{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.955 visninger | Oprettet:

Hjælp til Harley :) {{forumTopicSubject}}

Hey!
Jeg har købt mig en Harley Davidson FL (Shovelhead) fra 64.
Der jo en vids risiko for at den går i stykker, og jeg er ikke lige den der har styr på at lave det selv, så det må jeg jo betale mig fra.
Så kan du el kender du en der har styr på at skrue i en gammel HD? Ja og så skal du helst gerne bo bare lidt tæt på kolding.
Helst ik mere end 100km fra Kolding…
Så hører jeg gerne fra dig! Og hvis du så endda også gider ha mig med når du skruer så vil det da være et kæmpe plus, for så kan jeg jo samtidig lære lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Harley :)
  • #1   8. jun 2015 tillykke .

    Den går sgu ikke i stykker,hvis du ikke køre den som en rd 350 .

    mvh


  • #2   8. jun 2015 Ha ha Tak smiley
    Den er jo skabt til at hygge på så kører den stille og roligt, men lidt små ting kommer der jo altid med den slags.
    Tænker også bare små ting i det daglige. Det man smør godt kør godt ved du nok smiley


  • #3   8. jun 2015 Ja tillykke fin cykel. Der er en go aktiv hd klub i Kolding. www.hdck.dk

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #4   8. jun 2015 Det meste på sådan en ældre dame, er faktisk til at gå til, uden de store problemer.
    Der er jo mest mekanik og ikke så meget elektronik.


  • #5   8. jun 2015 Jo tak Michael. Har også tønkt mig at melde mig inde der ude, der er jo nok også nogen der kan gi lidt gode fif der ude smiley

    Ja Henrik den er simpel sådan en men staidig ikke noget jeg bare uden videre vil kaste mig ud i smiley


  • #6   8. jun 2015 Som noget af det første skal du skaffe dig en værkstedshåndbog over den, den er rar at ha, og du kan lære en masse ved at bladre i den når du er på kummen smiley

  • #7   8. jun 2015 Den gamle Shovel skal plejes lidt oftere end moderne maskiner, men så kører den også bare..

  • #8   8. jun 2015 VD er det den her du mener? For så vil jeg da bare sætte igang smiley

    profilbillede
  • #9   8. jun 2015 Per det er nemlig der jeg gerne vil være lidt på forkant smiley
    Håber også det bliver en fornøjelse med den motor...


  • #10   8. jun 2015 Ja det er, sæt i gang smiley

  • #11   9. jun 2015 Hej Rune
    Rigtig fin shovel du har fået dig smiley Og nej, de går sgu ikke mere i stykker end andre, det der som regel er problemet er at den der måske har haft sin cykel før en selv, måske ikke lige har passet den som den skal og så er det ligemeget om det er HD eller japaner smiley (havde det været en panhead eller en knuckelhead, så var det noget lidt andet.. Hvis den spinder nu og du ikke kan mærke der er noget galt når du kører og den står fint i tomgang, jamen så er den up to date. Men, sørg for at holde øje med olie og pakninger hele tiden, flækker de skal de skiftes med det samme, men den er lavet til at pisse territorie af så lidt utæt vil den nok altid være, og sørg for det er en s&s super E karburator (men det er jeg overbevist om at der allerede sidder), så får du heller ikke start problemer med mindre tændingen driller, og så skal der nok stilles ventiler once in a while, men det lærer du også hurtigt... Ellers, du har bogen hos dig, og har man det og bare nogenlunde prøvet at skrue knallert/bil lidt mekanik whatever, så er HD såre simpelt at skrue i med bogen ved siden af... NYD den buldren og rysten min ven, og tillykke smiley Og husk, en harley blev lavet til lange ture, det er de korte ture her her i dk den ikke kan li´og så pisser den ind imellem smiley Men hva, en japper drysser jo ris indimellem, ikke smiley


