1.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

GSR 600 affjedring upgrade GSR 600 affjedring upgrade

Hej

Da affjedringen på min GSR er begyndt at blive lidt sladdent, er jeg på udkig efter noget nyt.

De fleste herinde siger at det er bedre at bruge pengene på bedre affjedring end på på flere HK.
Men hvad skal man have? Er det virkeligt nødvendigt at bruge små 8000kr på Öhlins?

http://www.ebay.co.uk/itm/Advanced-Suspension-Andreani-Cartridge-Ohlins-Shock-ADSU006-Suzuki-GSR600-06-09-/111552199841?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19f9077ca1

Jeg syns ikke jeg kan finde andet til den. Nogen der har nogle forslag (gerne links)

MVH Jonas


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSR 600 affjedring upgrade
  • #1   2. maj 2015 Har Jon fra Holsted ikke noget forgaffel fra GSXR til salg her inde?
    Han har haft mc værksted og kan nok fortælle dig noget affjedring tror jeg.


  • #2   2. maj 2015 Så vidt jeg har læst mig frem til er det ikke bare at tage en forgaffel fra en GSXR og sætte på..
    Den passer vist ikke lige over smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #3   2. maj 2015 Hvad årgang er din GSR?

    Dem du har snakket med, har ret - affjedring er en bedre investering end effekt... smiley

    Det skulle være mærkeligt hvis ikke en GSXR forgaffel passer over på - du skal blot have en komplet forende, dvs gaffelbroer, ben, forskærm osv - men så kan det heller ikke klares på en eftermiddag.
    Husk en anden bagdæmper også.


  • #4   2. maj 2015 Det er ikke nok med et par nye fjedre fra f.es Hyperpro eller K-tech og få serviceret bagdæmperen med ny fjeder?

    Det er der i hvert fald flere der har været glade for på deres sv'ere.


  • #5   2. maj 2015 Jeg tjekkede Jons annoncer, der var ingen forgaffel mere., men de kan da findes andre steder.

  • #6   2. maj 2015 Det er ikke så tosset for hvad man får i den Ohlins pakke smiley

    Jeg tror nu også du kommer langt med nye fjedre og olje i forgaflen. Bagpå er der en del SV'ejere som kører med zx-6r eller zx-10r fjeder/dæmper-ben, så hvis det også passer til din, er det nok den billigste upgrade. Ellers kan du få en komplet ny bagdæmper fra fx Hyperpro, som skrevet, eller Wilbers. De bliver tailor made til din cykel, din vægt osv. og ligger nok i niveauet 4000 kr.


  • #7   3. maj 2015 Én ting er sikkert .. selvom det koster lidt det Ohlin -kit, så bliver du ikke utilfreds med det, den dæmper er en noget anden kvalitet end den du har på .. og de er rigtig gode til at lave noget regulerbart forgaffel indmad, af en kvalitet som er noget højere end rigtig mange andre ..

  • #8   3. maj 2015 Cyklen er en 2006.

    Jeg har ikke lyst til at begive mig ud i en hel udskifting af forgaffel, så derfor søger jeg nogle gode alternativer.

    Har siddet og søgt lidt og fundet både Hyperpro og Wilbers.

    Hyperpro komplet til for og bag, til ca 4300kr
    https://www.bike-design.com/en/product/39039/hyperpro-streetbox-kit?from=%2Fen%2Fshop%3Ff%255Bbd%255D%255Bman%255D%3D314%26f%255Bbd%255D%255Bmod%255D%3D1834%26f%255Bbd%255D%255Bbyear%255D%3D2006%26f%255Bbd%255D%255Bu%255D%3D0%26p%3D5

    Wilbers komplet til for og bag, til ca 4500kr (ebay)
    http://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/Suzuki/GSR-600-ABS-WVB9/Wilbers-Fork-Spring-progressive.html?manufacturer=slm6e869254ef270fb7b5dbe84772262&year=2006&catname=90v9a56b8fe748635555969839d0dfd3

    http://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/Suzuki/GSR-600-ABS-WVB9/Wilbers-Fork-Spring-progressive.html?manufacturer=slm6e869254ef270fb7b5dbe84772262&year=2006&catname=90v9a56b8fe748635555969839d0dfd3


    Hvilket skal man vælge af de 2 mærker? der er jo ikke stor prisforskel.

