CBF1000 problem med at starte {{forumTopicSubject}}
Hey, min papmor har lidt bøvl med hendes CBF 1000. Når hun prøver at starte den står kører den fint en 3-4 gange på starteren, herefter begynder den at lyde som om der ikke er strøm nok på batteriet - naturligvis startede vi med at teste batteriet ved at lade det helt op med en CTEK lader. Dagen efter hvor den havde ladet hele natten, startede den fint, og for at være helt sikker, kørte jeg en tur på 200 km ringkøbing-retur
Efterfølgende har hun taget cyklen til arbejde to gange. Altså 15km x4 hvor den hver gang har skulle starte 'fra kold'.
Da hun ville afsted i går, ville den igen ikke starte. Jeg satte den til at lade hele natten endnu en gang, og i morges da jeg skulle starte den for at køre op til den lokale forhandler (hvor batteriet er købt efteråret 2014) ville den igen ikke starte. Jeg lånte en jumpstarter af en ven og kørte den varm og derefter op til forhandleren. Her fik vi testet batteriet på flere måder. Resultatet viste at den lader med 14.6A, og at batteriet pt. holder 89% endnu og ikke melder nogen fejl. Vi konkluderede derfor at det ikke er batteriet, men cyklen som fejlen ligger i.
Hvad kan det være? Den begynder ikke at klikke på relæet som om der ingen strøm er på, men som sagt tidligere, kører den almindeligt på starteren de første 4-5 'omgange', hvorefter den bare stille og roligt dør hen og lyder som om der ikke er strøm på.
mar 2007
Emner: 9 Svar: 19
Man kan måle sig frem til at der er meget strøm på, men det er bare indtil at batteriet bliver belastet
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
Men uanset hvad, ville jeg jo næsten kun kunne mene det er batteriet, iom. jumpstarteren virker hver gang.
mar 2007
Emner: 9 Svar: 19
Ved start kræves stor startstrøm "belastning" af batteri. Hvis batteriet er dårligt, er "startkapaciteten" hurtigt brugt, også selvom der målt 12-14v på batteri.
Hvis du tager et lille 12v batteri fra ungernes legetøj, kan det sikkert ikke starte motorcyklen, selvom det er 12v, kapaciteten er simpelthen for lille. Og jeg tror at det er det samme der er galt med motorcykelbatteriet
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
Mål lige spændingen over batteriet med motorcyklen startet - den skal gerne være omkring 13,5V-14V i tomgang.
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 3
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
Det som jeg finder mest mærkeligt, er at den starter hver gang med det samme når der kommer en jumpstarter på, som jo i bund og grund bare er et 'eksternt batteri', om man vil. Så jeg tror ikke forhandlerens teori holder vand her, mit bud ligger på at batteriet skal skiftes.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
Har du selv et multimeter så gør dig selv den tjeneste at mål spændingen på batteriet mens det sidder på cyklen og den står i tomgang - så kan du se om der lades ordentligt.
CBF1000 problem med at starte