  • #12   9. jun 2015 Faktisk lige de ting du nævner bøvler jeg lidt med. Det er S&S E kab men om det er en super E ved jeg ikke. Har bare set modellen er en E'er.
    Nogle gange når man sådan slipper gassen gassen/kører med lidt mere stille med jævn fart, mest ved lave omdr giver den nogle gange et puf/skud fra motoren. Det kunne godt være fra kab. El fra en af toppene. Men har svært ved at vudere det! Det kommer ikke ud af udst. Tænker det er noget benz den ikke har forbrændt el noget?
    Har de sidste par gange jeg sq starte den haft lidt svært ved at komme igang (kun ved kold start). Men det der så har drillet mig lidt er at jeg lige har sq læse den at kende (har kun haft den 1 md, og vejet har jo ikke lige frem inviteret på mange køre ture:) så på et tidspunkt druknede den for mig, og så endte jeg med at ha brugt alt strømmen. Men efter et par timer med lader så var der liv i den igen smiley
    Ved længere kører ture- især hvor den får lov at arb lidt render der olie ned over grisetrynen. Tænker det er en pakning ved en af de (stød??)stænger der går fra blokken og op i toppen... Men den pakning sq jeg gerne få skiftet inden længe.
    Men ellers går den fint og er lækker sag. Er allerede tosset med den brummen, det er sq lækkert. Den lyder super godt smiley


  • #13   9. jun 2015 Tror der er her fra olien kommer. Ellers er det højere oppe fra, men kan ikke se hvor det sq være fra....

    profilbillede
  • #14   9. jun 2015 Pakninger ved stødstænger vil gerne savle efter et par år, det er en nem operation, du skal bare vide om du har hydrauliske eller faste løftere når du skal stille ventilerne. Er det en S&S motor? Synes den ser meget skarpkantet ud ved trynen..

  • #15   9. jun 2015 Hmmm hvordan finder jeg ud af hvilke stødstænger det er?
    Det er en Delcron blok, måske det er derfor den seriøst anderledes ud?


  • #16   9. jun 2015 Det ser du nemt når du engang åbner. Der er mange varianter af hver, men det er til at finde ud af.

    Fast løfter:


    profilbillede
  • #17   9. jun 2015 Hydraulisk



    profilbillede
  • #18   9. jun 2015 Ok smiley

  • #19   9. jun 2015 Jamen i er godt igang smiley Som Per siger du kan ikke tage fejl, og ja, skift dem hvis du har mod på det, ellers snak med den klub dernede omkring det, og er sikker på de gerne giver en hånd til en ligestillet, hvis der kolde bamser og en furter på grillen ;-)Og check lige dit luftfilter om det trænger til et skift eller evt. bare en rensning... Med start, som regel drejer du 2 gange på håndtaget i bund inden du starter og så lige drej rullen bare 10 mm når du jokker, chokeren 2/3 op, (og ved varm bike, føli ingen choker) så hopper de som regel igang med det samme. Men hver sin bike, hver sin måde, men med super E så er det fremgangsmåden (2 rul i bund, 3mm, jok skidtet i bund, og sørg for at du jokker helt fra top og heeeelt igennem) Vi skal ikke have nogle flækkede træsko eller lårben, hehe "Ellers måske dyse str, du skal prøve dig frem med"... Og igen, bare skil skidtet af, det er såre simpelt...

  • #20   9. jun 2015 Og ja, det er en super E så... smiley dejlig karburator.. B-karb , huha noget helt anden snak, så blir der sgu trænet lårbasser.....

  • #21   9. jun 2015 Arrr, du skal altså ikke skifte hydraler (som er mest sandsynligt du har), medmindre de fejler noget (Høj snakken fra top). De er altså ikke gratis. Skift kun pakninger ved stødstænger og juster hydraler.

  • #22   9. jun 2015 nej nej, føli kun pakningerne ??