    Vil jeg kunne mærke den store forskel på at kunne justere dæmpning både ned og op, som man kan kan på det Öhlins sæt.
    Med andre ord: Er Öhlins de flere penge (3000kr) værd?

    Det skal lige siges at det kun er min anden sæson på MC, så er ikke den mest erfarne rytter..


  • #9   3. maj 2015 Jeg har været godt tilfreds med Wilbers 640 på min V-Strom (går ud fra det er den du kigger på, for begge dine links er til for-fjedre). Du kan for et beskedent beløb tilkøbe højdejusterbarhed. Ellers kan du få hydraulisk preload, hvilket er en god ting hvis du skifter ofte mellem at køre solo og med passager.

    Hyperpro har en kæmpe fanskare også, så det er helt sikkert også et godt produkt. De kører vist generelt med progressiv fjeder på bagdæmperen, hvilket jeg har læst at der er delte meninger om, men jeg har ingen erfaringer med det selv.


  • #10   3. maj 2015 Jeg vil nu sige at hvis du har on/off problemer på din GSR (ex den cutter fra og til for gassen ved ensartede lave omdrejninger) som de alle har medmindre de er blevet indrullet grundet et rigtig dårligt map der er lagt ind i standard ECU, så er det værd at gi de 2500-3500 for at få flashet din ECU og lagt et nyt map ind, det før afjedring, det er en hel ny cykel du får!

    Når det så er sagt vil jeg anbefalde det Street kit fra hyper pro, hørt så meget godt om det, jeg køber det selv enten i denne eller næste sæson. og nej en mc med normal forgaffel er vidst ikke bare lige til at swippe over med en USD gaffel. (DESVÆRRE!).

    Har dog ikke fundet ud af om det bare er fjederen man får hos hyper pro til bagenden eller om man får hele enheden med så man ikke skal pille den gamle af??
    og ja hyper pro er progressive, aldrig prøvet det før, det skal prøves.


  • #11   3. maj 2015 #9 Min fejl, det var selvfølgelig den 640 jeg havde kigget på
    http://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/Suzuki/GSR-600-ABS-WVB9/Type-640-Road.html?redirected=1

    Min cykel er optimeret med, Yoshimura udstødning, modded luftfilter kasse, ens tragte og kørt ind med Power commander 3.
    Så den skulle være godt nok mappet. (har dog lidt problemer med en TPS sensor, men det er en anden snak)



  • #12   3. maj 2015 rent teknisk er Ohlins kit meget bedre ... Det progressive system er styret at hydraulikken, som er meget mere nøjagtigt end fjedre ... et link system på ved en bagdæmper, fungere progressivt, og gør at hydraulikken kan ha´en let stigene progressiv stigning uanset hvor dæmperen er henne i vandring ...
    på bagdæmpere hvor der ikke er en link, bruger man nogen gange progressive fjedere, for at få denne effekt, for at slippe for at bruge penge på en mere advanceret dæmper som skulle gøre det samme ...

    Hvis man montere en progressiv fjeder, på et system som allerede har et progressivt link system, får man nu 2 progressive effekter virkende op imod hinanden .. Det giver nu problemer med den shims-stack, som dæmperens hydraulik er sat op til .. Ingen tvivl om at den Ohlin dæmper, som også internt har nogle meget finere komponenter end standarden, kan gøre et meget bedre stykke arbejde ...
    Og cyklen kan holde sin "højde" uden at sejle under kraftig G-påvirkning ..
    Fjeder forspændningen på Ohlins fork-kit har samme virkning, cyklen kan holde sin "højde" og hydraulikken fungere progressivt, meget mere kontrolleret ...

