og spin hjulet og hold evt en skruetrækker fast ved gaffelbenet med spidsen hen mod din skive, evt 1 mm fra skiven og så se om den slår sig eller går imod spidsen, så ser du hurtigt om de er skæve, og ellers fortsætter du med at udelukke resten som sajmon har beskrevet, så skal du nok finde fejlen smiley

• #5   12. aug 2015 Nu skriver du pakdåser i gaflen, er der løbet olie ned på skiverne? Det kan gi samme symptom, prøv at afrense skiver og klodser med bremserens og kør en tur!

• #6   12. aug 2015 En så gammel cykel mangler sikkert at få skiftet olie i forgaffel, nye kronrørslejer og hjullejer, så når du alligevel er i gang, så skift.

Kommentér på:
Motorcyckel ryster/dunker når jeg bruger forbremsen

Annonce