1.535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Koblings problem Koblings problem

Hej allesammen

Jeg er ny her, så jeg håber i tager godt i mod mig smiley

Jeg har lige fået min nye maskine i dag (se profil), og det er bare kanon smiley

Jeg har dog et mindre problem, jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig med.

Når jeg kobler ud(trykker koblingen ind), og sætter den i gear(1.) så er det som om den ikke kobler ordentligt ud, altså som om den gerne vil "køre" lidt alligevel, hvilket resulterer i at den ofte går i stå når jeg sætter den i gear.

Normalt ville jeg blot tilskrive dette problem, justering af koblingen, men kan jeg justere denne andre steder end på grebet? Når jeg justerer skruen på koblingsgrebet helt ud, kan jeg mærke at jeg ligesom trykker koblingen i bund, og det ændrer ikke ved problemet.
Jeg har skimmet en haynes bog over en GSX-R 600, og der ser det ud til at man også kan lave noget justering på selve koblingen, altså ikke kablet!? Nogen der ved om det er det samme på en 750´er, og dette så er løsningen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koblings problem
  • #1   18. sep 2006 er der ikke hydraulisk kobling på den

• #2   18. sep 2006 Nej, det er der desværre ikke.

• #3   18. sep 2006 Velkommen.
    Nu ved jeg ikke hvilken olie Suzuki andbefaler, men det kan sagtens være en forkert olie der er synderen! så jeg ville ringe til den nærmeste Suzuki forhandler og høre hvilken olie de vil foreslå dig. :o)

• #4   18. sep 2006 Oki, det vil jeg gøre fluks i morgen smiley

Tak for dit svar!

• #5   18. sep 2006 Så vidt jeg ved kan det også være mere udbredt hvis den har stået stille gennem længere tid. Så "gror" koblingspladerne sammen smiley

• #6   18. sep 2006 eller der hvor koblngs kablet går ned sidder der en snekke (en slags gevind-historie) som bevæger en pind ind i motoren der udløser koblingen, hvis den snekke ikke virker som den skal kan den ikke koble ordentligt ud.... SÅdan er det i hvert fald på GSXR 600

• #7   18. sep 2006 Mads (Aalborg) B# Ja nemlig ja den havde jeg glemt.. prøv at smække en strips på din kobling så den er aktiveret mens den står stille et par dage det kan også hjælpe.. :o)

• #8   18. sep 2006 Tak for de mange svar, jeg vil prøve mig lidt frem med de forskellige råd.

• #9   19. sep 2006 tror ligesom Flemming at det kan være olien . Køb det motul olie SUZUKI foreslår til din cykel. Nu har du ikke skrevet hvad den har kørt. Er den blevet repareret evnt. med uorginale dele ? og som Torben skriver hvis der er en koblings snegl ikke kører ordenligt kan det være dit problem. håber du får løst det så du kan få kørt lidt inden vinter. Med venlig hilsen Keld.

• #10   19. sep 2006 Jeg havde det samme problem med min GSX 1100F. Prøvede at skifte til en anbefalet olie da det lød mest sansynligt, men det hjalp ligefedt. Så var der en kvik Mc mekker der fortalte at min model kunne have et problem med at komme af med olien i koblingen, så han foreslog at der blev drejet 1,5 mm af selve koblingsskålen der hvor olien skal fise ud. Så sagt så gjort. Det har bare virket perfekt siden, men jeg skal være den første til at indrømme at jeg var MEGET i tvivl. Det virkede så tak til Benny hos Brdr. Sejr i Århus

• #11   19. sep 2006 Tak for alle jeres svar.

Jeg har netop bestilt original dele til et service (olie/filter/tændrør osv.) så nu får den lige den store tur, så må vi se om ikke det hjælper :o)
    Maskinen har i øvrigt kørt omkring 18K

• #12   19. sep 2006 jeg ved hvad der er galt, min forrige 750 havde samme problem, der i koblingsskålen hvor pladerne kører ud og ind, når man tar koblingen, er der kommet hakker i kanten som pladerne kan hænge i, så af med koblingsskålen. og fil kanterne væk, skålen er lavet i for blødt materiale ( aluminium).

• #14   19. sep 2006 Det er sq dejligt med alt den gode feedback... tusind tak for det allesammen. smiley

Jeg har som sagt bestilt dele til service, så jeg vender tilbage når jeg har fundet fejlen, med lidt retursvar smiley

• #15   21. sep 2006 Så fik jeg serviceret dyret, og fik løst koblings problemet.
    Jeg startede med at sætte en strips på grebet, så den var koblet ud, i et døgn, derefter justerede jeg koblingen nede ved "snekken", gav den nyt olie/filter, og service i øvrigt, og nu virker det bare max, det hele :D:D

I skal alle have mange tak for jeres gode input..

Kommentér på:
Koblings problem

Annonce