1.059 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

ensretter dræbte strømmen, hjælp ! ensretter dræbte strømmen, hjælp !

pis også, jeg aner ikke hvad der er sket... Jeg har en ekstra ensretter liggende (helt ny til en honda) men jeg var ikke sikker på at den passede i stikket, så jeg satte den på og stikket passede, så ville jeg lige starte cyklen, den startede med det samme og motoren kørte i ca 30 sek. hvor efter den gik ud og alt strøm er væk, ingen tændning, ingen lys på. Der er masser af strøm på batteriet og ingen sikringer er gået, den er bare død, jeg fuldstænding lost her frown-humørikon pls jeg har brug for nogen der lige ved hvordan jeg fikser det. Det er en Honda Blackbird fra 97

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ensretter dræbte strømmen, hjælp !
  • #1   29. maj 2015 Har du tjekket hovedsikringen,den sidder ved startrelæet.

• #2   29. maj 2015 Det kan sagtens være hovedsikringen ved startrelæet som er brændt af, eller stikket et smeltet, prøvede det på min cbr 600.

• #3   29. maj 2015 hovedsikringen ved startrelæet, gir det udslag med at der ikke en gang kommer tændning på ? og sidder den ikke sammen med de andre sikringer ?

• #4   29. maj 2015 Der kan godt være 12V på batteriet men hvis der ikke er nogen Amp. på så kan strømmen ikke flyttes. Det kunne tyde på ar dit batteri er faldet sammen. Har selv prøvet det. Prøv evt at sætte et andet batteri til evt fra en bil via startkabler.
    God jagt med fejlfindingen.

• #5   29. maj 2015 Om jeg tør at sætte strøm til fra min bil ved jeg ik rigtigt, det lyder heftigt

• #6   29. maj 2015 Hvis det er 12V trækker din mc jo ikke mere strøm end den skal bruge. Bilens batteri kan bare levere strøm længere. Hvis du skal starte en anden bil tænker du jo heller ikke på om det er et 100 Amp batteri du sætter til et 60 Amp batteri. Jeg gør ikke og har haft min bil til at starte min. Ingen problem.

• #7   29. maj 2015 Ups. Der skulle stå Ah og ikke Amp. Men det ændre ikke på det jeg mente. En bil har måske et 12V 60 Ah. (Amp time). Og en mc har ca 12Ah.
    Hvilket betyder at de kan levere 1 Amp i X antal timer.

• #8   29. maj 2015 Hmm ja ok, det lyder logisk, tror jeg smiley

• #9   29. maj 2015 ta du bare fra bilen. sker der intet ved.

• #10   29. maj 2015 Bare for flueknepperiets skyld, så er det spændingen (målt i V) der gør at en strøm (målt i A) kan flyde smiley
    Men tror nu at du skal kikke til den sikring først, eller efter ir på polerne. Hvis du vil teste batteriet, så prøv at måle spændingen uden nøglen drejet, og derefter med nøglen drejet. Hvis batteriet er faldet sammen, så falder den spænding der måtte være tæt ned mod 0V. Hvis du måler tæt ved samme spændingen, så er der ingen eller dårlig forbindelse til batteriet.
    Du kan desuden sætte verdens største 12V batteri på din motorcykel uden der sker noget ved det. Så lang tid du har samme spænding, så vil der aldrig kunne løbe større strøm. Hvis du derimod montere et 24V batteri, så vil der kunne løbe den dobbelte strøm i mc'ens komponenter, og så kan det brænde af.

• #12   30. maj 2015 Jeg vil gerne sige 1000 tak for alle de gode og seriøse svar, de var til en kæmpe hjælp... Det var en skide hoved sikring på 30A til Kr. 5 der var futtet af, fuglen flyver igen...

• #13   30. maj 2015 smiley smiley

• #14   30. maj 2015 Super.????

Kommentér på:
ensretter dræbte strømmen, hjælp !

Annonce