Ujævn tomgang på min Hornet Ujævn tomgang på min Hornet
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Honda Hornet 600 fra 99. Lad mig sige med det samme at jeg ikke har den store forstand eller erfarig med mc teknik.
For ca. 1 uge siden kom jeg til at drukne moteren, hvorefter den ikke ville starte igen. Forhørte mig hos en mekaniker, som sagde jeg skulle skifte tændrørerne da det sikkert ville hjælpe. Fik på ejen hånd skiftet dem, uden de store problemer, hvorefter den startede fint. Nu synes jeg bare at den lyder lidt ujævt i tomgang specielt når den startes, også selvom den er varm..
Det er min første mc og har haft den i ca 3 måneder, og det er lige som om den ikke har den samme power som før...lyder måske lidt mærkeligt, men kan det tænkes at den kun kører på 3 cylinderer..? eller er det bare mig mig som har vænnet mig til accelationen..? Den går stadig i 100 km/t i første gear..:-)
Håber I kan hjælpe mig med dette lidt "ny-begynder spørgsmål"...
Mvh Andreas
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 97
Er der nogle måde jeg man kontrollere om de alle sidder rigtigt, uden at skulle gøre det hele om igen..? Ud fra lyden eller andet..?
Ved ikke om det bare er mig, men synes ved +100km/t at den ikke er så omdrejningsvillig som som har været...
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
En afrensning af tændrørene hjalp ikke, det var først efter at jeg havde skruet bundproppen ud af den pågældende karburator, og derved tømt den helt, at den efterfølgende igen kørte på alle 4 cylindre..
Efter det har der ingen problemer været...
Ved ikke om det er det der er problemet på din maskine, men det er da værd at forsøge...
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
Du kan mærke på på forrørene om alle cylindrene kører, men PAS PÅ, de forrør hvor cylindrene kører bliver MEGET varme, prøv evt. med lidt vand - Hvis der er en cylinder der ikke kører = forrøreret bliver ikke varmt, kan du derved finde ud af hvilken karburator der måske skal tømmes...
Ujævn tomgang på min Hornet