  • #23   9. jun 2015 Ok!
    Jeg har kun elstart, så træsko dem flækker vi ikke her smiley


  • #24   9. jun 2015 så er den jo totalt moderne, griner. Men princip det samme min ven smiley

  • #25   9. jun 2015 Ha ha ja det er da det den er smiley

  • #26   9. jun 2015 Vestergaard prøvede lige at starte kværnen som du beskrev. Sjældent er den sprunget så nemt igang smiley
    Den lune temp I dag har nok også hjulpet på det hele, men virker det gør det da smiley


  • #27   9. jun 2015 Sådan Rune smiley Ja man har vel sparket nogle harleyér igang gennem tiden.. Håber du blir glad for den når du lærer den at kende, det er en fed bike, og go stil der allerede er startet på den, så mangler den bare dine små touch hen ad vejen... smiley

  • #28   9. jun 2015 smiley det er ikke tilfældigt som Vestergaard beskriver startmetoden, men selve grundindstillingen for at starte en shovelhead. Og som han siger skal du nu lære hvor hun helst vil kildes derfra smiley

  • #29   10. jun 2015 Hvis du bliver træt Af din S&S så køb en Mikuni..:) det dur..

    http://www.mikunipower.com/media01.htm


  • #30   10. jun 2015 Tillykke med cyklen. Det er en gammel dame, så der vil løbende være lidt småjusteringer. Når du bor i Kolding vil det være oplagt at købe stumper hos Inside i Vejle. De arbejder kun i gamle HD'er, og har en god viden på området

  • #31   10. jun 2015 Ja glæder mig også til at få lavet div små ting ved den! Bare lidt små ting man ikke synes er sagen smiley så skal det nok blive rigtig godt...


  • #32   10. jun 2015 Øster hvad kan den som en S&S ikke kan? Kender ikke forskellen på den slags...

  • #33   10. jun 2015 Bjørn motoren er af nyere dato, så den er heldigvis ikke fra 64. Men eftersom shovelhead produktionen stoppede i start 80'erne så er den bestemt ikke ny længere smiley

  • #34   10. jun 2015 Det er religion hvad man er til....... mht kaburator smiley

  • #35   10. jun 2015 Ja det kan du godt bilde mig ind! Sådan er det jo med mange ting smiley

  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    dec 2010

    MC-er: 1 Svar: 5
    #36   10. jun 2015 Hej
    Jeg kan meget stærkt anbefale Peters Værksted v/ Peter Hermansen han har et lille værksted i Randers.
    Han arbejder kun med Harley, og ved ALT om dem.
    Han er rimelig i pris,og er yderst behagelig.
    Hvis du vil benytte ham, er det bedst at ringe, for at få en fast aftale.
    Venlig hilsen
    Lars


  • per a
    per a Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #37   12. jun 2015 Hej jeg kan forstå at du har haft druknet motoren, udskift tændrørene da det nemt kan give problemer, på min shovelhead årg 81 1340 er elektrodeafstanden 1MM. jeg har elektronisk tænding, tror det er det samme med din. meget flot Harley du har fået der. MVH Per

  • #38   17. jun 2015 Hej igen!
    Nu er der jo menage her inde der ved lidt og meget om HD smiley
    Kan I så gøre mig klogere på remtræk VS kædetræk? Er der nogle fordele/ulemper ved det ene el det andet?
    Jeg har kædetræk, men synes remtræk ser super godt ud, så har lyst til at skifte rundt, men er det en tosset ide?
    Kan regne ud man vinder noget på olie spild på fælgen, men hvad med effekt, vedligehold osv??


  • #39   18. jun 2015 ingen snavs ingen veligeholdese, ingen støj .

    mvh


  • #40   18. jun 2015 Sådan en fin skovl skal beholde sin kæde, ellers mister den det sjæl der er tilbage

  • #41   18. jun 2015 Har lige ladet mig fortælle det kan være utrolig hårdt ved kobling med remtræk!
    Så tror bare jeg beholder min kæde! Også for sjælens skyld smiley


  • #42   2. aug 2015 De er bare lysår fremme i forhold til S&S som ikke har ændret sig ret meget..
    Elektronisk tænding og sådan så bliver det ikke bedere... Starter hver gang ig køre ordenligt... Mødte en med en Oan over ved Korsoranerne med sådan en opsætning.. Tror aldrig jeg har hørt en Pan der gik så godt.. smiley


Kommentér på:
Hjælp til Harley :)

Annonce