1.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Ujævn tomgang på min Hornet Ujævn tomgang på min Hornet

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Honda Hornet 600 fra 99. Lad mig sige med det samme at jeg ikke har den store forstand eller erfarig med mc teknik.
For ca. 1 uge siden kom jeg til at drukne moteren, hvorefter den ikke ville starte igen. Forhørte mig hos en mekaniker, som sagde jeg skulle skifte tændrørerne da det sikkert ville hjælpe. Fik på ejen hånd skiftet dem, uden de store problemer, hvorefter den startede fint. Nu synes jeg bare at den lyder lidt ujævt i tomgang specielt når den startes, også selvom den er varm..
Det er min første mc og har haft den i ca 3 måneder, og det er lige som om den ikke har den samme power som før...lyder måske lidt mærkeligt, men kan det tænkes at den kun kører på 3 cylinderer..? eller er det bare mig mig som har vænnet mig til accelationen..? Den går stadig i 100 km/t i første gear..:-)
Håber I kan hjælpe mig med dette lidt "ny-begynder spørgsmål"...
Mvh Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ujævn tomgang på min Hornet
  • #1   14. sep 2006 Har du sat tændkablerne rigtigt, og trykket dem helt ned over, så der er kontakt til tændrøret?

• #2   14. sep 2006 har du spændt tændrør nok ???

• #3   14. sep 2006 Ja det er det jeg også er i tænker på...der var ikke ikke de store problemer i skiftningen, og den startede fint i første førsøg..
    Er der nogle måde jeg man kontrollere om de alle sidder rigtigt, uden at skulle gøre det hele om igen..? Ud fra lyden eller andet..?

Ved ikke om det bare er mig, men synes ved +100km/t at den ikke er så omdrejningsvillig som som har været...

• #6   14. sep 2006 Jeg kom til at drukne min mc, efterfølgende kunne jeg kun få den til at køre på tre cylindre...

En afrensning af tændrørene hjalp ikke, det var først efter at jeg havde skruet bundproppen ud af den pågældende karburator, og derved tømt den helt, at den efterfølgende igen kørte på alle 4 cylindre..

Efter det har der ingen problemer været...

Ved ikke om det er det der er problemet på din maskine, men det er da værd at forsøge...

• #7   14. sep 2006 Glemte lige...

Du kan mærke på på forrørene om alle cylindrene kører, men PAS PÅ, de forrør hvor cylindrene kører bliver MEGET varme, prøv evt. med lidt vand - Hvis der er en cylinder der ikke kører = forrøreret bliver ikke varmt, kan du derved finde ud af hvilken karburator der måske skal tømmes...

Kommentér på:
Ujævn tomgang på min Hornet

Annonce