    De er nok okay de andre produkter, men Ohlin kittet er en anden klasse ..


  • #13   4. maj 2015 Bare husk det kun er bagdæmperen der Er Öhlins.

    Ikke at jeg betvivler kvaliteten af Catridge-sættet, men bare så du ikke føler dig snydt når kassen kommer, hvis du køber sætter. smiley


  • #14   6. maj 2015 Så fik jeg bestilt ny undervogn til cyklen, det endte med at blive kittet med öhlins bagdæmper og Andreani cartridge kit til fronten, som jeg linkede til i det første indlæg.

    Men nu kommer det næste problem: Monteringen.

    Bagdæmperen ser umiddelbart nem nok ud, men er lidt i tvivl med fronten.
    Så jeg tænkte om der var en venlig sjæl i det nordjyske, (jeg er selv fra Brønderslev) der kunne hjælpe hvis det ikke vil lykkes for mig?

    Mvh Jonas


  • #15   6. maj 2015 Hvad med Hans Henrik i Hjørring?

  • #16   6. jun 2015 Nu er jeg ved at montere mit nye catridge-kit, men i manualen står der at man skal dreje lidt af enden af inderrøret af i en drejebænk for at få den bøsning ud der sidder der i.
    Er der nogen der har erfaringer med dette, er der noget man skal være opmærksom på når man drejer i den?

    Har selv adgang til drejebænk på arbejdet.

    Her er lige et billede af den utrolig veludførte vejledning (ironi kan forekomme!)



    profilbillede
  • #17   6. jun 2015 shit.. voldsomt af et kit at forlange man skal igang med at rode med en drejebænk og ændre noget så vigtigt som sine gaffler smiley går nok bare med et par standard hyper pro når jeg skal opgradere

  • #18   6. jun 2015 Har altid lært at man ikke skal gøre noget halvt, men jeg syns godt nok også det her er lidt vildt....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #19   6. jun 2015 Det skal gøres fordi det er den eneste måde at fjerne den funktion som bundbøsningen har - og den funktion er ikke god for dæmpnings karakteristikken.

  • #20   6. jun 2015 Der sidder en reduktionsbøsning, den skal drejes væk.

  • #21   7. jun 2015 jonas .. Det er ikke så slemt .. den bøsning du fjerner er røv primitiv, og var det eneste dårlige forsøg på at lave noget der havde en hydraulisk effekt ... Bare gør som der står i manualen, så skal det nok virke super .. går du helt blank , er du velkommen til at sende en PM, så skal jeg prøve at vejlede dig lidt smiley

  • #22   7. jun 2015 Ok, det vil jeg gå i krig med i morgen. smiley

    Har så lige et andet spørgsmål.
    Kan jeg regne med at der skal samme mængde olie i gaflerne som med det originale indmad?
    Eller er der en måde man finder ud af det på, for der står ikke noget i manualen til det nye.


  • #23   7. jun 2015 Nu skal du snart få den cykel på vejen igen, så vi kan komme ud og køre smiley

  • #24   7. jun 2015 Følg din service manual for olieskift i gaffelbenet. Der står hvordan og hvad oliehøjde du skal have.

    Jeg havde købt en brugt gsxr gaffel, så havde du også fået upgrades på bremsefronten smiley


  • #25   19. jul 2015 Hvordan gik det med at få delene til at passe, og hvordan er den blevet at kører på? smiley

  • #26   19. jul 2015 Det hele er blevet monteret osv. Men grundet arbejde og ferie har jeg ikke rigtighafttid til at få det indstillet helt korrekt. men der er væsentlig forskel, nu kan man rent faktisk mærke at der er dæmpning i fronten.
    Men jeg vender tilbage med info når jeg har fået det hele til at spille 100%


Kommentér på:
GSR 600 affjedring upgrade

Annonce