Mc uden P lys! !?? .. {{forumTopicSubject}}
Hej!
Historien : jeg købte for 4 år siden en fin Honda rebel 400ccm '87 . En gammel dame havde haft den og passet den fint uden at lave noget som helst om på den her i Danmark!
Jeg køber den, får den synet uden problemer og kører på den i 2 år. Pga uddannelse piller jeg pladerne af den og lader den stå stille i 2 år ca. Nu skal den så synes igen, men pga at der ikke er p-lys i forlygten , kan jeg ikke få den synet nu!? .. Og den står original, altså fuldstændig som sidst jeg fik den synet for 2 år siden...
Altså motorcyklen er født uden det lovmæssige p-lys ..( et lys der skal kunne virke, hvis man går fra cyklen f.eks. På en motorvej) sådan forstår jeg det i hvert fald..
Hvad gør jeg ??
Skal jeg finde en anden syns mand , eller kan man hurtigt og nemt putte en ny forlygte på?
Vh martin bentzen
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
(edit: Jeg mener dog at reglerne er blevet ændret, så der ikke længere er de samme krav)
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
lige som biler fra 60érne uden seler og gamle mcér uden spejle og blinklys ? tror den synsmand ville tjene en ekstra skilling på dig med et omsyn
mar 2013
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Hvis du kigger på tændingslåsen, så har den et P. Der er altså positionslys på den, men kun i baglygten. Find en lille fatning og pære, bor et lille hul i lygten, og træk strøm fra tændingslåsen. Den ledning som er strømførende når den står på P.
Tager ikke mange min at klare den.
mar 2013
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
Mc uden P lys! !?? ..